Street Surfer (1986)

Commodore 64/128
Racing / Action

Ontwikkeld door Sculptured
Uitgegeven door Mastertronic

Je bevindt je op een weg met voorbijrazende auto's, en dat met alleen een skateboard. Een beter milieu, dat is je missie. Aan de kant van de weg liggen lege flessen, deze dien je op te pikken. Om dit lang te kunnen volhouden moet je niet overreden worden door auto's en dien je te springen over gaten in de weg en over overstekende kippen. Ook kun je niet te lang in de berm blijven. Bij een ongeluk verlies je gezondheid. Maar je gezondheid kan hersteld worden door cola-flesjes die je worden aangeboden door vriendelijke automobilisten. Ook deze flessen tellen mee bij de recycling.

avatar van JonnieBrasco
Originele formule, met een paar leuke elementen (zoals het tempo van het muziekdeuntje dat zich gelijk stelt aan de snelheid van je skateboard, en de kunst van het colaflesjes aannemen van automobilisten), maar om dit spel nu uren te gaan spelen per dag... daarvoor ontbrak de variatie. Toch een spelletje dat uitlokte om herhaaldelijk gespeeld te worden. Ook nu nog, vanwege die gave zonnige 80's ambiance, je zou haast denken dat er toen nog geen vervuiling was... 3,5*