Dead Rising 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Blue Castle
Uitgegeven door Capcom

In Dead Rising 2 maakt de speler kennis met Chuck Greene. Chuck is een gewone jongen, met een voorliefde van motoren. Op een dag komt hij in Fortune City terecht, een gokstad die is gebaseerd op Las Vegas. Veel tijd om te gokken heeft hij echter niet, aangezien de stad gebukt gaat onder een heuse zombieplaag. Omdat Chuck een hekel aan zombies heeft, besluit hij er wat aan te doen. Daarvoor staan er veel verschillende wapens tot zijn beschikking, die te vinden zijn in de omgeving.

avatar van Tsjo-Wi
Bedankt voor de complimenten!

Tsja die gekkigheid is misschien een beetje too much, maar aan de andere kant is dit wel wat de game zo lang leuk houdt. Er is altijd wel een gekke nieuwe outfit of wapen te vinden. Toch had het allemaal best wat diepgaander mogen zijn (behalve het verhaal dan, dat vond ik beter dan verwacht).

En Zombieland in gamevorm is op zich wel een goede beschrijving Naomi
Vette film is dat!

avatar van Ricxz92
Die ''eindbazen'' zijn wel erg moeilijk.

avatar van Tsjo-Wi
Die kunnen inderdaad erg pittig zijn ja. Belangrijk is vooral om niet te snel en niet te veel te willen aanvallen. De meeste eindbazen volgen een vast aanvalspatroon dat je al heel snel door kunt hebben. En verder is het natuurlijk belangrijk dat je genoeg food en goede wapens bij je hebt. Zo'n groot machinegeweer is altijd wel nuttig, en ook een laserzwaard doet vaak tonnen damage.

echt een fantsatisch spel, heb nu rond een uurtje zitten spelen, en het blijft leuk om met verschillende wapens, je tegenstanders (zombies) lekker af te slachten.

voorbeelden van wapens zijn:
spear
axe
baseball bat
motor (beginstukje)
en natuurlijk nog veel meer andere wapens.

ben ik de enige die dit op de computer speelt, heeft gespeeld?

shadowmaster100
JustMike schreef:
ben ik de enige die dit op de computer speelt, heeft gespeeld?

nee er zijn nog miljoenen mensen op aarde hoor.

shadowmaster100

,,,,

Ik vind het best vermakelijk maar die tijdslimiet is behoorlijk klote zo nu en dan. Daarnaast als je een keer dood gaat en je hebt em niet gesaved, vervolgens weer een heel stuk overnieuw doen is vrij frustrerend. Met name met een character die tering langzaam loopt.

avatar van payrits
Ik heb dit spel nu uitgespeeld,
Het is een mooi spel met veel orginele ideen.
Alleen hadden ze bij sommige dingen de gameplay mogen aan passen.
Je hebt bijvoorbeeld van die momenten dat je totaal niet met de zombies bezig moet zijn maar dan kom je weer niet verder omdat, een enervande zombie je van achter probeert te pakken wat erg lastig kan zijn.
Verder heb ik nie veel bijzonders over dit spel aan te merken.

voor mij een 3.5

Zeer verslavend en vermakelijk maar tegelijkertijd toch erg frustrerend.
Sommige Boss-Fights zijn zwaar irritant. Gelukkig krijg je kwa wapens en omgeving wel de vrijheid om ze te verslaan op de manier dat je zelf wilt en meestal is het ook een kwestie van patronen leren. Tegelijkertijd maakt dat het wel spannend en geeft het wel voldoening als je eenmal weer een boss hebt verslaan. De cutscenes zijn vaak wel goed neergezet net als de voice-overs. Kwa wapens kom je leuke combo's tegen, genoeg om je flink mee te vermaken, maar meestal heb je toch niet de tijd om de combinaties bij elkaar te zoeken.. Kwestie van memoriseren waar elk wapen ligt dus. Ik heb alle mensen gered op de 'Code Blue' missie na en heb de redneck snipers niet gedood. Voor de rest ook alle boss-fights gedaan en voltooit.

Zeer leuk en verslavend spel.
En de loading screens werkten me nu en dan geweldig op mijn zenuwen.
Ik krijg Sullivan maar niet neer.Weet iemand hoe je die best aanpakt?

lagaiske schreef:

Ik krijg Sullivan maar niet neer.Weet iemand hoe je die best aanpakt?

