Super Mario Galaxy 2 (2010)

Nintendo Wii
Platform

Ontwikkeld door Nintendo

In Super Mario Galaxy 2 kruipen spelers andermaal in de huid van Mario. De game zal de speler veel nieuwe uitdagingen bieden, op diverse planeten waarop de speler onder andere Yoshi ontmoet. Met behulp van verschillende gekleurde Yoshi's kun je nieuwe avonturen beleven. Elke kleur Yoshi, een kleur die bepaald wordt door het eten van bessen, heeft andere eigenschappen. Dankzij het verschil in zwaartekracht en opzet kom je steeds nieuwe puzzels tegen.

spelfreak
je kan luigi toch al spelen na het gewoon behalen van de game?wel jammer dat er geen grote prijs aan vast zit

spelfreak
43 sterren sinds gisteren 4 uur toen mijn verband eraf ging OMG ik ben verslaafd veel mooiere levels dan het eerste spel en ook langere sterren ik vind het niet veel moeilijker maar toch nog net uitdagend genoeg om het niet makkelijkijk te noemen

ehmmm je speelt mario he tuurlijk is die dan easy ,,,

1 ster met een gebroken arm

1 arm is genoeg voor een mario game,,,je hoeft alleen maar te springen.

War-Ultima
Maar deze Galaxy is zeker anders vergeleken met deel 1? deel 1 is namelijk grotendeels 3d volgens mij en deel 2 grotendeels old school 2d mario stijl?.

shadowmaster100 schreef:

ehmmm je speelt mario he tuurlijk is die dan easy ,,,

valt vies tegen hoor, zo makkelijk zijn Mario games echt niet. oa Galaxy 1 heb ik nooit uit kunnen spelen

War-Ultima schreef:
Ga ze allebei deze week aanschaffen denk ik.

nope, galaxy 2 is niet grotendeels 2d stijl. gewoon hetzelfde als deel 1, alleen nog nét iets beter vind ik.

JVT schreef:

haha je moest toch alleen maar springen

War-Ultima schreef:
Ga ze allebei deze week aanschaffen denk ik.
inderdaad dat hebben ze veel gezegd maar dat is niet echt zo er zijn een paar levels maar 90% is 3D

JVT schreef:

mario games zijn wel makkelijk m uit te spelen maar niet 100% dan heb je echt pittige dingen het ligt er natuurlijk oook aan over welke game je he hebty super mario bros en new super mario bros zijn heel erg makkelijk uit te spelen eigenlijk 2D=makkelijk 3D= moeilijk

War-Ultima
Lekker verslavend spelletje is dit zeg, vind het alleen wat aan de makkelijke kant maar hopelijk komt er nog verandering in qua moeilijkheidsgraad.

War-Ultima
Heb meestal nooit met games dat ik 1 level meerdere malen uitspeel en blijf spelen, helemaal niet met alle levels maar met super mario galaxy 2 is dat wel het geval.
Een online functie zou wel geweldig zijn geweest want heb namelijk maar 1 Wii remote en waarom de game geen controller ondersteund kan ik niet begrijpen (nou ja, Nintendo zal wel denken, wil je in co-op dan moet je wel een extra Wii remote met nunchuck aanschaffen).
Heb de game nog niet uitgespeeld maar dat gaat ook nog wel ff duren wil ik alle sterren behalen (is niet verplicht maar wel verleidelijk waardoor je het gaat doen).
De moeilijkheidsgraad is wat afwisselend, soms een beetje uitdagend maar vaak te makkelijk, ja ok het moet natuurlijk geen Demon's Souls niveau worden (wat ik gewend ben) .

Super Mario Galaxy 1 heeft een lager cijfer gekregen dan deel 2 van recensies maar volgens mario fans (de users) is deel 1 toch iets beter, maar goed daar kom ik nog wel achter, eerst maar deel 2 uitspelen.

JVT
ik vind deel 2 beter! hoewel ik em nog niet helemaal heb uitgespeeld.

Ook vind ik deze iets makkelijker in tegenstelling tot wat in de reviews stond...

JVT schreef:
ik vind deel 2 beter! hoewel ik em nog niet helemaal heb uitgespeeld.

Ja klopt ja, de recensies zoals gamespot, ign etc. vermelden erbij dat het uitdagend was maar dat heb ik nog niet echt meegemaakt.
Ja ging 15 keer dood (dankzij wat trial&error game-play) toen ik door zo'n spiraal moest glijden.
Maar het heeft grotendeels ook te maken met de Wii remote en nunchuck (of hoe die dingen ook maar genoemd worden) want heb er nog steeds geen behendigheid in (plus, krijg een lamme arm ), zo erg ben ik gewend aan een controller.

spelfreak
nou ik had iets van 50 levens en toen ik met een paar levels gedaan was had was ik game over er zijn inderdaad pittige bij zoals in de eerste galaxy 6de world 2de ster vind ik best moeilijk (maar dat is gewoon omdat ik niks kan) en de boss galaaxy is ook wel moeilijk nu ben ik met de groene sterren bezig (heb 126 volgens mij) er zijn wel pittig om te vinden

spelfreak schreef:

En als je ze hebt gevonden, zijn ze vrij lastig te pakken

spelfreak
heb nu 153 maar er is een trick om 99 levens snel te krijgen die heb ik gedaanen toen heb ik 3 sterren gekregen en nu heb ik 10 levens xD

avatar van Cassevis
welke trick dan ???

Cassevis schreef:
welke trick dan ???
zoek op youtube 99 life trick SMG2 nu heb ik hem uitgespeeld poeh poeh die grandmastergalaxy is niet voor kleine kinderen

avatar van Roytjuh21
Wat is dit een universeel fantastische game, maar toch iets minder dan deel 1. De challenges met Yoshi en de power ups zijn vet en de levels zeer orgineel en soms ook nostalgisch.

Van mij mochten die groene sterren wel weg blijven, voegen namenlijk weinig nuttigs toe. Maar zeker een top game!

5 sterren!

ik heb het spel gisteren gekocht, en ik vind hem echt super gaaf.
het is zo mooi gemaakt. iedere planeet is weer een verassing.
heb galaxy 1 nog nooit gespeelt, maar die ga ik zeker ook halen

avatar van jirachi04
Punt gedaald vanwege , voor mij , slechte hervatbaarheid.

avatar van Evil Eye
1,5
Je begint het te leren, ff nog doorgaan op die manier en je bent een echte Evil Eye

IK vind wel SuperStar Saga een geinige game

spelfreak
ondertussen al 2 keer helemaal uitgespeeld met 242 sterren ja je bent bent verslaafd of niet
he evil eye en jirachi04;)

IK heb ten minste geen hekel aan Mario

avatar van bettafish14
top spel, goed geplaatste sfeer, de wii volgt je bewegingen goed ( bij mij dan), leuk verhaaltje.
wel jammer dat ze niet verder gegaan zijn waar super mario galaxy 1 opgehouden, want in dit spel is super mario galaxy 1 niet gebeurd dat is 1 minpuntje,maar daar ga ik geen punten voor aftrekken want het is gewooon een top game.

avatar van youngtick
jirachi04 schreef:
IK heb ten minste geen hekel aan Mario

maar je hoeft toch ook niet alle mario spellen leuk te vinden

avatar van wolly
het is wel een beter spel dan galaxy 1

avatar van youngtick
wolly schreef:
het is wel een beter spel dan galaxy 1

ok ik moet ze allebei nog spelen dus ik zou het niet weten