Blur (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Bizarre Creations
Uitgegeven door Activision

In Blur race je door grote steden zoals Los Angeles, Londen en Barcelona. Je hebt de keuze uit diverse auto's waaronder de Dodge Viper en de Ford Transit. Gedurende de race kan je power-ups verzamelen, deze kan je gebruiken om je tegenstanders de baan af te werken of je eigen voertuig te repareren. De Nitro power-up geeft je eigen voertuig een korte boost. Met onder meer Barge en Shunt kun je schade aanrichten aan voertuigen van je tegenstanders.

Bizarre Creations slaat naar mijn mening, na de suc6volle PGR serie, met Blur de verkeerde weg in!!!

Dit trekt me dus helemaal niet he een "realistische" racer met een soort mario kart power ups.

Laat deze aan mij voorbij gaan, ondanks het gebrek aan goede racer de laatste tijd op de 360!

Uitgesteld naar voorjaar 2010.

Dat is gewoon bewust gedaan om alle eindejaarstoppers te ontwijken van dit najaar. Blur heeft maar weinig aandacht voor zich kunnen winnen.
Blur trekt mij trouwens ook niet echt aan, het ziet er niet naar uit dat dit er eentje wordt om op mijn verlanglijstje te zetten.

Het is opvallend stil rond deze titel geworden... Hopelijk wordt het nog wat, arcade racers zijn op dit moment best schaars te noemen.

avatar van equalizersound
Ik heb vanmiddag de beta gespeeld, ik vind het erg tegenvallen de power ups zijn te sterk naar mijn idee.
Het heeft weinig met racen te maken 1 power up voor de finish kan je van de eerste naar de laatste plek zetten ik koop liever een "echte" race game..

Ik heb net de Beta gedaan ik vond het heel erg leuk. De tweede race ownde ik meteen . Vette power ups en mooi beeld. Ben benieuwd naar de echte game!

Nijmegen
Dit lijkt me nou vet. Een ietst stoerdere super mario kart!

avatar van Alexjaxx
Wat een leuk spelletje.

War-Ultima
Ik zag ergens staan: Blur's multi-player mode is call of duty: modern carfare.

Het is dus net als COD maar dan in het race genre, lijkt me wel wat, alleen dan zit je weer met perks en dat soort dingen volgens mij.

avatar van Zeertjuh
Heeft iemand hem al? Bij mij is er namelijk nog twijfel of ik hem wil halen

Zag hem vandaag staan terwijl ik er vanuit ging dat hij morgen pas uit zou komen. Heb zitten twijfelen tussen deze en Split/Second maar ben uiteindelijk toch voor de laatste gegaan. Deze komt er overigens uiteindelijk zeker wel een keer.

Ik wil ze eigenlijk allebei wel hebben .

War-Ultima
Na de teleurstellende alpha protocol zit ik over dit spel na te denken, ign geeft split second een hoger cijfer maar na het spelen van de split second demo (houterige controls) ga ik toch maar voor Blur.
En gamespot geeft blur een hoger cijfer dan split second en ik moet zeggen dat gamespot de laatste tijd erg goed is dus ga mooi voor blur, alleen blur is meer een soort van mario kart terwijl split second meer racen is.
Ook schijnt blur erg pittig/moeilijk te zijn en ik ben gek op moeilijk dus ga mooi voor blur.

heb net alpha protocol terug gebracht en deze gehaald

Zeertjuh schreef:
heb net alpha protocol terug gebracht en deze gehaald

Ja dat was ik ook van plan maar op mijn bonnetje staat binnen 1 dag ruilen, dus ben 1 dag te laat maar volgens mij heb je recht op 7 dagen of niet?.

avatar van Zeertjuh
dat weet ik zo niet, op mn bonnetje van de frs stond ruilen binnen 24u. En had hem gisteravond gehaald, dus ik kon hem nog ruilen. Waar heb jij hem weg dan? Je komt ook uit leeuwarden toch?

avatar van Zeertjuh
Ben nu even bezig met de mp Wat een heerlijke chaos is het! ik snap niet dat ign hier maar een 7 voor geeft

War-Ultima
Ja kom uit Leeuwarden en ik heb alpha protocol geruild, het voordeel is dat ze mij goed kennen dus heb nu ook Blur.
IGN moet je niet serieus nemen, gamespot is veel beter en die geeft blur een 8 en als je van mario kart houd is dit echt goed voer.

War-Ultima schreef:

Hoe vind je hem tot nu toe dan?

Zeertjuh schreef:

Hoe vind je hem tot nu toe dan?

Verslavend man, vooral online kan ik hem niet wegleggen, zo simpel maar oh zo fun.
De makes van project gotham racing hebben meer dan hun best gedaan want ik heb nog nooit zoveel lol gehad met een race game, ook de soundtrack is meesterlijk.

War-Ultima
Blur is een verslavende combinatie van NFS, mario kart en COD (perks, lvl uppen en prestigen).
Maar online snap ik het niet helemaal, ik heb al 4 keer gehad dat ik 1e stond voor een lange tijd en dan net 6 meter voor de finish krijg ik steeds van die lightning thunder in mijn anus en dan ineens ben ik niet meer 1e.
Heb 3 tot 4 uren in Blur online gestoken gister en nog niet 1 keer eerste geworden, volgens mij cheaten luitjes want X360 is namelijk een console waar veel cheaters zitten, met de ps3 heb je niet dat probleem, maar goed.
Wou gister ff 1 keer eerste worden maar de duivel had volgens mij weer de pik op mij (waar ben je God?, tot nu toe heb ik je nog niet meegemaakt).
De mensen die dit spel een laag cijfer op gamesmeter geven, vinden dit spel gewoon frustrerend vanwege dat irritante gedoe in online mode wat ik net heb uitgelegd.
Geloof me, je hebt vaak dat je eerste staat maar dan net een paar meter voor de finish gebeurt er iets met je auto en dan ben je 2e, of laatste.

