The 7th Guest (1992)

Macintosh / PC / Philips CD-i / Nintendo Switch / PC VR / Playstation VR2
Puzzle

Ontwikkeld door Trilobyte
Uitgegeven door Virgin en Nightdive

Henry Stauf, een dakloze man, vermoorde op een dag zijn vrouw. In de droom die hij die nacht kreeg droomde hij over een pop, die hij die volgende ochtend nog in zijn handen had. Hij restaureerde de pop en ruilde deze met de barkeeper van een herberg voor een slaapplaats. Henry Stauf besloot speelgoedmaker te worden en startte een eigen winkel. Na een tijdje werden alle kinderen die een pop bij hem kochten ernstig ziek. Tegelijkertijd werden er zes gasten uitgenodigd in 'The Stauf Mansion'. Zij zijn nooit meer teruggezien. Nu 48 jaar later is het aan jou om uit te zoeken wie je bent, wat er met het huis gebeurde en waar de ziel van Stauf uithangt.

Moeilijk! Er zijn een paar puzzels die ik écht niet zelf kon oplossen, maar ik weet zo niet meer welke dat waren. Anderen moest je een keer doorhebben en waren dan elke keer hetzelfde maar bij sommige puzzels was de AI zo ontzettend moeilijk dat het niet leuk meer was.

Toch wel een lekker sfeervol geheel met over het algemeen uitdagende puzzels.