Castlevania: Lords of Shadow (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Kojima en MercurySteam
Uitgegeven door Konami

Castlevania: Lords of Shadow speelt tijdens de ondergang van de wereld. Het verbond tussen The Earth en The Heavens wordt bedreigd door een donkere en kwaadaardige kracht; de mysterieuze Lords of Shadow. In dit verslagen land, dwalen de zielen van de doden rond die geen vrede kunnen vinden, terwijl er kwaadaardige schepsels vrij bewegen om dood en chaos te creëren. Gabriel is lid van ‘Brotherhood of Light’, een elite groep van heilige ridders die de onschuldigen tegen het bovennatuurlijke beschermen en verdedigen.

avatar van AmazingPP
Ik ben het eens met Shadowmaster100. De graphics zijn echt geweldig goed te noemen en maakte me in ieder geval nieuwsgierig hoe het spel verder uitgewerkt is. Ook de gameplay vond ik lekker en soepel de poepel. Ben erg benieuwd naar deze game, want ik ben dol op hack 'n' slash-games. Laten we het eerst eens uit proberen voordat we met z'n allen een oordeel vellen. Toch...?

avatar van LimeLou
Ze discusseerden over de game, ze trekken nog geen oordelen

AmazingPP schreef:

1 miljoen procent mee eens.

shadowmaster100 schreef:
je zag maar een gedeelte van de gameplay,want je moet later ook klimmen enzo.

de graphics waren prachtig,en andere levels zijn nog mooier kan ik je vertellen.

de gameplay viel je VIES tegen,ik vond de gameplay juist lekker en soepel.

misschien is deze game gewoon niet voor jou bedoeld .

Vond de game-play ook weinig aan, been there done that en het is net zoals dante's inferno; een god of war kloon zonder emotie en spektakel, game-play is vermakelijk maar verder dan vermakelijk gaat het niet.
Game-play is natuurlijk belangrijk en dat is ook aardig uitgewerkt in deze castlevania maar toch mist er iets, deed me op momenten ook veel denken aan darksiders maar dan te lineair.
Het klimmen is helemaal een drama, soms spring je precies naar een ledge toe maar dan pakt ie de ledge niet vast en dus ga je onterecht dood, trial&error game-play dus.

De graphics waren inderdaad mooi, maar alsof dat het belangrijkste is. (ja misschien voor sommigen wel)

shadowmaster100
hoe lang heb je de game gespeeld eigenlijk?

shadowmaster100 schreef:
hoe lang heb je de game gespeeld eigenlijk?

Paar uurtjes, heb goede contacten met bepaalde game verkopers en ze lieten mij mijn gang gaan voor een paar uurtjes. (natuurlijk niet open en bloot in de winkels want de game is officieel nog niet uit en mag dus ook nog niet verkocht worden)
Heb het dus niet uitgespeeld maar via bepaalde reviews gelezen te hebben had ik inderdaad gelijk over bepaalde zaken.

Vrij standaard, neemt niet weg dat het uiteraard een vrij vermakelijke hack&slasher is.

shadowmaster100
okidoki ja dan heb je inderdaad een goede inzicht van de game.

maar persoonlijk spreekt castlevania mij meer dan god of war.
tuurlijk is het lineair,maar de FUN en VETHEID gehalte ligt bij deze game erg hoog.

klimmen en klauteren gaat volgens meeste reviewers erg soepel,maar heb het zelf niet gespeeld dus ik kan je geen onge;ijk geven.

en de game duurt veel langer dan een snel gemaakte game als dantes inferno,dus een vergelijking met een zielige game is een beetje ongepast.

en sommige games moet je gewoon lekker in je kammer uitspelen,want paar uurtjes zijn niet genoeg altijd,de game duurt 15 tot 20 uurtjes op normal dus is niet genoeg vind ik.

maar ja misschien heb je wel gelijk.

avatar van JacoBaco
Een vriend van mij heeft hem gekocht en het spel moet echt even op gang komen. Tijdens de eerste 3 a 5 uur spelen bekroop hem het gevoel van, dit is het net niet. Maar naarmate de game vordert wordt het toch beter en inmiddels heeft hij het spel uitgespeeld. Je kan alleen niet het beeld bewegen zodat je vrij om je heen kunt kijken, dus dat is wel een nadeel. Verder prima gameplay, wat leuke uitdagende puzzels, toffe actie en prachtige graphics. Ja, de game is lineair, maar dat is niet storend. Hij geeft het spel een 88/100. Een 9 - dus eigenlijk.

