Donkey Kong (1981)

Amstrad CPC / Apple II / Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 7800 / ColecoVision / Commodore 64/128 / Commodore VIC-20 / Game Boy / Intellivision / MSX Series PC / Nintendo 3DS / Nintendo Entertainment System / Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / PC / Sinclair ZX Spectrum / Nintendo Switch
Platform
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nintendo
Uitgegeven door Coleco en Nintendo

Pauline is ontvoerd door Donkey Kong. Jumpman (later bekend als Mario) moet in vier levels Pauline redden van deze aap, voordat de tijd om is. Daarbij moet Jumpman vaten, vuurbalen en gewichten ontwijken.

avatar van Manny Calavera
Haha wat een game...zo simpel maar wel erg verslavend! Je hebt er meerdere versies van gehad. De game ziet er natuurlijk niet meer uit, maar het blijft verslavend denk ik. Al moet ik zeggen dat ik hem al misschien wel 10 jaar niet meer heb gespeeld.

avatar van glimlicht
Zonder twijfel een klassieker maar vond het spel vroeger al niet zo boeiend. Nu dus even weer gespeeld en dat is niet veranderd. Ik heb hem voor de NES samen met Donkey Kong Jr op één casette. DK Jr vind ik wel wat leuker dan de originele. De geluidjes blijven natuurlijk fantastisch

Meer landjes/variatie hadden mij heel blij gemaakt, maar ach ik ben verwend geworden door andere titels.

*2,5