Dead Rising 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Blue Castle
Uitgegeven door Capcom

In Dead Rising 2 maakt de speler kennis met Chuck Greene. Chuck is een gewone jongen, met een voorliefde van motoren. Op een dag komt hij in Fortune City terecht, een gokstad die is gebaseerd op Las Vegas. Veel tijd om te gokken heeft hij echter niet, aangezien de stad gebukt gaat onder een heuse zombieplaag. Omdat Chuck een hekel aan zombies heeft, besluit hij er wat aan te doen. Daarvoor staan er veel verschillende wapens tot zijn beschikking, die te vinden zijn in de omgeving.

Dr. Salvador
Dit spel moet ik echt hebben!.
Ik kan niet wachten, de game komt ergens
begin 2010 uit geloof ik.

VET!!

De trailer is echt vet, met een motor waar je 2 elektrische zagen aan hebt geplakt,zombies door de midden rijden/zagen

kaholiic schreef:
VET!!

Ik weet het!
Of dat je een elandkop op je hoofd hebt, en door alle zombies rent.
Deze game moet ik echt hebben!, ik haal hem meteen de eerste dag
dat hij uitkomt. Ik zat eerst sterk te twijfelen tussen dit spel en
God of War 3, maar het word toch Dead Rising 2( of het moet wel heel raar lopen ). Daar kan zelfs Kratos niet tegen op, sorry Kratos! .
Maar tegen ongeveer 5000 zombies onscreen! , kan ik als echte zombie liefhebber natuurlijk geen nee zeggen . Ik vind God of War 1+2 echte klassiekers, maar tegen zon origineel zombie spel kan
Dr. Salvador geen nee zeggen. Oh en kaholiic hier staat de trailer!
Dan kunnen we beiden nog eens van deze trailer genieten( heb hem al ongeveer 30x gezien, maar hij blijft leuk!)

wat duurt het nog lang

veendiek schreef:
wat duurt het nog lang

Helaas wel....

Dr. Salvador
Er is een suppervette nieuwe screenshot opgedoken!. Volgens mij is het Chuck Greene in een motor-eland costuum!. Prachtig plaatje met:
Bloed en Gore( ), zombies, en gelukkig ook humor. Ik ben blij dat er eens een horror spel komt met humor, en in dit spel kan dat ook wel.
Ik heb ook al een lange tijd geen Sandbox game meer gespeeld, en ik heb er ook geen een voor op de ps3. Het lijkt wel of dit spel voor mij is gemaakt! , want dit spel heeft alles waar ik van hou! . Oh ja, hier het vette plaatje!.

Het zou leuk zijn als je nu niet binnen een bepaalde tijd mensen moet redden.

Rujar schreef:
Het zou leuk zijn als je nu niet binnen een bepaalde tijd mensen moet redden.

Dat was zeker zo in deel 1? ( deel 1 heb ik nooit gespeeld, want ik heb een ps3). Dus de verrassing is voor mij des te groter!. Meestal zie je in sequels hetzelfde hoofdpersonage, maar hier gelukkig niet. Het is een heel nieuw verhaal, en voor diegenen die net als ik deel 1 nooit hebben gespeeld, is dat toch heel erg prettig. Zoiets had ik ook al met Condemned 2 Bloodshot. Ik heb deel 1 nooit gespeeld, en in deel 2 gaat het verhaal verder waar deel 1 is opgehouden. Aan dat spel waag ik me dan ook niet meer, anders wordt het veel te ingewikkeld. Terwijl Condemned 2 Bloodshot me toch best leuk leek.

Dr. Salvador
Ik heb hier nog een keertje dezelfde screenshot, maar nu in HD!. Zo kan iedereen deze screenshot in al zijn bloederig glorie aanschouwen!

En hier nog een paar vette, oudere screens van Dead Rising 2! .( ook in HD!)

Dr. Salvador
Ik heb weer goed nieuws voor iedereen!: Maar liefst 2 hele vette, maar helaas korte gameplay filmpjes van Dead Rising 2!

avatar van tomthumb
Er komt een multi-player mode in, party on!

Dr. Salvador schreef:

Ik weet het!
Of dat je een elandkop op je hoofd hebt, en door alle zombies rent.
Deze game moet ik echt hebben!, ik haal hem meteen de eerste dag
dat hij uitkomt. Ik zat eerst sterk te twijfelen tussen dit spel en
Dr. Salvador geen nee zeggen. Oh en kaholiic hier staat de trailer!
YouTube - Dead Rising 2 - Official Trailer [HD]

Ik ga toch voor Kratos, er zijn al zo veel zombiespellen. Maar Kratos is gewoon tha man,,
Gelukkig heb ik een ps3 zowel als een xbox 360 dus ik ga eerst genieten van deel 1 en kijk dan wel verder

kaholiic schreef:

God of War is natuurlijk ook geweldig. Maar ik heb deel 1 nooit gespeeld, en ik wil ook eens ervaren hoe het is in een spel om tussen de zombies te overleven. Zon soort spel als dit heb ik nog nooit eerder gespeeld, en ik ben echt ontzettend benieuwd naar dit spel. Ik kan niet wachten. God of War 3 haal ik denk ik niet meer.
Hoe goed ik de eerste 2 delen ook vindt, het is als ik eerlijk ben toch wel weer meer van hetzelfde, alleen nog mooier. En ik heb Batman Arkham Asylum toch al, die lijkt me veel beter. Maar iedereen heeft een eigen smaak, en ik vind dat jij een erg goede smaak hebt kaholiic!

