Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)

Alternatieve titels: Call of Duty 4 | Call of Duty 4: Modern Warfare Reflex | Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered

Macintosh / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward, Aspyr, n-Space en Treyarch
Uitgegeven door Activision

Vier Russische terroristenleiders hebben de handen ineen geslagen en besluiten een staatsgreep te plegen in het politiek onstabiele Rusland. Aan het hoofd van deze 'Four Horsemen of the Apocalypse', zoals ze zichzelf noemen, staat Zakhaev. Het idealisme van deze Russische patriot toont vele overeenkomsten met dat van de voormalig Russische dictator Stalin, en hij is er dan ook op uit om Rusland terug te brengen naar het communistische regime, waarin hard werken, gelijkheid, volledige militaire controle en structuur voorop staan. Al snel ontstaat er een burgeroorlog in Rusland, en de internationale autoriteiten besluiten in te grijpen. Voorop lopen niet geheel onvoorspelbaar, de Amerikanen. Zakhaev besluit de strijd te concentreren in het Midden-Oosten waardoor de Amerikanen het idee krijgen dat het de communist gaat om het zuidelijk deel van Rusland. De Britse SAS heeft echter al snel door wat er speelt, en komt tot de ontdekking dat Zakhaev de Amerikanen probeert af te leiden om in het geheim iets heel anders te realiseren. Wereldleiders stellen zo snel mogelijk een team van specialisten samen, bestaande uit Amerikanen en Britten die de 'Four Horsemen' moeten opsporen en uitschakelen.

ik blijf maar terug komen op deze spel.

avatar van solidKevin
Ik kom niet zo vaak terug op dit spel .

ik ook niet meer
half puntje eraf

Vind dit absoluut de beste call of duty, na deze call of duy was zoiezo niet meer echt te spreken over vooruitgang

Het is ook vooral revolutionair te noemen @topploegie. daarna was het meer van hetzelfde, zeker niet slecht, maar niet de grote stappen voorwaarts, wat ze wel deden bij deze game.

avatar van Ageingrebel
Nog steeds één van de beste shooters vind ik en ook de enige die ik momenteel nog speel.

Of liever: speelde. Blijkbaar was Punkbuster er een paar dagen geleden van overtuigd dat ik een aimbot heb. Dat zou dan weleens de slechtste aimbot ooit kunnen zijn, aangezien ik op dat moment 2 deaths en 0 kills had en nog maar 20 seconden in het spel was.

Jammer dat zo'n bug of whatever me nu verhindert te spelen. Ik weet niet eens hoe een aimbot werkt, laat staan dat ik zelf eentje zou kunnen - of liever: WILLEN - gebruiken.

avatar van raymondomoes16
Heb nu alle 3 de delen gespeeld en vlijf maar terug komen op dit deel,
1 van de beste uit de COD serie

Love This Game

***5.0***

avatar van Ageingrebel
Zijn hier toevallig techneuten die me kunnen zeggen of het mogelijk is per ongeluk een aimbot te gebruiken? Daarmee bedoel ik: een torrent downloaden/bepaalde toetsencombinatie/whatever....

Ik begrijp het echt niet. Eerst Punkbuster die me bant voor de 50710 aimbot violation en nu ben ik net gekicked op nog een server. Probleem is dat ik totaal niet eens zou weten HOE ik een aimbot zou gebruiken, laat staan dat ik het effectief doe. Dus misschien dacht ik dat het mogelijk zou kunnen zijn dat dit per abuis gebeurt? Fuck, ik weet het echt niet meer

avatar van Tsjo-Wi
Nee per ongeluk lijkt me heel erg sterk. Ik heb in een ver verleden ook wel eens een aimbot en wallhack gebruikt maar daar moest je wel nog iets voor doen. Lijkt me gewoon dat je pro bent en dat die admins kinderachtige pubers zijn die niet tegen hun verlies kunnen. Ik ben bij andere games ook wel eens geband omdat ik aan het ownen was.

avatar van Thorak
Als je word gebanned door Punkbuster is het geen admin die je deze ban geeft.
Je wordt waarschijnlijk gewoon gebanned doordat je een illegale versie van het spel hebt, mogelijk is de crack gemaakt met de serial van een aimbotter account.

Thorak schreef:
Als je word gebanned door Punkbuster is het geen admin die je deze ban geeft.

Ik heb mijn versie eerlijk gekocht vrij kort nadat het uitkwam dus dat is het alvast niet. Wel zou het kunnen dat iemand mijn cd-key heeft gebruikt ofzo.

Het is zeer vreemd want blijkbaar zijn er al vele fora overlopen met klachten over de "50710" false positive, waarbij punkbuster zou denken dat een bepaald normaal proces op je pc eigenlijk een aimbot is ofzo. Veel admins van clanservers enzo die ook plots getroffen zijn. Zuigt echt om plots geband te zijn for no reason. De enige cheats die ik ooit gebruikte, gebruikte iedereen wel ooit: GTA cheats

avatar van solidKevin
De enige cheats die ik ooit gebruikte, gebruikte iedereen wel ooit: GTA cheats

Dan heb je de discussie bij GTA:SA niet gezien .

Favoriete game van dit moment.

avatar van Eliandjiee
Wordt deze game nog online gespeeld anno 2013 op de PC en consoles?

avatar van Aazhyd
Op PC: aantal servers is wel minder geworden, maar je kan nog genoeg vinden.

avatar van dr channard
Servers zitten vol met cheaters of hackers op de Xbox

avatar van Eliandjiee
dr channard schreef:
Servers zitten vol met cheaters of hackers op de Xbox

Spijtig, maar bedankt voor de info!

avatar van Ageingrebel
Hah, ongelooflijk. Na meer dan een jaar niet spelen besluit ik het spel nog eens op te pikken, krijg ik WEER DIEZELFDE FUCKING AIMBOT VIOLATION aan mijn been .

