Super Mario Galaxy 2 (2010)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Nintendo

In Super Mario Galaxy 2 kruipen spelers andermaal in de huid van Mario. De game zal de speler veel nieuwe uitdagingen bieden, op diverse planeten waarop de speler onder andere Yoshi ontmoet. Met behulp van verschillende gekleurde Yoshi's kun je nieuwe avonturen beleven. Elke kleur Yoshi, een kleur die bepaald wordt door het eten van bessen, heeft andere eigenschappen. Dankzij het verschil in zwaartekracht en opzet kom je steeds nieuwe puzzels tegen.

avatar van Evil Eye
1,5
Ach ja, Robbert.... baggergames zullen er altijd blijven worden gemaakt, hoever de technologie ook is

Evil Eye schreef:

je hebt hem ook vast gespeeld

avatar van Evil Eye
1,5
Ja dat heb ik

shadowmaster100
vast wel,als je ze zo slecht vind,waarom koop je ze dan?

of waarom downloas je ze

PS,hey het is vandaag donderdag je zou toch naar me komen?

en bantwoord mijn PMs aub

Robbert_Alberts schreef:
dat er in 2010 nog zulke bagger gemaakt wordt.. onvoorstelbaar!!

2008 was erger, toen kwam Metal Gear Solid IV uit.

TIME OUT rpger,metal gear solid 4 was een prachtige game voor de FANS van de serie.(zoals ik)

beter dan DEUS EX

avatar van rpger
Metal Gear Solid IV was een overgeproduceerd stuk bagger waar een label "game" op stond. Uren aan zinloos en slecht geschreven dialogen waar geen einde aan kwam en waar de speler geen enkele invloed op had, een brak gameplay systeem wat niet leek te kunnen kiezen tussen steatlh en 3rd person shooting. Kojima's persoonlijk masturbatieproject, dat was het.

Al ben ik geen nintendo fan, geef me dan maar Mario.

imho

War-Ultima

2008 was erger, toen kwam Metal Gear Solid IV uit.

Ja inderdaad, dat had niks meer met videogames te maken, video - game alleen leek het resultaat meer op een video - film (en toch nog allemaal 10en van recensies).
Het was geen slechte film maar had niks meer met games te maken, ik vond heavy rain nog meer game-play bevatten dan MGS4 dus dat zegt al wat.

rpger schreef:

Al ben ik geen nintendo fan, geef me dan maar Mario.

imho

ik respecteer je mening,maar zoals ik al zei ,voor de FANS,,,,en de fans houden daarvan geloof me.

had je eerder een MGS game gespeeld? zo niet,tsja dan zijn we uitgespraat.

je mag MARIO houden trouwens

War-Ultima schreef:

yep,ik daar ben ik het met je eens.

ik had ook meer gameplay verwacht,,,maar de makers lietten zich gaan

even off topic:
grappiig verhaal:

ik heb vorige week ofzo gezegd dat ik smg2 had gekregen maar dat ik het niet kon spelen omdat ik mijn arm gebroken had ik had hem toch even in de wii gestopt en hij deed het niet
gelukig ben ik over naar het 2de jaar en krijg ik hem nu van mijn ouder origineel

al aan het slapen??

shadowmaster100 schreef:

had je eerder een MGS game gespeeld? zo niet,tsja dan zijn we uitgespraat.

je mag MARIO houden trouwens

Tuurlijk jongen, ik heb ze allemaal gespeeld, anders had ik me niet zo luidkeels laten horen. Deel 1 was grandioos. Dat de fans ervan houden verbaasd me enorm, want om zo'n iconische serie af te sluiten (met een bruiloft tussen een tomboy en een vent aan de diareé) is werkelijk te gek voor woorden.

avatar van Robbert_Alberts
waar gaat het hier nou om, MGS of super mario galacrap??
je gaat toch niet menen dat je deze game beter vind dan MGS 4..
misschien een zonnesteek opgelopen ofso?

Robbert_Alberts schreef:
waar gaat het hier nou om, MGS of super mario galacrap??
je gaat toch niet menen dat je deze game beter vind dan MGS 4..
misschien een zonnesteek opgelopen ofso?

Als je ze zover al kan vergelijken... Maar mocht ik dit willen uitleggen op een civiele manier (mits je daar in mee kunt gaan) zouden we wat meer moeten ingaan op de definitie "game" wat maakt een game, wat maakt een game goed.

Zoals ik al zei, Metal Gear Solid 4 is geen game, het is een interactieve multimedia presentatie. De speler wordt volledig vergeten door Kojima en men is alleen maar geinteresseerd in het vertellen van een (zeer oninteressant) en matig geschreven verhaal. De definitie van gaming itt tot films en boeken is dat je zelf invloed hebt over de gebeurtenissen/aktie. Iets wat bij story driven games enorm van belang is (Denk Mass Effect, Deus Ex etc.) Hierin faalt MGS4 jammerlijk en qua gameplay is het in haar genre ook al niet best of toonaangevend.

