Skies of Arcadia (2000)

Alternatieve titels: Skies of Arcadia Legends | Eternal Arcadia

Nintendo GameCube / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door Overworks
Uitgegeven door Sega

Als Vyse en Aika op een dag door de lucht varen, stuiten ze op een schip van Valua. Ervan uitgaande dat een Valuaans schip wel wat geld of juwelen aan boord heeft, besluiten Vyse en Aika het schip te enteren. Als ze na een flink gevecht het schip verlaten, zijn ze niet alleen een beetje rijker, maar hebben ze ook het nogal vreemd geklede meisje Fina aan boord. Fina blijkt niet van deze wereld, en is nogal gewild in Valua. Vyse besluit haar te beschermen en begint hiermee aan een groot avontuur.

Prachtig spel. De graphics zijn echt, echt lelijk (voor een gamecube spel dan) en het begin is tergend saai (ik speelde alleen verder omdat het moest van een vriend. =p), ik heb nog steeds een rothekel aan random battles, maar als je eenmaal wat verder in het spel zit is het zó verrekte verslavend. Dit haast alleen door het erg mooie verhaal, goede characters Ramirez is de beste schurk ooit en toch wel leuke gameplay. Je moet je alleen wat over de graphics heen zetten en je door het begin heen 'vechten'.
Ook zijn er veel en uitgebreide sidequests, dus ben je hier lang mee bezig, wat goed is, aangezien door het saaie begin de replay value niet zo hoog is.

avatar van neddie
Graphics lelijk? Hmm, in mijn herinnering is het echt een erg mooie game. Maar goed, 3-d graphics worden vaak niet mooi oud inderdaad.

Verder is dit naast Final Fantasy VI mijn favoriete RPG. Mooi (kleurrijk in ieder geval;)), uitgebreid, en prima gameplay. Bovendien blijven de ship-battles erg tof om mee bezig te zijn.

AvMerode
Wat een lekkere RPG met een sfeer, artistieke stijl en muziek dat me veel aan Zelda doet denken.
De gevechten zijn wel gewoon turn based, schip vs schip battles maken het net wat anders, beetje Uncharted Waters gevoel maar dan niet ter land en zee, maar in de lucht.

Gewoon een plezierige rpg.

avatar van LimeLou
Waarom geef je geen beoordeling, AvMerode?

...de geruchten dat deze een remaster krijgt zijn momenteel wel heel erg sterk. Blijkbaar zou er heel recent iets over gelekt zijn en dit is er dan eentje waar ik dan wel weer volledig achter sta vanwege : bijna niet te krijgen, enkel op GC en de Dreamcast (dus in tegenstelling tot RE4 niet op elke generatie al beschikbaar en speelbaar) en zelfs indien al gevonden aan vrij hoge bedragen.

Het zal me benieuwen. De interesse is er. Die was er destijds al toen ik een Switch had (GC heb ik nooit gehad, ben pas bij PS2 terug op consoles beginnen gamen) en toen was het al vrij moeilijk vindbaar en redelijk duur.