Ik vind dat perk gedoe echt zo stom. Ik erger me er bij COD al aan en bij de Demo van Blur vond ik het ook maar stom. Maar wat je zegt over die power ups is net als in Mario Kart. Je ligt voorop komt er op eens een blauw schild op je af en je bent derde ofzo .
Over dat cheaten: Dat idee krijg je vaak met spellen met perks en power ups. Sommige mensen combineren ze zo goed dat het net cheaten is.

solidKevin schreef:

Ja inderdaad, die mensen weten precies hoe het moet waardoor het lijkt alsof ze cheaten.
Ja je hebt power-ups net als mario kart en sega racing, maar naast de power ups heb je ook nog perks en die perks kun je instellen bij de play stijl die bij jouw past, bijv. Defense, all round of aggressive.
Blur is uiteindelijk dus meer een strategisch spel in plaats van racen.

Dit lijkt mij echt leuk!

avatar van fabblwaps
De nieuwe commercial ze gaan gewoon keihard de strijd met Mario Kart aan.

Haha.
Commercial is echt leuk

ik geef er eerst een 4* voor:

Ik heb de singleplayer maar heel even gespeeld, want ik ben daarna doorgegaan met de multiplayer. En daar werd ik wel erg blij van, de servers werken echt uitstekend. En het online racen is zo ongelooflijk tof, als je genoeg voorsprong hebt opgebouwd en gebruikt dan de juiste power ups dan blijf je ook gewoon vooraan het is gelukkig niet zo dat de spelers dan ineens heel snel dichtbij komen. je moet ook met het racen veel driften, maar dit is wel snel te leren. Al met al is dit gewoon een heel fijn spelletje die online of met meerdere spelers op de bank gewoon heel erg goed tot zn recht komt. Wat wel een nadeel is, dat als je 7e van de 10 ligt dan zit je midden in het gevecht. En dan vliegen de power ups je echt om de oren, en dat kan weer heel erg frustrerend werken. Maar dan wil je daarna gewoon nog een potje zodat je weer 1e kan worden, en dan ben je 1e geworden en dan wil je door om weer 1e te worden. Het is gewoon erg verslaven.

+ De online multiplayer
+ veel auto's
+ bij offline multiplayer zitten ook computer gestuurde auto's
+ Lekker gevoel voor snelheid
+ De sound is ook eg lekker ( van auto's tot het afvuren van de power ups. Het klinkt gewoon heerlijk. )

- Graphics ( zijn niet super slecht, maar had wel beter gekund )
- Singleplayer vind ik wat matig
- Soms wat frustrerend

avatar van fabblwaps
Hoe is de gameplay eigenlijk, is de besturing en wegligging erg arcade of meer richting realistisch?

avatar van Mafurios
Een 1 voor de PC en een 4,5 voor de PS3. Ik snap echt niet waarom mensen gaan stemmen als ze niet eens een klein beetje objectief kunnen zijn ik heb deze game niet gespeeld maar om een game een 1 te geven moet hij wel heel slecht zijn er zijn genoeg games die ik zelf niet leuk vind maar die wel goed zijn dus daar reken ik ze dan ook niet te hard op af, een 1 zou ik echt alleen maar geven aan een spel dat bijna totaal niet functioneert en als er bijvoorbeeld nu nog een race spel uit zou komen dat eruit zou zien als micro machines maar dan zonder collision met andere autos of voorwerpen. wat ik ook een laag cijfer geef zijn games die geen games genoemt zouden mogen worden zoals runescape, second life of habbo hotel (ik weet dat hiervan alleen runescape op de site staat maar die andere 2 worden door veel mensen ook gezien als games), dit zijn gewoon interactieve chat progamma's en zouden niet als games beoordeeld mogen worden. Ik ben misschien een beetje hard tegen runescape door het met een stuk afval als second life te vergelijken maar het heeft gewoon echt geen gameplay.

maar ik ben nou wel weer genoeg off topic gegaan dus ik ga dit spel wel een keer proberen en dan kom ik er later nog wel weer een keer op terug met een echte review.

PS.
Laten we nou geen discussie beginnen over dat laatste stukje in mijn "speech" want ik weet dat sommige mensen het daar niet mee eens zullen zijn en ik wil niet nog verder off topic gaan dan ik hier al heb gedaan.

War-Ultima
Ja dat hou je. mensen die een slecht cijfer geven omdat het hun ding niet is, blur is echt een game van hate it or love it.

Ik weet trouwens niet wat het is met de nieuwste arcade racers, maar ze zijn zeer goed (split second en blur in dit geval).
Split Second vind ik persoonlijk iets leuker en daarom krijgt blur van mij ook een halve ster minder maar net als split second, de online is eeuwig houdbaar en zeer verslavend.
Blur en Split Second worden ook met elkaar vergeleken (zag ik in forums van gamespot en andere sites) maar het zijn 2 totaal verschillende games.
Blur is meer een combinatie van mario kart, ik kreeg berichten van users op gamespot dat ik blur niet mocht vergelijken met mario kart maar blur is uiteindelijk wel precies zoals mario kart en hoe moet ik het anders formuleren.
Maar waar was ik, ja blur is een combo van mario kart en NFS terwijl split second meer een combo van burnout en stuntman is.
Dus als je moeite hebt met kiezen (split second of blur) dan kun je het beste de games eerst testen bij een verkoop winkel zoals bijv. media markt of gamemania maar als je gek bent op mario kart en sega&sonic racing dan kun je het beste voor blur gaan (online racen is wel aan te raden dus zorg voor internet op je ps3 of X360).