Silent Hill: Shattered Memories (2009)

Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Climax Group
Uitgegeven door Konami

Als Harry Mason bij bewustzijn komt na een auto-ongeluk, ontdekt hij dat zijn dochtertje Cheryl verdwenen is. Nog duizelig en in de war van het ongeval, strompelt Harry het nabij gelegen winterse stadje Silent Hill binnen, op zoek naar Cheryl. Het begint steeds harder te sneeuwen en de sfeer in het griezelige stadje wordt haast ondraaglijk. Tijdens Harry's zoektocht zullen de keuzes die je maakt, de mensen die je tegenkomt en de plaatsen die je bezoekt allemaal bepalend zijn voor hoe hij zich als personage ontwikkelt en hoe de vijanden in het spel evolueren en aanvallen. In de Wii versie zal de Wii-mote als zaklamp en mobiele telefoon met gps fungeren en de besturing met de Nunchuck.

Starmaster501 schreef:
Ik heb de Ps2 versie en het is echt top.

Ja? Ik dacht altijd dat het een beetje een trieste port was van de Wii versie? Waar heb je 'm dan gekocht?

avatar van Starmaster501
Ik zou niet weten hoe hij op de Wii is. Maar ik zie hem vaak bij de Saturn liggen, denk ook wel bij MediaMarkt. Gewoon even zoeken.

avatar van rpger
Op die Wii is ie geniaal. Aangezien je zaklamp je enige interactie met de wereld betreft lijkt me dat met een gamepad een stuk minder beleving.

avatar van LimeLou
Op welke console heb jij 'm dan gespeeld, rpger?

Wii all the way.

avatar van Starmaster501
Op de Wii lijkt het me idd vet om de zaklamp te besturen. Maar op je Gamepad mis je ook niets.
Ik denk dat als je kan kiezen dat je toch de Wii versie moet kiezen. Tenzij die 20 euro duurder is dan de Ps2.

avatar van rpger
Mocht je in het buitenland kunnen bestellen zoals ik altijd doe:

Silent Hill: Shattered Memories Nintendo Wii | Zavvi.com

avatar van LimeLou
't zou geweldig zijn als ik een Wii had, haha

avatar van Starmaster501
In dat geval is hij op de Ps2 ook niet verkeerd hoor.
Je kan alleen niet vet ccool en stoer je controller als zaklamp gebruiken.

284
Of als mobiel

Starmaster501 schreef:
In dat geval is hij op de Ps2 ook niet verkeerd hoor.

Was ook aan't twijfelen of ik de ps2 versie wel zou halen, toch gehoord dat 'ie daar best crappy op was, maar gezien de ps2 scores hier idd goed te doen, dus...

avatar van Starmaster501
Ach ik lees dat de Wii crappy is en dat de Ps2 cappy is. Niemand die iets zegt over de PSP? Ik ga een wat op youtube kijken dan.

avatar van Mega Man
Starmaster501 schreef:

Ik heb de PS2 en PSP versies niet gespeeld maar de Wii versie is verre van crappy. Eerder creepy met die rare geluiden uit de Wii-Remote

kiriyama
Iemand die weet welke versie beter is? De PSP of de PS2? (Heb geen Wii...)

Bedankt.

avatar van Starmaster501
Tenminste. Geen idee hoe hij op de Psp is. Maar mij lijkt dat hij op een Handheld niet zo goed is als op een console. Betere grahpics en er zijn vast dingen weggelaten op de Psp. Daarnaast moet je dit niet spelen op zo'n klein rotdingetje.

avatar van JohnWilliams
Ik heb deze laatst op de Wii gespeeld bij vrienden, echt geweldig (ik kon er geen genoeg van krijgen). Een spel die er keurig uit ziet met een goed verhaal en niet te langdradig gemaakt. Heb een heel stuk gespeeld en ik moet zeggen dat alles er top uit zag.

Om het spel te beoordelen moet ik het wel minstens nog een paar keer doen omdat een eerste speel/kijkervaring geen goeie ervaringen heeft (dan geef je al gauw te hoog).

avatar van LimeLou
Eindelijk deze kunnen kopen. Jammer genoeg heb ik geen Wii, maar heb 'm toch op de PS2 kunnen kopen. Hoop dat het een goeie versie is.

avatar van Starmaster501
Niks mis mee, mijn 4 is voor de PS2 gegeven. Het pluspunt bij de Wii is alleen de zaklamp bedienen met je controller.

avatar van LimeLou
Grafisch is de Wii versie toch beter?

avatar van Starmaster501
Geen idee, maar ik had er totaal geen last van dat het er misschien lelijk uitzach ofzo.

avatar van LimeLou
Sodeju Wat een game. Heel anders dan alle andere Silent Hill games. Iets wat me een klein beetje irriteert, aangezien het nogal faalt als een reboot. De game voelt eerder aan als een intelligente spin-off.

avatar van LimeLou
Uitgespeeld. Shattered Memories is echt zo'n WTF game. Het leert je gewoon helemaal kennen. Een van de diepste games als het gaat om psychologisch niveau. Het einde is briljant, ik was erg verbaasd. En bij de credits krijg je zo'n hele lijst van de game die mij als persoon perfect beschrijft (waarschijnlijk gebaseerd op de keuzes die ik maakte in de game) Hierdoor kan ik concluderen dat deze game is gemaakt door psychologen en mafkezen .Er stond 'probably lousy in bed' Moest er wel om lachen eigenlijk, zo goed wil ik ook weer niet dat een game mij kent

Over een review schrijven twijfel ik nog..

LimeLou schreef:

Lol, ik raak nou wel erg benieuwd naar de keuzes die je moet maken.

avatar van LimeLou
Ja, in Heavy Rain beslis jij over de game net als meeste RPG. Dat is gewoon te ouderwets! Een game die JOU kent, da's pas anders! Dan moet je deze spelen

PS: de soundtrack is ook een dikke aanrader. Klinkt tot nu toe fantastisch.

LimeLou schreef:

haha,

damn right i'm good in bed, i can sleep all day.

Dat staat op m'n shirt haha.

Ik wist niet dat 1909-jarige konden neuken

avatar van jirachi04
Wat is je geheim dat je zo oud wordt?

1909-jarige kunnen dat wel makkelijk hoor Kijk maar op youtube xD
En 7 augustus word 1910, HOERA

oh, en btw, neuk jij in je slaap, dan zou ik even langs de dokter gaan hoor, want dat is dan niet goed