The Lucky Dime Caper starring Donald Duck (1991)

Alternatieve titel: Lucky Dime starring Donald Duck

Sega Game Gear / Sega Master System

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega en Tec Toy

De boosaardige heks Zwarte Magica heeft Kwik, Kwek en Kwak gekidnapt. Daarenboven heeft ze ook nog eens hun dubbeltjes gestolen evenals het eerste dubbeltje dat Dagobert Duck ooit verdiend heeft. Het is nu aan Donald Duck om de wereld rond te reizen op zoek naar zijn neefjes en de gestolen dubbeltjes.

Muggsy
Mijn eerste game-herinneringen komen van dit spel dus mijn mening is sowieso wat gekleurd daardoor maar dit terzijde. Het is een zeer vermakelijke platformer met heel wat variatie tussen de verschillende stages. Je kan in eerste instantie de volgorde kiezen van de eerste drie levels en nadien van de volgende drie. Hierna zul je het kasteel van Magica moeten betreden voor de laatste beproeving. Niet zo heel erg moeilijk om te voltooien maar ik maak dan ook hartelijk gebruik van de easter egg in het Egypte-level. Speel deze al van m'n vierde levensjaar en denk niet dat ik er ooit mee stoppen zal. 4,5*