Mario Galaxy is 100% gameplay. Een verwaarloosbaar verhaal, en het is allemaal een beetje Disney, maar qua level design en platforming ken ik eerlijk gezegd geen betere game in haar soort. Een absolute topper in haar genre, dat kan ik van MGS4 echt niet zeggen.

avatar van Tsjo-Wi
rpger schreef:
Een absolute topper in haar genre, dat kan ik van MGS4 echt niet zeggen.

MGS4 is een topper in een ander genre, namelijk het genre van complexe en dramatische Japanse storytelling. En ja dat gaat nu eenmaal gepaard met uren aan cutscenes, vind ik juist heerlijk. Dat de speler zelf altijd invloed zou moeten kunnen hebben op het verhaal vind ik echt onzin.

Maar ontopic: Ik heb ook niks met dit soort games maar als mijn huisgenoot dit speelt kan ik het toch nooit laten om mee te kijken. Echt ongelooflijk hoe de makers op al die spacende platformpuzzels zijn gekomen.

avatar van wolly
dit is echt een goed spel
ook cool dat je met yoshi kan

rpger schreef:

inderdaad hahahaha,al dat vage japanse humor kon ik ook niet waarderen.

maat de actie,sfeer,muziek,voiceacting,grootheid van de game maakten wel veel goed vind je niet?

en de gameplay is prima hoor,en mix tussen MGS en splinter cell.

maar jij zegt dat je alle delen hebt gespeeld,maar dan weet je toch ook dat MGS om het verhaal en cutscenes draait ,,,dan moet je niet scheinhellig doen alsof je niet wist wat je te wachten stond.

je vertelt alsof elke MGS deel weinig cutscenes bevat ,,,,nou deel 4 had tenminste hele leuke en actievolle cutscenes,,,heerlijk

maar dat diaree en de bruiloft vond ik ook een beetje vaag

avatar van René.
Een van de beste games ooit. In alle opzichten beter en uitgebreider dan z'n voorganger. Het concept met galaxy's. Waardoor je kortere levels krijgt is fantastisch, hierdoor wordt het heel erg gevarieerd.

Daarna kan je in elk level de groene ster nog even zoeken, wat soms ook heel moeilijk is, en dan unlock je hat laatste level, wat een level.

René. schreef:

jouw top 10 zit vol met mario games,logisch dat je deze ook goed vindt ,,,,,,,,,,,,,,,,,

shadowmaster100 schreef:

jouw top 10 zit vol met mario games,logisch dat je deze ook goed vind ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
vindt bedoel je. Verder zie ik niet zo goed welk punt je probeert te maken.

Staat overigens ook een GTA game in.

shadowmaster100
bedankt voor je uitleg,voortaan vergeet ik de T niet ,,,,,,weer wat geleerd.

ik zei VOL met mario niet ALLEEN met mario,goed lezen he

ja gta wordt binnenkort wel vervangen door Super Mario Galaxy 3

avatar van fabblwaps
Dat is toch zijn goed recht, heel veel Mario games zijn ook gewoon erg goed.

fabblwaps schreef:
Dat is toch zijn goed recht, heel veel Mario games zijn ook gewoon erg goed.

ja toch,ik zei alleen dat het wel te verwachten was dat hij de game goed zou vinden.

ik zei toch niks verkeerds

ik zei VOL met mario niet ALLEEN met mario,goed lezen he

Dat snap ik, daarmee wou ik aangeven dat ik verder kijk dan alleen Nintendo, ik nam namelijk aan dat je probeerde aan te geven dat ik me blind staar op Nintendo games? Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken?

avatar van fabblwaps
Het is laat en de verveling slaat toe.

René. schreef:

ik leg het je morgen wel uit,ik ga nu naar bed haha

slaap lekker he

1 ster met een gebroken arm

Whoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehahaha, de teller op 242 weten te krijgen.

Die laatste ster van the ultimate challenge run, damn damn damn die was echt niet makkelijk. Vet vaak dood gegaan en erg lang over gedaan, maar heerlijk 242, ik herhaal 242 hahaha.

Goede game als eerder gezegd, maar galaxy ( 1 ) had meer het wow factor, omdat het nieuw was, derhalve galaxy 2 een halfje lager krijgt.

Kan geen ster meer zien!!

spelfreak
wat is de bonus voor alle sterren?

spelfreak schreef:
wat is de bonus voor alle sterren?

Voldoening

en

Na behalen van 120 sterren krijg je een iets langer eindfilmpje en de mogelijkheid alle levels met luigi te spelen. Na behalen van 240 sterren, opende de ultimate challenge galaxy zich. Als je daar de comet coin, ster 241 haalt en zorgt dat de banktoad 9999 star bits heeft, dan verschijnt de prankster comet en krijg je de ultimate speed run. Na behalen van ster 242 krijg je eigenlijk niks meer! Op een bericht van nintendo staff na met een leuke afbeelding