Mortal Kombat: Deception (2004)

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox
Fighting

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Midway

Krijger Shujinko krijgt van de oude meesters van Mortal Kombat de taak om de Kamidogu te bemachtigen, een aantal schatten verborgen in de werelden van de oude goden. Hij komt erachter dat de meesters van Mortal Kombat Shunjinko hebben gebruikt om de drakenkoning Onaga te doen ontwaken. Een aantal krijgers gaan de strijd aan met deze drakenkoning.

Dit vind ik een erg goed MK deel. Veel leuke personages met toffe fatalities. Ook het 3 stijlen vechtsysteem is erg tof, zeker als je die zieke keilange combo's eruit tevoorschijn weet te toveren. Bovendien ziet het er erg mooi uit en is het lekker bloederig zoals een MK game hoort te zijn. Sub-Zero is nog steeds mijn favoriete personage en hij heeft hier ook wel een erg tof pakkie aan .

Dat rondrennen met Shujinko en muntjes verzamelen voor de koffins is ook wel grappig gedaan. Als stand alone game zou het niet zo best zijn maar als extra is het erg leuk, en je moet toch op een manier al die koffins open zien te krijgen. Ook chess kombat en puzzle kombat vind ik erg leuk, die laatste vooral ook tegen vrienden die niet tegen mij durven te vechten omdat ik er veel te goed ben .

avatar van Ga_me_bre_aker
Heeft iemand trailer

avatar van Iron Rose
Ga_me_bre_aker schreef:
Heeft iemand trailer

avatar van Ga_me_bre_aker
Iron Rose schreef:

jammer

Dit spel eindelijk uitgespeeld en moet zeggen wel goed deel.
Leuke conquest en wel wat zoekwerk bij te pas ook voor je alle caracters vrij hebt gespeeld.
Heb wel deze gespeeld op xbox360, kleine update en is mogelijk.
Het leukste blijft wel gewoon tegen iemand thuis spelen vind ik toch persoonlijk.
4 sterren

avatar van ps3me
het is erg vet dit spel jammer dat je het hele verhaal een vrij onbekend character bent.
wel goed dat je ouder word alleen manier waarop niet....
ik heb mk deception, shoalin monks en armageddon, en vroeger op de snes ook mk en op de gameboy.
mk vs DC ga ik ook zeker kopen en op gamesradar hebben ze the jokers fatality al bekend gemaakt wel geinig.:)

Heb deze game gespeeld...helaas had ik hem geruild voor een ander spel. begrijp me niet verkeerd het zag er allemaal heel goed verzorgd uit, maar het is niet mijn type genre.
Dus ik denk dat alle spellen die hier op lijken (tekken, streetfighter enz, het niet zullen maken bij mij).
Dus ik geef ook geen stem op deze dat zou flauw zijn.

avatar van ps3me
Je moet er inderdaad van houden, en dat doe ik!

Nou een spel wat leuk is voor een keer meer niet vind ik dan hé .

DarthSolidKevin schreef:
Nou een spel wat leuk is voor een keer meer niet vind ik dan hé .

Dat is wel waar, maar ik vind het gewoon geweldig.. dat gewelddadige vechten.

ps3me schreef:

Dat is wel waar, maar ik vind het gewoon geweldig.. dat gewelddadige vechten.

Ja dat geloof ik best . Maar ik vind het niet zo leuk maar het speelt wel lekker hoor.

Beeld: 4*
Geluid: 3*
Gameplay: 3,5*
Langetermijn: 2,5*

Eindbeoordeling: 3,25* (afgerond 3,5*)

Dr. Salvador
De beste Mortal Kombat ooit gemaakt!
MORTAL KOMBAT!!!!! Ik heb deze game dik
3 jaar gespeeld!, en het bleef goed( ik speelde dit
spel zelfs heel af en toe samen met mijn moeder!)
4,5/5. MORTAL KOMBAT!!!!

ps3me schreef:
Je moet er inderdaad van houden, en dat doe ik!

Ik ook!

solidKevin schreef:

Ieder zijn eigen mening en keuzes

Dr. Salvador
Ik hoop dat Mortal Kombat 9 net zo goed wordt als dit prachtige deel! .

Dr. Salvador schreef:
Ik hoop dat Mortal Kombat 9 net zo goed wordt als dit prachtige deel! .

Al betwijfel ik het! , maar ja. Deze game heeft echt iets magisch waardoor je blijft spelen.

Dit spel was ook geniaal met de 2 player mode, alleen de meeste vonden het snel vervelen, omdat ze eigenlijk nooit van mij winden met MKD, en eigenlijk ook niet met de andere delen!.

Ik kende bijna alle moves van elk character uit mijn hoofd!.
Soms enkele kleine schoonheids foutjes. En Chess Kombat was overbodig.

Maar voor de rest een geniale game, en een droom voor MK fans!
Je speeld niet zomaar een game 3 jaar lang met even veel plezier!

avatar van LimeLou
Ik speelde deze game echt continu met mijn vriend iets van 4 jaar geleden. Nu nauwelijks meer, maar het zoeken van fatality's op internet en je vriend vervolgens vernederen was echt grandioos

Dr. Salvador

Zet hier toch maar een stem neer, speel deze veel met mijn meissie ...ook al heb ik van alle gegamede potjes maar 10+ potjes gewonnen vind ik het een leuke game..met vette omgevingen.
Maar volgend weekend mag ze op haar console kennis maken met mijn passie...RPG!!

War-Ultima
Ik weet nog wel in de tijd van ps2 online, dit spel bleef toen in mijn ps2 zitten.
En daarnaast was er ook nog een aardig grote konquest mode, chess kombat en puzzle kombat (chess en puzzle kombat kon zelfs online), ja dit was een uitgebreide mortal kombat.
Armageddon had meer personages maar was wel stukken minder dan deception.

Een konquest mode?

avatar van Brains
Ja, het is toch ook kombat ? Die mode heet echt zo.

War-Ultima
jellecomicgek72 schreef:
Een konquest mode?

Dat verzin ik niet Jelle de mode heet: konquest adventure.
De konquest adventure is alleen wat saai maar je werd gedwongen om het uit te spelen omdat je nieuwe items en characters etc. kon vrijspelen.

Ik en een vriend van me zaten hier flink wat jaartjes geleden regelmatig achter. Het is een vervolg, maar je kan hier prima instappen, ook als je niet bekend bent met de voorgaande MK games. Shujinko is een toffe character om mee te spelen.