Het vreemde aan de zaak is dat het exact dezelfde violation is die punkbuster ZELF uit hun ban list heeft gewist omdat het een bullshit violation was. Dolle pret, zo'n spel willen spelen waarvoor je betaald hebt.

4.5*

De beste fps oorlogs spel die ik heb gespeeld: orgineleverhaallijn, goede controles, redelijk goede graphics en leuke missies.

Ondanks dat het me eeuwe duurden om in Oekraïne stil te liggen en de troepen langs me liet lopen vond ik het toch een leuk spel. je maakt het niet alleen mee vanuit één soort troep maar uit verschillende hoeken: de ene keer ben je een sniper en de andere keer moet je luchtsupport geven aan de grond troepen.

Ik vond alleen de multiplayer mode tegenvallen, maar dit komt ook waarschijnlijk omdat ik de gemiddelde leeftijd van de online spelers op 14 jaar schat: Iedere keer als je iemand vermoord wordt heeft de vijand het met me moeder gedaan of doe ik het met moeders blijkbaar.

broek

avatar van Aazhyd
Voor degenen die het nog niet wisten: bij de nieuwe CoD Infinite Warfare krijg je een geremasterde versie van de originele Modern Warfare (maar alleen bij de Legacy Edition). Deze bevat de single player campaign en 10 van de originele multiplayer maps.

Call of Duty®: Infinite Warfare Pre-Order - callofduty.com

Alsjeblieft zeg, ik speel dit nu pas voor het eerst, en aan werkelijk niets kan ik zien dat het een spel van al negen (!) jaar geleden is. Ik vind het er bijvoorbeeld vele malen beter uitzien dan Skyrim, dat uit 2011 komt en dat ik van de week ook pas voor het eerst probeerde. Daarnaast speelt het gewoon fantastisch. Genieten dit!

Het is niet eerlijk om te gaan vergelijken met Skyrim natuurlijk. Maar je hebt gelijk de game was aardig next level.

Rujar schreef:
Waarom is dat oneerlijk, Rujar? Het zijn toch allebei computerspelletjes? (Ik heb er de ballen verstand van hoor, dus correct me if i'm wrong.) Budget ofzo? Kunnen niet alle spelletjes even mooi gemaakt worden? Reden voor de vergelijking was overigens dat ik, zoals gezegd, ze ongeveer tegelijk voor het eerst probeerde, waardoor het verschil me erg opviel.

rien.dekker schreef:

Technisch gezien wordt een game zoals Skyrim worden flink belast door de grote open wereld. Een RPG heeft een meer diepgaande gameplay en de systemen zijn een stuk complexer en dit gaat allemaal ten koste van graphics. In het verlengde daarvan is het de budgettair gezien ook misschien minder interessant omdat een RPG in de ontwikkeling veel meer werk kost dan een shooter. Maar je ziet de laatste jaren (zoals Witcher 3 / die wel veel tijd besteed aan het garfische aspect ) dat de verschillen op dat gebied ook steeds kleiner worden.

De remasterd versie ziet er toch verdomt goed uit. Nu ik hem weer herspeel zie je gewoon weer de revolutie van shooters.

Ik vraag mij wel af hoe gedateerd de gameplay is. Wat mij opvalt is dat die onzichtbare lijn die je moet kruizen om de oneindigen waves te stoppen wel heel irritant aanwezig is. Eigenlijk is dat wel een element die niet meer van deze tijd moet zijn.

avatar van royals
Ik zie wel dat de game goed gemaakt is, maar ik snap niet wat er zo leuk is aan anderen over hoop schieten in een oorlogsituatie. Ik vind geweld en oorlog vreselijk.

royals schreef:

Het misverstand waar veel mensen last van hebben. Het gaat niet om het geweld, maar het gaat om (net als heel veel andere spellen) het te slim af zijn van je tegenstander. Bij schaken sla je ook stukken, maar daar hoor je niemand over. Schaken is een gesublimeerde vorm van oorlogsvoering.

Shooters zijn dan ietsje realistischer, maar het heeft echt weinig te maken met geweldsverheerlijking of dol zijn op oorlog. Bij mij niet, in ieder geval.

@Rujar: als ze die geremasterde CoD4 nog een keertje los voor 2 tientjes of zo aanbieden, koop ik hem meteen. Nu vind ik het de moeite niet waard.

avatar van rudiger
Die geremasterde versie van cod4 ziet er wel heel mooi uit hoor , dat je die niet los kan kopen is gewoon een marketing truc anders koopt geen hond die infinity warfare , wacht maar even tot na de feestdagen dan kan je de remaster krijgen voor 20 euro .

avatar van royals
Aazhyd schreef:

Maar je hebt toch plezier in andere neerknallen als je het doet in een spelomgeving? Dat is het voornaamste objectief. Personelijk speel ik zomaar ieder spel, maar denk eerst na of ik die game wel met geld wil steunen, of ik er wel achter sta.

avatar van Aazhyd
Blijkbaar wil je het niet begrijpen. Ik ga het niet nog een keer uitleggen.

avatar van Awake78
Gratis te downen deze maand op PSPlus....toch maar weer even een kansje wagen. Die MP-maps waren toch wel smullen soms (Ambush, Backlot, Pipeline, Downpour)