Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)

Alternatieve titels: Call of Duty 4 | Call of Duty 4: Modern Warfare Reflex | Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

Macintosh / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward, Aspyr, n-Space en Treyarch
Uitgegeven door Activision

Vier Russische terroristenleiders hebben de handen ineen geslagen en besluiten een staatsgreep te plegen in het politiek onstabiele Rusland. Aan het hoofd van deze 'Four Horsemen of the Apocalypse', zoals ze zichzelf noemen, staat Zakhaev. Het idealisme van deze Russische patriot toont vele overeenkomsten met dat van de voormalig Russische dictator Stalin, en hij is er dan ook op uit om Rusland terug te brengen naar het communistische regime, waarin hard werken, gelijkheid, volledige militaire controle en structuur voorop staan. Al snel ontstaat er een burgeroorlog in Rusland, en de internationale autoriteiten besluiten in te grijpen. Voorop lopen niet geheel onvoorspelbaar, de Amerikanen. Zakhaev besluit de strijd te concentreren in het Midden-Oosten waardoor de Amerikanen het idee krijgen dat het de communist gaat om het zuidelijk deel van Rusland. De Britse SAS heeft echter al snel door wat er speelt, en komt tot de ontdekking dat Zakhaev de Amerikanen probeert af te leiden om in het geheim iets heel anders te realiseren. Wereldleiders stellen zo snel mogelijk een team van specialisten samen, bestaande uit Amerikanen en Britten die de 'Four Horsemen' moeten opsporen en uitschakelen.

avatar van Justinvdk

EN TERECHT!

Wees redelijk, 0,5 is wel erg overdreven toch. Dan zou er dus niks goeds aan het spel moeten zijn en dat lijkt me sterk.

avatar van kiekena
ik ben echt verslaafd aan zombiesurvival

avatar van Aazhyd
kiekena schreef:
ik ben echt verslaafd aan zombiesurvival

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar volgens mij heeft CoD4 geen Zombie survival mode. Toch?

Justinvdk schreef:

Ik vond er niets aan

Maar ik heb het spel dan ook op de PC gespeeld en daar bak ik niets van, ben een console gamer. Haalde wel soms goede scores, maar meestal niet + vond het lastig werken met muis/toetsenbord e.d. en vond de maps/omgeving/game stijl niet zo leuk. Telkens haakte ik na 1 of 2 potjes af. Doe ik ook bij games die ik goed vind, maar dat is dan omdat ik niet langer wil gamen. Bij dit spel kwam het door irritatie. Vandaar 0,5

avatar van polopolo150

Ik vond er niets aan

Dus omdat je er niks van bakt en omdat je het er niks aan vond krijgt 'ie een 0,5.

Moet je zelf weten, maar dan kan ik net zo goed elke spel een 0,5 of 5,0 geven. Dat doe ik zelf niet, Red Dead Redemption vond ik ook helemaal niks aan maar toch een 2,5 gegeven gewoon omdat het een leuke rode draad in het verhaal had, weinig irritante bugs en goeie audio & voice-overs.

Edit: LOL, ik zie ineens dat je Red Dead Redemption een 5,0 hebt gegeven. Mooie voorbeeld heb ik gekozen zeg. xD

polopolo150 schreef:

Begrijpend lezen is zeker niet je sterkste kant.
Lees mijn bericht nog maar eens, wellicht kom je tot een andere conclusie dan ''Dus omdat je er niets van bakt''.

avatar van jellecomicgek72
Je zegt alleen dat je er niks aan vind maar je zegt niet waarom.

avatar van COD_PRO88
Het is waarschijnlijk zo'n persoon die het leuk vind om de top 250 een beetje te veranderen...

avatar van jellecomicgek72
Echt veel inhoud heeft ie niet idd.

speelt heerlijk, en de Campaign is zo cool!!

COD_PRO88 schreef:

Mijn cijfers voor de CoD games:

Call of Duty 2 (2005) (PC) 5,0
Call of Duty: Roads to Victory (2007) (PlayStation Portable) 3,5
Modern Warfare 2 (2009) (PlayStation 3) 2,0
Modern Warfare 3 (2011) (PlayStation 3) 2,0
Call of Duty 4: Modern Warfare (2007) (PC) 0,5

Niets met fanboy gedrag o.i.d. te maken dus.