Met een LG vanaf beneden op hem schieten kan wel nuttig zijn. En daarboven moet je gewoon alleen maar melee moves gebruiken, dus zonder wapens. Wat ook handig is om te weten is dat je tijdens het gevecht gewoon weer de lift naar beneden kan pakken om eventueel te saven en je health te herstellen. Als je dan weer terug komt heeft hij nog steeds dezelfde damage als daarvoor.

Ok dit heeft een heel stuk geholpen!

Sullivan heb ik gewoon afgeknald met m'n sniper-rifles die ik meegenomen had. Kwestie van rondjes rennen, veel kreeften eten en achter pilaren schuilen. De meeste zombies had ik eerst neergemaaid met een Queen-Bee en wat zwaard actie.

avatar van Chris Redfield
nice game spijtig dat de eerste game enkel voor de xbox 360 is.

Chris Redfield schreef:
nice game spijtig dat de eerste game enkel voor de xbox 360 is.

Ik had vroeger een xbox, voordat die stomme RROD kwam. Toen schakelde ik over op ps3. En ik kan jouw mening alleen maar steunen. Dead rising één was een prachtgame, goeie story, goeie shopping mall, goeie characters. Leuke wapens, wel niet zoveel als hier in deel twee. Ook leuke outfits....jammer dat m'n xbox kapot is. Echt jammer

Zeer vermakelijke en lachwekkende game. Vind het alleen jammer dat het tijdsgebonden is. En na een tijdje van hakken en zagen begint de game ietwat saai te worden.
Ook irriteer ik me er vaak aan dat de character zo langzaam rent."

Verder is dit een hele leuke game waarmee je een dag of 2 zoet kunt zijn. Het concept is dope, alleen qua gameplay is het weinig vernieuwend.

Nu ik hem uit heb gespeeld, heb ik niet de neiging om dit nog eens te spelen.

Voor mij nipt een 3,5

Dr. Salvador
Dus je bent maar een dag of 2 zoet met deze game?

Neen, geen dag of twee...Als geen luiaard bent en je wil alles weten en iedereen eens een keer redden kan je er zeker een goeie week mee vullen, en dat is als je zeer snel bent....

Dr. Salvador
Ja, gelukkig ben ik geen luiaard, ik zoek altijd elke leuke game, tot de bodem af, wil graag alles echt zien en ontdekken dan, vaak alleen bij leuke en wel goede games. Bij games die ik echt geweldig vind, zoek ik echt als een jager elke hoek af!

Dr. Salvador
O, en ben ook heel langzaam met games, geniet er ook gewoon van, en rush er niet doorheen, tenzij de game gruwelijk op een negatiefe manier is...

in dat geval doe je er wel wat langer mee, het is maar net waar je van houdt. Je zal de game dan wel een aantal keer opnieuw moeten doen, omdat er een tijdslimiet op zit. Ik vond de game in ieder geval niet leuk genoeg, om elke gaatje af te zoeken. Maar dat is slechts een mening

Goed spel maar de graphics zijn een beetje slecht.
Dus het spel 4 sterren en de graphics 3

Ricxz92 schreef:
Die ''eindbazen'' zijn wel erg moeilijk.

Mee eens

avatar van Starmaster501
De eindbazen waren een van de redenen waarom ik deel 1 onspeelbaar vond. Vooral die einbaas op het middenterrein in deel 1 was vreselijk...

Dat maakt toch niet uit het is toch leuk om die zombies te doden

Bij de eindbazen moet je even uitzoeken hoe ze het best te verslaan zijn. Meestal komt het neer op shotguns en sniperrifles. Er is een gun shop dus daar even een voorraadje inslaan en een paar zwaarden uit één van de dichtbij gelegen ridderzaak.

Waar is die gun shop dan

avatar van patenpac
In het begin vind ik deze game prachtig. Gewoon breinloos zombies vermoorden die met 2000 tegelijk op je scherm komen. Maar na 2 uur gooi ik deze game in de vuilbak. Waarom? Geen afwisseling, slecht uitgewerkt verhaal, side quests die op niets trekken enzo. Daarom maar een kleine 2,0*