M.U.L.E. (1983)

Atari 400/800/XL/XE / Commodore 64/128 / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System
Strategy

Ontwikkeld door Ozark
Uitgegeven door Electronic Arts en Ariola

M.U.L.E. is een oefening in de economische stelling van vraag en aanbod. Je hebt de keuze uit verschillend rassen, waaraan verschillende voor- en nadelen verbonden zijn. Centraal staat het verwerven van zogenaamde M.U.L.E.'s (Multiple Use Labor Element) om zo natuurlijke hulpbronnen te kunnen ontwikkelen en oogsten. Afhankelijk van hoe de M.U.L.E. is samengesteld kan deze gebruikt worden voor het oogsten van Energy, Food, Smithore of Crystite. Spelers moeten de gulden middenweg zoeken tussen vraag en aanbod van deze elementen.

RetroNaudts
Alleen al om zijn onschatbare waarde in de gameswereld is M.U.L.E. 5 sterren waard

Muggsy
Haha, die Naudts toch, idd zeer goed werk geleverd door die man...euhm...vrouw. Zeer revolutionair, zelfs in de persoon van de game designer.

RetroNaudts
Jammer genoeg is Dani Bunten gestorven ten gevolge van longkanker