Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)

Alternatieve titels: Call of Duty 4 | Call of Duty 4: Modern Warfare Reflex | Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

Macintosh / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward, Aspyr, n-Space en Treyarch
Uitgegeven door Activision

Vier Russische terroristenleiders hebben de handen ineen geslagen en besluiten een staatsgreep te plegen in het politiek onstabiele Rusland. Aan het hoofd van deze 'Four Horsemen of the Apocalypse', zoals ze zichzelf noemen, staat Zakhaev. Het idealisme van deze Russische patriot toont vele overeenkomsten met dat van de voormalig Russische dictator Stalin, en hij is er dan ook op uit om Rusland terug te brengen naar het communistische regime, waarin hard werken, gelijkheid, volledige militaire controle en structuur voorop staan. Al snel ontstaat er een burgeroorlog in Rusland, en de internationale autoriteiten besluiten in te grijpen. Voorop lopen niet geheel onvoorspelbaar, de Amerikanen. Zakhaev besluit de strijd te concentreren in het Midden-Oosten waardoor de Amerikanen het idee krijgen dat het de communist gaat om het zuidelijk deel van Rusland. De Britse SAS heeft echter al snel door wat er speelt, en komt tot de ontdekking dat Zakhaev de Amerikanen probeert af te leiden om in het geheim iets heel anders te realiseren. Wereldleiders stellen zo snel mogelijk een team van specialisten samen, bestaande uit Amerikanen en Britten die de 'Four Horsemen' moeten opsporen en uitschakelen.

avatar van martinstegenga
Denk dat het spel ons allemaal gaat verrassen, op wat voor manier weet ik natuurlijk nog niet Van de WW2 kant naar de modern Combat kant is een hele stap...

We zien wel...

avatar van gemaster
Ik ben echt zoooooo blij dat ze WO2 achter zich hebben gelaten. Daar was ik echt helemaal klaar mee. De nieuwe setting beloofd heel wat, kijk hier best wel naar uit.

avatar van Jorge-E
WO2 kan me juist meer boeien dan modern.

avatar van FrK.
Hele vette game gaat dit worden, heb al trailer gezien echt zeer vet. Ben echt benieuwd naar deze game.

Trailer: http://www.insidegamer.nl/pc/callofduty4modernwarfare/videos/3294

avatar van martinstegenga
Trailers laten me vandaag de dag echt koud... Ze kunnen je het zo mooi laten zien. Maar als het erop aan komt suckt de game ongelofelijk. Natuurlijk hoeft dat niet en zal ik deze trailer nu eventjes bekijken

%%%%%%
De trailer ziet er echt prachtig uit die ga ik zeker halen.Of eerst bij iemand spelen kijken als die echt zo vet is

avatar van Bart Tönjann
wo2 lijkt me wel wat interresanter, modern war vind ik minder boeiend. Maar het verhaal klikt goed.

avatar van Bart Tönjann
Indrukwekkend. Of zoals cerpintaxt zei, i just pooped alittle

Lol, waarom is hier al op gestemd? :S

Ik ga deze zowieso kopen, héél cool spel

Ben aan het twijfelen tussen deze of de nieuwe Medal Of Honor

avatar van Foetsj_NL
Die online mode is echt tof !

avatar van FrK.
Ik vindt het wel vet dat ze nu een andere weg inslaan door nu de 'moderne oorlog' als onderwerp te gebruiken, ik bedoel er zijn toch al genoeg WO II shooters. En voor degene die balen dat dit deel uit de COD-reeks geen WO II shooter is, kunnen gewoon MOH: Airborne halen

Heb deze gereserveert voor ps3 bij Replay

avatar van Foetsj_NL
Vooral de multiplayer spreekt mij heel erg aan, een beetje een idee als Resistance, maar dan nog sneller ! Verder is het heel erg leuk dat het geen WOII shooter meer is. Daar werd ik wel een beetje gek van.

avatar van W B
W B
Gameplay filmpjes gezien, en dit is echt een must-have. Ben heeeel benieuwd!

Ik ben vooral erg benieuwd hoe dit eruit zal gaan zien op een Nintendo DS.

avatar van Foetsj_NL
Ik vind het geld verspilling om hem daar op te kopen. Hij is het alleen waard om de Next-Gen consoles. Een paar redenen waarom ik hem wil hebben zijn bijv., de graphics, singleplayer en multiplayer. De Singleplayer lijkt me weer lekker intens, net zo als het eerste deel indruk op me heeft gemaakt. Daarnaast zal de multiplayer een Resistance:Fall of Man beater kunnen worden.

avatar van Bart Tönjann
Nintendo DS is leuk voor mario spellen, en dergelijke. Voor spellen als dit, en andere realistische spellen, vind ik persoonlijk de DS niet geschikt.

Uberhaupt niet op een handheld, maar ik vraag me daarom juist des te meer af hoe ze dat zullen aanpakken.

avatar van Bart Tönjann
Dat zeker. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik zou zelf zééééer graag de beta willen spelen, dus als er iemand nog een code over heeft, en m gewoon weg wil geven, door de code even naar mij te mailen zou ik het echt bijzonder weten te waarderen!!!

avatar van waxs
Toch wel voor mij enigzins een telleurstelling dat het nu meteen de 20-/21ste eeuw inknalt met deze game, had graag gezien dat er ook nog een Vietnam variant op zou verschijnen.

avatar van Zuzuu
Ik ben zeer benieuwd naar dit spel, zal hem zo spoedig mogelijk kopen.

Deze nieuwe poster is toch niet de bedoeling?

avatar van Thomas83
Veel mensen hebben onderhand een beetje genoeg van al die WO II-shooters, maar ik krijg er eigenlijk geen genoeg van.
Maar ik vind het wel een verstandige keuze om over te stappen op een ander tijdperk. Dit spel wil ik ook zeker gaan spelen. Ben heel benieuwd.
Zolang er in de toekomst maar geen Call of Duty komt die zich afspeelt op een andere planeet of in het jaar 3000 of zo vind ik het best.

avatar van basik
Ja dit word echt een topper als je het mij vraagt, ik speel al een paar dagen de beta en online speelt het echt lekker weg. Heb al vaak mensen horen: zegen "yo this feels a bit like counter-strike dude"

oja en het heeft ook een leuk party systeem

avatar van Deftones_JP
Ik vond de singleplayer van de call of duties altijd dermate slecht dat ik ook met grote argwaan naar deze kijk. Misschien dat de online modus met beter kan bekoren maar toch. Al rushend hordes mannetjes afknallen tussen cliche karakters head ik na deel 1 wel gehad. De multiplayer van deel 3 was wel aardig vond ik dus wie weet!

avatar van Thomas83
Zo slecht vind ik de single player helemaal niet in de Call of Duties. Weliswaar is alle actie gescript, het zorgt toch voor leuke gameplay. Het spel heeft alleen niet zo'n heel hoog herspeelgehalte.

avatar van Wildsurf
Die beta is zo tof! Ga zeker CoD 4 halen als ie uitkomt!