The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

PC / PlayStation 2 / Nintendo GameCube / Xbox / Macintosh

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts en Aspyr

Kies één van de negen personages uit de Lord of the Rings-trilogie. Speel epische gevechten uit de derde film na, zoals het gevecht bij Minas Tirith, op de Doemberg en in Cirith Ungol. Ondertussen kun je je personages upgraden met nieuwe wapens en gevechtstechnieken.

Lexcoaster
Op zich een zeer goed gemaakte game, de sfeer van de films komen zeker tot hun recht in de film, de gameplay is ook goed om nog maar te zwijgen over de toffe graphics. Er is alleen 1 probleem, de moeilijkheidsgraad. Zelfs op de 'makkelijkste' stand is het gewoon een t*ring moeilijk spel, op den duur word het zelfs irritant. Jammer, want verder zit het goed in elkaar. 3*

avatar van ps3me
Lexcoaster schreef:
Op zich een zeer goed gemaakte game, de sfeer van de films komen zeker tot hun recht in de film, de gameplay is ook geod om nog maar te zwijgen over de toffe graphics. Er is alleen 1 probleem, de moeilijkheidsgraad. Zelfs op de 'makkelijkste' stand is het gewoon een t*ring moeilijk spel, op den duur word het zelfs irritant. Jammer, want verder zit het goed in elkaar. 3*

Ik heb de game 2 maal op hard uitgespeeld

avatar van Tha Luz
Maar dan nog is het spel heel moeilijk

Lexcoaster
Ik vond van wel ja.

Akron777
Toch wel een tegenvaller. De opzet en al was goed. Maar het was toch wel echt behoorlijk ingewikkeld. Ik moest het helaas toch opgeven bij: Dwimmorberg, Fangorn Forest en Osgiliath. Als ik het allemaal even opweeg tegen elkaar kom ik uit op 2*.
De opbouw was erg leuk, net zoals de keuze tussen personages. Maar de moeilijkheid was voor mij toch echt een en al chaos. Ik was met Gandalf zover gekomen tot je ineen s voor stuk of 4 uitkijkposten staat, met talloze orken die je beschieten, en ook nog eens twee andere moet bevechten op een brug. Nee dankje.

Lad
Zeer leuk opgezet, maar toch heel vermoeiend op de pc. Als je missie mislukt moet je helemaal opnieuw beginnen = overdreven vervelend!

Toch, met wat moeite, kijk ik verder en zie ik dat dit spel dik in orde is met zeer realistisch neergezette personages en de tegenstrevers zijn zoals ik gehoopt had!
Stukken beter dan Conquest!

Lad
De missies bij Minas Tirith zijn gewoon indrukwekkend! Grote klasse bij momenten, dit spel!

En zo makkelijk vind ik het niet, zeker niet in het begin als je het met je PC nog niet helemaal gewoon bent.

avatar van 1993dulmen
Die goede ouwe tijd. Deze game is gewoon de shit. Als je de film hebt gezien en deze speelt heb je een leuke ervaring erbij. Zeker in mijn top 10 deze.

erg mooi en leuk spel, je geniet echt als je speelt, een groot nadeel zijn toch wel de controlepunten...phoe phoe!!! als je net voor het controlepunt wordt gedood, moet je weer helemaal opnieuw beginnen, maar met zo'n spel vind ik dat wel kunnen, voor de controlepunten een half punt eraf, en een half punt eraf voor het eindlevel, dat haddem ze van mij wel iets moeilijker mogen maken

Ja, dit was toch wel het betere Lord of the rings deel. Maar het was nogal moeilijk. Soms lagen de checkpoints te ver uit elkaar waardoor je soms weer helemaal overnieuw moest beginnen. Het verhaal.. tja,, het was gewoon het verhaal uit de film. De controls waren erg goed. Zo was het mogelijk om te levelen met je characters waardoor je weer nieuwe skills en aanvallen unlockde om je character nog sterker te maken.

pluspunten:
- Goede graphics
- Je speelt het verhaal van de film
- Er zit een coop in

Minpunten
- Veelste kort. Duurt maar 4, 5 uurtjes

Een 4* voor deze game.

En de film is weer gebasseerd op het boek...hoewel de film niet alle stukken uit het boek gebruiken. Had je wel een nog langere film gehad..maar de extended-versie van de film duurd al 240 min.

Moet je eens indenken als je het boek leest met alle dingen die weg gelaten zijn!!

Ik vind het echt een hele toffe game, het is alleen (zoals zoveel mensen volgens mij vinden) een beetje te moeilijk, en ik vind de camera heel erg irritant, je kunt namelijk niet om je heen kijken.

avatar van gamelou
leuk spel hoor de gevechten zijn ook net als in de film

avatar van Erwin1337
best goed spel alleen in het begin erg lastig maar nadat je de goeie items hebt is het te makkelijk.
en speel je het spel achter elkaar uit.

bro
Pittig inderdaad Maar het leert redelijk vlot