Thanks
Jij ook..

Dr. Salvador
Ik heb gisteren de nieuwe gameplayfilmpjes eens bekeken van Dead Rising 2. En ik ben niet meer onder de indruk!. Grafisch niet echt heel mooi, en ze beloofden 5000(!) zombies onscreen, ik zag er hooguit 100 onscreen!. Ik ben nu toch ook wel bang dat de game misschien wel snel gaat vervelen!. Ik wil ook graag variatie in een game. Ik wacht dus maar af, hoe het verder afloopt, maar ik ben toch teleurgesteld. Ik zag het al voor me, 5000 zombies!, het waren er maar ongeveer 100 onscreen. En ik vond de trailers nog wel zo vet!. misschien sla ik hem wel over, of ze moeten wel heel veel veranderen. Ik zag ook de online modes, dat zag er wel vet uit. Maar ik kan helemaal niet online met mijn ps3!. Ik wacht dus maar af...

avatar van Tsjo-Wi
Haha nog nooit heb ik iemand zo enthousiast gezien over een game die nog lang niet uit is, en nu na een paar filmpjes is al dat enthousiasme in één klap weg. Lekker makkelijk beïnvloedbaar ben jij

Tsjo-Wi schreef:

Ja, ik weet het. Maar als ik een spel van 60 euro haal( en dat doe ik heel erg zelden), dan wil ik wel dat het een echt prachtspel is. En niet dat ik me snel verveel met zon duur spel. Misschien haal ik hem ook nog gewoon wel, alleen ik ben niet meer zo heel enthousiast. Je kunt dus wel zeggen dat ik lichtelijk teleurgesteld ben na de niet zo heel erg spectaculaire gameplayfilmpjes .

avatar van bryandejong
De trailer ziet er te gek uit lijkt mij behoorlijk vet.

Dr. Salvador
Hoe kan iemand al op deze game gestemd hebben?. De game komt pas in 2010.

Ps: bryandejong, volgens mij hou jij ook wel van zombiegames!

avatar van Awake78
Misschien was ie in de war met deel 1 (al was die zeker geen 5* waard )

Ik vond deel 1 maar een saaie game.
Leuk voor een uurtje en toen was ik er wel op uitgekeken.
Ik wil spanning, geen lol met simpele gimmicks.

avatar van PsxPs2Ps3
26/03/2010 deze datum komt ie uit, al kan deze natuurlijk nog wijzigen

Dr. Salvador
Wat denken jullie, word deze game nog vet!, en de moeite waard?.

Ik vrees helaas voor het ergste, en deze game leek mij voor een jaar terug nog wel te bruut! .

avatar van Awake78
Moet je eigenlijk aan die gast die 5* heeft gegeven vragen

Hahha, eigenlijk wel ja!

Maar in het begin leek deze game mij DE game voor mij, en de trailers waren echt prachtig. Maar toen er meer gameplayfilmpjes opdoken, werd mijn enthousiasme minder.

Als ze er nog iets meer tijd aan besteden, kan het nog wel helemaal goed komen, en dit lijkt me echt een game, verstand op 0 , en genieten maar, deze game moet je niet serieus nemen, en gewoon lachen deze game, daar hou ik op zijn tijd ook zeker wel van! .

Maar ik wacht de reviews eerst af, en zombie games zin gewoon vet, dit wordt DE game als het daar om gaat.

Ik heb er vertrouwen in, zeker nadat iemand het al de volle 5 sterren gaf!

Glacius schreef:
Ik vond deel 1 maar een saaie game.
Leuk voor een uurtje en toen was ik er wel op uitgekeken.
Ik wil spanning, geen lol met simpele gimmicks.

Saai? Dit was eindelijk weer eens een game die iets nieuws bracht. Leuk dat het een hele dikke vette knipoog is naar Dawn of the Dead. Al was deel 1 ook niet helemaal perfect uitgewerkt zoals die ontzettend irritante AI van de mensen die je moest redden bijvoorbeeld. De stress van die tijdklok trek ik ook slecht eigenlijk, maar ja anders word de game ook wel heel erg makkelijk. Ik hoop met deel 2 dat het beter gaat. Ik ga hem in ieder geval kopen.

Ook prettig dat zombies ook zombies zijn (traag en dom) en niet van de gemuteerde mongolen uit Resident Evil 5 bijvoorbeeld.

Haha, gemuteerde mongolen!

Misschien moet ik soms gewoon iets minder kritisch kijken met games aanschaffen, dit kan voor mij een hele plezierige game worden!. Tenminste dat hoop ik!

Deze trailer

YouTube - Dead Rising 2 - Official Trailer [HD]

Hij blijft echt vet!. Telkens als ik hem zie, kan ik moeilijk mijn lach in houden. Ik hoop dat de muziek intact blijft, dat maakt het zombies hakken, een stuk adrenaline verhogender!

Remi
Trailer ziet er wel erg stoer uit.

avatar van Starmaster501
Als je meer kan saven, en als je geen tijd hebt. Dan ga ik er nog over na te denken om hem te kopen.