Monster Hunter 3 (2010)

Alternatieve titels: Monster Hunter Tri | Monster Hunter 3 Ultimate

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In Monster Hunter 3 draait het volledig om het vangen van verschillende monsters. Na het vangen van deze wezens kun je ze gebruiken voor voedsel of voor het maken van nieuwe wapens en uitrustingen. Het spel telt achttien nieuwe typen monsters en verschillende wapens zoals een zwaard, katana, pijl en boog, bijlen en een lans.

avatar van Mega Man
Capcom heeft de Wii overgeslagen met Resident Evil 5 en Street Fighter IV, maar deze titel maakt heel veel goed. De trailer van deze game is episch met een prachtige soundtrack en hopelijk krijgen we daar meer van te horen in het volledige spel. Verder was Nintendo zo onder de indruk van de graphics in MH3 dat ze hun uiterste best gaan doen om de nieuwe Zelda er mooier uit te laten zien. Capcom bewijst dat games met een open wereld er ook mooi uit kunnen zien op de Wii. Deze titel wordt dan ook een absolute must-have voor mij. Mario Galaxy 2, The Grinder, Zelda Wii, Silent Hill, Metroid, Crystal Bearers en dan deze titel...het wordt nog wat met die Wii!

avatar van Musique
Hier verwacht ik wel het een en ander van. Het probleem echter is dat het op de Wii verschijnt en niet op de PS3. De PS3 kan hier namelijk een werkelijk grafisch spektakel van maken.

Musique schreef:

Het probleem wat dan weer onstaat is dat de Wii helemaal geen must-have games krijgt. Er moet iets zijn waardoor core-gamers ook een Wii kunnen kopen. Laat de ontwikkelaars ook maar eens hun best doen om het uiterste uit de Wii te persen. En Capcom is zeer goed bezig naar mijn mening. De PS3 en 360 hebben al genoeg 'grote jongens'. Dat het op die systemen grafisch mooier was geweest is logisch maar dan speel ik weer Morrorwind of Fable II. En op de Wii straks Monster Hunter 3, Crystal Bearers en uiteraard de nieuwe Zelda

avatar van Musique
Monster Hunter is op vooral grafisch niveau erg hoog. De gameplay die ik de laatste maanden heb gezien maken mij erg hongerig. Hoe dan ook ga ik het spel spelen.

Alleen! Moet je nu weer vanaf het begin beginnen. Helemaal onderaan met het laagste Hunter rank. Op den duur is het niet leuk meer om weer die vervelende Drome's en Kut Ku's doden voordat je eindelijk bent waar je wilt zijn. Ik wil niet zoals bij elk deel weer als een NOOB beginnen.

War-Ultima
Kun je dit spel ook online in co-op doen?

IGN UK review

video review

Wow demons souls voor de Wii .

avatar van Mafurios
Ik heb een paar filmpjes van het spel bekeken en het lijkt me niet echt een leuk spel, aangezien je tijdens het vechten tegen de monsters geen teken van vooruitgang ziet ze raken niet gewond ze worden ook niet uitgeput na een bepaalde hoeveelheid damage ze hadden er op zijn minst een HP balk bij kunnen doen. Waar ik me ook een beetje aan stoorde is dat het wapen de tegenstander niet raakt maar er altijd doorheen lijkt te gaan dus van physics lijkt er ook niet echt sprake te zijn. Dan heb je nog de graphics die zijn voor de Wii nog best goed maar ze hadden het beter wat meer cartoon achtig kunnen maken want nu ziet het er een beetje uit als een PS2 game, en niet alleen daarom maar de Wii lijkt het spel niet goed aan te kunnen aangezien je voor ieder klein gebiedje toch behoorlijk lang moet laden wat mij al snel zou irriteren.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer eens wat anders dan die Wii sport achtige games waar de Wii zoon beetje alleen maar op probeert te blijven bestaan. Een ander mooi pluspunt zijn natuurlijk de wapens die er erg vet en lomp uitzien.

Als Nintendo bij de volgende console nou niet bespaart op graphics dan kunnen ze nog mee blijven concurreren door meer van dit soort games te maken maar met de huidige graphics komt een spel als dit gewoon niet goed tot zijn recht.

Mafurios schreef:

Wel grappig dat nog steeds de vergelijking word gemaakt met de PS2 terwijl deze game juist bewijst dat games op de Wii er ook erg mooi uit kunnen zien. Mooier dan op de Gamecube. En de Cube kon in feite meer dan de PS2.

Zoals eigenlijk iedereen al weet zijn er naast Monster Hunter 3 ook de eerder verschenen Silent Hill: Shattered Memories en Red Steel 2. Niet bepaald familie-spelletjes met zwiep & zwaai fratsen. En uiteraard games als Madworld, Metroid Prime 3: Corruption en The Conduit. Anno 2010 kun je niet meer aankomen met: 'eindelijk een game die niet op Wii-Sports lijkt' .

Goed genoeg als ik de reviews mag geloven.

He! ben ik nou de enigste die hier zijn stem uitbrengt?

het moet toch niet gekker worden ik verhoog trouwens met een halfje
Dit spel is monsterlijk!