JacoBaco schreef:

tuurlijk moet een game lineair zijn wou je dan achterstevoren lopen ,,,als er een brug is ga je toch niet links of rechts nee een brug is gewoon rechtdoor lopen.

wijze vriend heb jij by the way

Ben er pas sinds gisterenmiddag mee bezig maar kan nu al zeggen dat het voor mij bij de betere games van 2010 hoort. Het spel ziet er simpelweg prachtig uit en is erg sfeervol. De gameplay is inderdaad niet iets wat je nog niet gezien hebt - maar ondanks dat speelt het erg lekker - de gevechten verlopen soepel - de puzzels en het spring en klauterwerk zorgt voor een leuke afwisseling (en het is overigens redelijk duidelijk waar je naartoe moet en hoe je er geraakt - zeker in de eerste uren - en dat Belmont ergens een richeltje mist of in het niets springt is mij althans nog niet gebeurt). Heb zeker geen spijt van de aankoop - benieuwd of het ook echt zo groot is als er geschreven wordt.

wijze vriend heb jij by the way

Ja, hij is heel wijs dat klopt.

Maar het zou kunnen dat mensen niet van lineair houden, maar altijd keuze vrijheid willen. Dus bij een (niet al te hoge) brug spring je er vanaf en kom je in ondiep water terecht en ga je vervolgens via het water links of rechts en alleen dan kun je bij wijze van spreken in nieuw gebied komen. Steek je de brug over dan kom je weer ergens anders. Beetje te simpel voorbeeld, maar je moet het er maar mee doen.

shadowmaster100
ik begrijp je ,maar mij boeit het niet of ik via links of rechts ga ,,bij mij gaat het om het spektakerl die ik onderweg meemaak.

peace out

avatar van LimeLou
Een spektakel kan op meerdere manieren ervaren worden

shadowmaster100

De recensies zijn ZEER ZEER Lovend!!!

Damn Damn, ik moet hem op de wachtlijst zetten, omdat fable eind deze maand komt.

Had hem graag willen kopen, kan wel hoor, maar dan steek ik er niet alle tijd in, die de game blijkbaar wel verdiend.

Komt wel, ik moet geduld hebben!!

avatar van Martijn
lovend? Echt waar, ik vond de demo bijzonder matig. zag er niet echt goed uit, de besturing vond ik niet wat (je kunt de camera niet bewegen bijvoorbeeld) en ik vond de combat niet echt leuk, alweer met zon lang wapen (net als god of war).

Martijn schreef:

eindelijk zijn er mensen die Castlevania beginnen te waarderen

beetje laat zoals altijd,,,maar zo zijn mensen eenmaal.

bij god of war kan je de camera ook niet bewegen ....

Goh, dat was ook een nadeel van God of War, net als die wapens waar ik het al over had.

Martijn schreef:

Goh je zegt ook dat de game niet eruit zag,heb jij een zwart wit beeld ofzo?

Goh....

avatar van Martijn
Je kunt slecht tegen mensen die een andere mening hebben dan jou of niet?

Alles was zo grauw, de mensen in het spel hadden een rare lichaamsbouw en alles glimde een beetje ofzo.

kiriyama
eindelijk zijn er mensen die Castlevania beginnen te waarderen

beetje laat zoals altijd,,,maar zo zijn mensen eenmaal.

Het spel is nog niet eens uit.

bij god of war kan je de camera ook niet bewegen ....

Dat is correct maar bij God Of War waren de camera standen perfect afgewerkt, bij deze castlevania is het vaak onoverzichtelijk, dat is het verschil.
Over het lineaire, ik ben gek op lineair maar als ik naar de zijkant wil lopen waar bijvoorbeeld een fontein of gras gebied staat maar vervolgens een onzichtbare muur tegen me neus aankrijg, heb ik zoiets van, te lineair is ook niet goed.

shadowmaster, de game is nog niet eens uit en je praat nu al alsof het de topper van 2010 is.

Het spel ligt al sinds verleden week donderdag in de winkel. Die release date klopt niet.

kiriyama schreef:

Het spel is nog niet eens uit.

ja dat moet je tegen Martijn vertellen

AvMerode schreef:

klopt,god of war heeft perfecte camera,alles is duidelijk te zien en te volgen.

maar de game duurt best lang voor een slasher dan vind ik het niet erg om eff naar links of rechts te checken hoe groen een gras kan zijn,zulke behoeftes heb ik niet .

en nee de game is niet uit,maar ik heb een omgebouwde xbox 360 dus ik heb hem al een paar uurtjes gespeeld,helaas heb ik mijn xbox 360 aan mijn broertje gegeven dus kan hem niet uitspelen ,omdat hij verslaafd is aan fifa 11.

maar ik heb de game Avmerode ,maar ga gem voor de ps3 kopen.

en als ik de reviews check is dit zeker NU al een topper.

nog vragen?( niet sarcastisch bedoeld maar om gewoon te kletsen over games)

Klopt, een vriend van mij heeft hem vorige week woensdag in de winkel gekocht.

zie je nou AVmerode,woon jij in een verlaten eiland ofzo?

Klopt, een vriend van mij heeft hem vorige week woensdag in de winkel gekocht.

Ah vandaar dat ik hem al had gespeeld vorige week, dacht dat ik eerder was dan de release maar niet dus.

AvMerode schreef:

je loopt een beetje achter Avmerode

YouTube - Kinderen voor Kinderen 2 - Op een onbewoond eiland

kom het je bekend voor?