Heb in dit topic eerder argumenten gegeven waarom ik het een slecht spel vind.
Als je het zo nodig wilt weten, zoek je het maar even op.

heb je berichten gelezen, en je zegt.
- slechte perks, blablabla.
Maar oké dat kan.
Maar je hebt ook tientallen keren gezegd dat je het overschat vond, dus het enige argument, is die ik net zei.

avatar van COD_PRO88
Slechte perks ben ik het eigenlijk best wel mee eens.....

Martydom is OP!!

en die rare perk 1 of een attachment hoe verzinnen ze het!

JustMike schreef:

Ja dat klopt

Meesterlijk

JustMike schreef:

Ja dat is martydom haha xD iksdee
''Omdat ik dit 4 jaar oude spel zo goed vind weet ik nu pas wat martydom inhoudt, wat bijna in elke game en ronde voorkomt xD deeiks xD''

avatar van jellecomicgek72
Ja we weten nu wel dat je deze game slecht vind, reageer hier dan ook niet meer!

jellecomicgek72 schreef:

Want alleen mensen die dit een geweldige game vinden, hebben het recht in dit topic te reageren?

avatar van Feyenoord100jaar
wo2-freak schreef:

Dat zegt hij niet, je valt alleen op door deze game een 0,5 te geven en keer op keer terug te komen.

En bovendien kan me niet voorstellen dat een toch wel liefhebber van cod dit spel niet weet te waarderen.

Ja dat is martydom haha xD iksdee

Je hoeft toch niet alles te weten, mag je dan helemaal niks meer vragen!!! waar gaat deze site heen.

avatar van Martijn
wo2-freak schreef:

Nee alleen mensen die geen trol zijn.

avatar van COD_PRO88
o.5* voor een game als deze is gewoonweg bizar!

avatar van Obscure Thing
Bijna geen 1 game is een 0.5 waard maar goed modern warfare 2 en 3 komen zeker in de buurt van de magische 0.5 omdat het gewoon imitaties zijn.

Obscure Thing schreef:

Een imitatie is niet altijd slecht, al vind je deze game goed is het onmogelijk om MW2 of MW3 0.5* te geven.

avatar van PS3G4m3r
COD_PRO88 schreef:

Ik vind het ook wel zo dat MW2 en MW3 zeker geen 0,5 verdienen.
Het zijn geen slechte games maarja kun je het Infinity Ward eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze iets dat een succes is opnieuw willen verkopen met een aantal aanpassingen?
Dat is nou juist ook het probleem bij CoD... zodra er minder kopers zijn komt er veel verandering omdat ze dan wel moeten.

Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat CoD slecht is:P

avatar van Obscure Thing
COD_PRO88 schreef:

Ik heb ze ook geen cijfer gegeven, maar toen ik aan het spelen was dacht ik wel echt, dit kan je bijna niet maken als ontwikkelaar. om gewoon om het anderhalf jaar een bijna identieke game uit te brengen. Deze was fris en de single player heb ik ook met veel plezier gespeeld. Multiplayer was ook wel aardig goed maar na een maandje was ik er klaar mee.

De twee opvolgers(klonen) heb ik zelf niet gekocht maar gespeeld bij een vriend. Toen wist ik genoeg. CoD is duidelijk toe aan een nieuwe frisse setting/verandering. Want een modern Warfare 4 kan echt niet.

avatar van Boznaldo
knalt heerlijk weg deze vette shooter.

enne wo2-freak vind het gewoon heerlijk al die tegen argumenten daar kickt tie op denk ik.

maar 0,5 geven aan deze game is een schreeuw om aandacht.

kan het mis hebben maar das mn mening.

avatar van Brains
Wat een gezeur. Een 0,5 is net zo goed een extreme als een 5,0. Vind het altijd maar een beetje raar dat iemand die een 0,5 geeft een dikke flame war over zich heen krijgt, maar iemand die een 5,0 geeft hier gewoon mee weg komt.

Beide cijfers zijn een mogelijkheid op de site en verdedigbaar. Wat mijn ervaring is met COD games en de ene level dat ik hiervan gespeeld heb komt een 0,5 minstens net zo, zij het niet meer, redelijk over dan een 5,0.

avatar van Them
Iedereen heeft het recht om een spel afschuwelijk te vinden, en als dat toevallig een spel is wat je zelf de hemel in prijst is dat inderdaad zuur, maar niet minder valide..