Castlevania: Lords of Shadow (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Kojima en MercurySteam
Uitgegeven door Konami

Castlevania: Lords of Shadow speelt tijdens de ondergang van de wereld. Het verbond tussen The Earth en The Heavens wordt bedreigd door een donkere en kwaadaardige kracht; de mysterieuze Lords of Shadow. In dit verslagen land, dwalen de zielen van de doden rond die geen vrede kunnen vinden, terwijl er kwaadaardige schepsels vrij bewegen om dood en chaos te creëren. Gabriel is lid van ‘Brotherhood of Light’, een elite groep van heilige ridders die de onschuldigen tegen het bovennatuurlijke beschermen en verdedigen.

avatar van Tsjo-Wi
Jaja de Platinum trophy is binnen!
Het was niet de gemakkelijkste opgave, maar wel leuk om te doen.

Muskano
Preview

Ik heb de game nu behoorlijk wat gespeeld en ik wil gewoon mijn mening delen over de game.

De game begint erg goed met een hoge tempo waar je echt zal van genieten, maar bij chapter 2 begon ik behoorlijk te vervelen. (daarna wordt de game een stuk beter)
Steeds dezelfde vijanden vond ik niet echt interessant.
Maar gelukkig speelt de game soepel en camera volg je redelijk goed, maar de camera is niet perfect Tijdens sommige battles ligt de camera gewoon te ver , waardoor je niet mee kan genieten omdat je het lijkt alsof je vanuit het lucht meekijkt.
Over het algemeen is de gameplay geslaagd en heb ik niet zo veel op te merken.

Graphics zijn goed te noemen, ik vind het niet mooier dan bijv. een uncharted 2 of god of war 3, maar alles ziet er fraai uit en sommige achtergronden zijn zelfs 1 van de besten ooit.
Ook de charactersmodels zien er erg goed uit en de gevechten zijn lekker bloederig, ook al zou ik mee bloed willen zien .

Geluid en voice acting zijn perfect te noemen en vooral de muziek van de game is echt prachtig, ook al hoor je steeds hetzelfde muziekje, maar misschien veranderd dat nog wel.

Verhaal is niet iets als die van mass effect 2 , maar ook niet minder dan die van god of war 3 vind ik persoonlijk.Verhaal doet gewoon wat die moet doen, een epische ervaring met actievolle actie cutscenes en introductie van de personages.

Mijn hoofdminpunt van de game is dat het klimmen te saai en te langzaam is, ik had liever net als bij darksiders een snelle klauterscenes gezien en nu is het meer irritant dan leuk en dat kan niet de bedoeling zijn.

Castlevania is een slasher zoals het hoort te zijn. Game duurt behoorlijk lang en het is ook een pittig game, dus ik raad het je aan om met normal of easy te beginnen, want anders zal je er spijt van krijgen. Gelukkig moet je in deze game ook behoorlijk vaak jezelf beschermen en counteren. Dat maakt de game toch wel leuker dan een hersenloze slasher.
Ook heeft de game quick time events, en die zijn wel redelijk te noemen. Niet zo spektaculair als bij andere slashers ,maar ziet er toch best vet uit. Ook al wist ik in het begin niet wanneer ik moest drukken omdar je zo een vage cirkel zag. Maar na paar keer heb je dat wel door en dan werkt het lekker soepel.
De game kent ook geen lange laadtijden en als je doodgaat begin je weer zo waar je doodging.
Een aanrader voor elke slahserliefhebber en het is een game die je met gerust hart voor de volle prijs kan halen. (40 euro bedoel ik dan)
Ik ga gewoon lekker verder spelen.

avatar van AmazingPP
Uitgespeeld! En ondanks dat de laatste hoofdstukken niet echt spannend zijn blijf ik bij mijn waardering van 5 sterren, al was het alleen al om de prachtige graphics. Ik hoop op een volgend deel. Als ze zo hack & slash-games blijven maken mag het van mij nog jaren duren!!

Heeft iemand de Limited Collector's Edition? Zo ja, is het de moeite waard?

Gewoon een hele goede game. Heeft zeker nog een hoge replay value als je hem uitgespeeld hebt. Ik ga toch proberen om een platinum trophy te halen! Al zal dat best pittig worden als je kijkt naar een aantal van je opdrachten.

Ik ben op hard begonnen maar naar mate je upgrades krijgt en verder in de game komt word het wel makkelijker, terwijl ik bij GOW toch in 2 levels ruim 2 uur bezig bent geweest om het te halen. Dat heeft deze game eigenlijk helemaal niet.

Ben wel benieuwd naar het vervolg! (dan doel ik op het eindfilmpje van de game) als die komt dan.

Castlevania Lords of Shadow Reverie DLC is uit 10 euro haha! Wat een afzetters.

Reverie is niet de enige downloadbare content die Konami die jaar zal uitbrengen voor Castlevania. Resurrection is een wat omvangrijkere uitbreiding die doorgaat waar Lords of Shadow ophoudt. Deze content moet “inzicht bieden in de dramatische epiloog van de game en Gabriels uiteindelijke lot.” Gabriel moet in Resurrection bovendien een “zeer beruchte vijand” verslaan. Deze content moet in april verschijnen.

Resurrection klintk dan wel weer heel tof.

BTW platinum gehaald. Kost soms wat tijd en frustratie maar zeker goed te doen!

Wassup ! schreef:
Heeft iemand de Limited Collector's Edition? Zo ja, is het de moeite waard?

Ik heb de Collector's Edition gehaald, waar een soort van masker/beeldje bij zit en de Soundtrack (waar ik altijd blij mee ben). Het beeldje is handgemaakt en niet zomaar iets wat uit een fabriek is komen rollen. Het is dus gewoon leuk voor de verzamelaar (wat ik overigens niet ben, maargoed, ben er toch blij mee).

Ik heb 'm ongeveer een uurtje of 2 gespeeld nu en damn, wat een sfeertje! Vooral door de echt geweldig mooie graphics en omgevingen, maar ook door de prachtige muziek.
Je moet wel van de Middeleeuwse en Gotisch-getinte sfeer houden. Ik persoonlijk hou daar erg veel van vandaar dat ik de sfeer magnifiek vind.
Het verhaal spreekt me tot nu toe ietsjes minder aan (het is tot nu een licht cliché verhaal over een ridder die de dood van z'n vrouw wil wreken), maar ik verwacht dat naarmate ik meer uren in het spel steek ik meer in het verhaal getrokken wordt. Daar helpt de manier van vertellen overigens ook een groot deel aan. Het idee met het spelen in het verhaal van een (dag)boek vind ik erg origineel en vet gedaan.

AmazingPP schreef:
Hoe lang heeft het ongeveer geduurd?

avatar van Tsjo-Wi
Het is een vrij lange game. Je moet toch zeker van een uur of 20 uitgaan.

avatar van Visie
Tsjo-Wi schreef:
Het is een vrij lange game. Je moet toch zeker van een uur of 20 uitgaan.

Helaas herhaalt de game zich te vaak.
Voor de rest is het een hele leuke avontuur met prachtige muziek, cutscenes, verhaal en gameplay. Jammer dat de game zich constant herhaalt.....zonde.

avatar van AmazingPP
Grovonion schreef:
Hoe lang heeft het ongeveer geduurd?

Dat ik het niet meer weet. Ik denk toch wel een vijftien, zestien uur....

AvMerode
Bij Lords of Shadow 2 vermelde ik dat deel 1 saai en gevoelloos is, maar dat is natuurlijk niet waar.
Speelde deel 1 in 2010 op de x360 en mijn smaak en stemming was toen een beetje anders.
Ben zelf ook fan van de 2d castlevania games (Dawn of Sorrow, Akumajou Dracula X: Chi no Rondo, Symphony of the Night etc.) en misschien dat de overgang naar 3d wat anders overkwam bij mij. Natuurlijk waren er al 3d castlevania games voor n64 en ps2. Maar die 3d castlevania games waren toen niet echt mijn cup of tea, al was Lament of Innocence wel erg aangenaam.
Na meer dan 3 jaar ben ik eindelijk weer eens met deze Lords of Shadow (Ultimate Edition voor pc) bezig en neem er nu echt de tijd voor. Als fan van de castlevania reeks (2d reeks voornamelijk) moet ik zeggen dat deze Lords of Shadow toch wel sfeerrijk en vermakelijk is.

Lords of Shadow 2 bevat verbeterde combat en daarnaast is er meer variatie in de game-play.
Deel 1 is qua sfeer alleen een beetje anders vergeleken met deel 2. Deel 2 is namelijk iets duisterder en deel 1 heeft echt zo'n avontuurlijke vibe. Maar natuurlijk zijn de games vergelijkbaar en ze hebben beiden ook lange speelduur. Lords of Shadow reeks is echt prima te pruimen zolang je er maar tijd voor neemt. De soundtracks zijn trouwens ook geweldig, maar Dracula X: Rondo of Blood (pc engine) blijft nog steeds mijn favo castlevania soundtrack.