Mega Man schreef:

...om nog maar te zwijgen van games als Muramasa The Demon Blade, Rune Factory, Capcom Vs Tatsunoko, New Super Mario Bros, Fragile Dreams, Dead Space Extraction, Tiger Woods 10, A Boy And His Blob, Boom Blox Bash Party... Jammer dat mensen blijkbaar niet verder in het rekje kijken dan Barbie Horse Trainer of Carnival Games.

Ik heb Monster Hunter 3 jammer genoeg zelf nog niet in huis gehaald, maar wel de kans gehad om er een paar uurtjes mee te kloten bij een vriend. Het speelt aardig en ziet er best knap uit - maar is wel echt een multiplayer ervaring. Dat is natuurlijk ook de opzet van het spel maar toch denk ik dat het gebaat zou zijn bij een leuke story-mode of dergelijks, met wat memorabele karakters en een leuk verhaaltje. Nu voelt de single-player mode een beetje doelloos aan (kan ook zijn omdat ik maar even heb gespeeld natuurlijk). In ieder geval staat ook deze op de lijst voor erg binnenkort aan te schaffen.

avatar van Princess Piranha
Sinner schreef:

Kijk jij snapt het.

War-Ultima
Het komt lang niet in de buurt van Demon's Souls qua online play experience, maar uiteraard zijn er wel verschillen tussen de twee titels en in feite vind ik ze allebeide even goed.
Demon's Souls is gigantisch moeilijk en zal voor veel mensen dikke frustratie zijn vanwege de moeilijkheidsgraad.
Monster hunter tri heeft een veel toegankelijkere moeilijkheidsgraad en dat zal meer mensen aanspreken.
Ook heeft monster hunter tri een veel vrolijkere en kleurrijkere wereld terwijl Demons Souls erg duister is.
Monster hunter tri is typisch japans terwijl demons souls meer gericht staat naar het Wrpg genre.
Waar je bij Demons Souls gewoon het standaard Xp lvl up systeem hebt, heb je bij monster hunter tri een hunter ranking systeem (dit geldt trouwens voor online play).
Je hunter rank gaat omhoog op het moment als je een aantal missies hebt voltooid en als je genoeg punten hebt behaald.
Zodra je hunter rank omhoog gaat speel je nieuwe items en andere mogelijkheden vrij.
Zodra je de hoogste hunter rank (lvl31) hebt behaald krijg je elite quests voorgeschoteld en dat houd in; veel moeilijkere (plus nieuwe) vijanden.
Het is weer eens wat anders dan zo'n standaard Xp lvl up systeem en dat pakt prima uit.
Ook het upgraden van wapens en bepantsering (armour) is geniaal bedacht en uitgevoerd, materiaal verzamelen en het vervolgens laten fuseren met één van je wapens of armour.

Qua online MP zijn het allebeide hoogvliegers, zowel die van Demons Souls als die van Monster Hunter Tri zijn de beste online mp games die ik ooit heb gespeeld.
De online van Demons Souls heeft alleen een gigantische learning curve nodig waardoor het lang gaat duren voordat je alles onder de knie krijgt.
Monster Hunter Tri is veel toegankelijker qua online mode al komt er wel een kleine learning curve bij kijken (zodat je gaat leren hoe alles in zijn werking gaat), dat gelukkig te oefenen is in single-player met allemaal tutorials als extra hulpmiddel.

Waarom ik de twee typen rpg's met elkaar heb vergeleken is omdat het mij vaak deed denken aan Demon's Souls zonder het duister sfeertje uiteraard.

avatar van Mafurios
Mijn huisgenoot heeft dit spel gekocht en ik heb het nu een een klein beetje gespeeld. Ik had redelijk hoge verwachtingen van deze game en het meeste werkte ook wel voldoende ik vond alleen de besturing van characters met 2 handige wapens zwaar kut en dat is dan toch wel een beetje waar ik voor ging. de graphics waren zoals ik al verwachten had niet bepaald indrukwekkend maar wat ik erger vond was dat er totaal geen physics in de game lijken te zitten. Je raakt je target niet je slaat er gewoon dwars doorheen je ziet bijna geen tekenen van vermoeing en/of verwondingen.

Laat nintendo het maar houden bij 2D platform games zoals Donkey kong, Mario, Sonic en Kirby etc. dit zijn de beste titels voor de nintendo samen met Metroid en Zelda die steeds minder lijken te worden.

Wat ik alleen nooit echt begrepen heb is waarom dit met Demon's Souls (2009) word vergeleken dat is een beetje als mario kart met need for speed vergelijken het is allebei third person action rpg, maar dan houd het dan toch ook echt op.

Ik vind niet dat ik deze game genoeg heb gespeeld om een cijfer te kunnen geven maar als ik iets zou moeten geven op dit moment was het een 2. Misschien ga ik dit nog wel een keer spelen maar dat verwacht ik niet.

avatar van Cassevis
Heb het een paar keer bij iemand anders online en multiplayer gespeeld.
Vond het het wel grappig maar zou het zelf denk niet kopen.

avatar van TruePimpTingle
Zijn er meer mensen met connectie problemen wanneer ze online proberen te spelen?

SouthParkFan
Moet je de voorgaande delen hebben gespeeld om dit spel te begrijpen?

avatar van Princess Piranha
Nope! Je kan elke Monster Hunter game gewoon spelen. Er zit geen doorlopend verhaal in.

SouthParkFan
Princess Piranha schreef: