The 7th Guest (1992)

Macintosh / PC / Philips CD-i
Puzzle

Ontwikkeld door Trilobyte
Uitgegeven door Virgin

Henry Stauf, een dakloze man, vermoorde op een dag zijn vrouw. In de droom die hij die nacht kreeg droomde hij over een pop, die hij die volgende ochtend nog in zijn handen had. Hij restaureerde de pop en ruilde deze met de barkeeper van een herberg voor een slaapplaats. Henry Stauf besloot speelgoedmaker te worden en startte een eigen winkel. Na een tijdje werden alle kinderen die een pop bij hem kochten ernstig ziek. Tegelijkertijd werden er zes gasten uitgenodigd in 'The Stauf Mansion'. Zij zijn nooit meer teruggezien. Nu 48 jaar later is het aan jou om uit te zoeken wie je bent, wat er met het huis gebeurde en waar de ziel van Stauf uithangt.

avatar van Pellie
Een echte klassieker.

Een combinatie van film en 3D. Leuke, verslavende puzzels en een mooi verhaal.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Moeilijk! Er zijn een paar puzzels die ik écht niet zelf kon oplossen, maar ik weet zo niet meer welke dat waren. Anderen moest je een keer doorhebben en waren dan elke keer hetzelfde maar bij sommige puzzels was de AI zo ontzettend moeilijk dat het niet leuk meer was.

Toch wel een lekker sfeervol geheel met over het algemeen uitdagende puzzels.

Mijn vader speelde dit toen ik klein was en ik denk dat ik nooit ergens zo bang voor ben geweest. Misschien leuk om zelf dan weer uit de kast te pakken om mijn angst wat weg te nemen.

avatar van Thomas83
Zeer mooi spel, en ik herinner me nog dat dat spel destijds vrij uniek was, omdat het zo groot was en op meerdere CD-roms stond. De sfeer in het spel was ook erg lekker, vrij creepy, en de puzzels waren echt pittig. Heb het spel nooit uitgespeeld en er maar een te kort gedeelte van gespeeld om het een cijfer toe te kennen.

avatar van jaspertje3
Had deze op de cd-i speler. Was inderdaad wel aardig moeilijk. Kan me nog wel een aantal puzzels herinneren.
Haha en dan die acteurs die op een computerwallpaper waren geplakt Als ik em nu nog in de cd-i opstart lig ik waarschijnlijk in een deuk!
Toen die tijd wel mee vermaakt. Goed voor 3,5

avatar van rpger
Ah classic!! De eerste (en wellicht laatste) PC game met cd audio en real time video! Best nog een aardig verhaaltje ook.

BoordAppel schreef:

Toch wel een lekker sfeervol geheel met over het algemeen uitdagende puzzels.

Ik weet nog dat ik em met een vriend heb uitgespeeld op een paar dagen. Weet nou niet of de pc versie veel van cd cd-i versie verschild (hij had em gehuurd op cdrom en jaren later had ik em pas op cd-i en inmiddels ook op cd) maar kan me nog herinneren dat er idd een paar gruwelijk moeilijke puzzels inzaten. Zoals dat doolhof en dat schaakprobleem.

Maar hoe verder je in t spel kwam hoe meer er duidelijk werd. Deze krijgt van mij op zijn minst 4*.

Verhaal zat goed in elkaar, gameplay was in orde en ook de donkere sfeer die er hing paste precies bij het spel.

Ik denk dat ik em vandaag of morgen nog wel eens ga doen want het blijft een sterke release ook al issie jaren oud...

Zouden meer games in dit genre moeten komen. Was echt enorm goed spel!

Is deze al zo oud? Kan het me nog goed herinneren. Geweldig spel.

avatar van Game-analist
Goede game!