Mass Effect 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts

Na het verslaan van Saren en zijn Leger Geth's wordt het heelal voor de mensheid nog duisterder. In de onheilspellende uithoeken van het universum verdwijnen op mysterieuze wijze meerdere mensen die voor de alliance werken. Men besluit om Shepard en zijn team er heen te sturen om deze verdwijningen uit te zoeken, maar na aankomst blijkt het al snel een zelfmoordmissie te zijn. Ternauwernood weten ze te overleven, maar zwaar gehavend is het nog maar de vraag of ze ooit nog levend thuis zullen komen.

avatar van justin8286
Ok, begrijpelijk. Maar wel zonde. Die eerste is ook steengoed, alhoewel een beetje verouderd nu maar toch. Mass Effect is echt een trilogie waarin het verhaal op elkaar aansluit.

Verder natuurlijk met je eens. Hij staat ook hoog in mijn top 10.

avatar van bro
bro
Daar waar Mass Effect 1 op een uurtje of tien uitgespeeld is ben je hier met Mass Effect 2 wel een heel eindje langer zoet, misschien wel 2 tot 3 keer zo lang, maar of dat volledig positief is kan ik niet zonder twijfel zeggen. Daar waar Mass Effect 1 van begin tot einde speelde als een epic scifi adventure ben je in ME2 zonder te overdrijven 90% van de game bezig met het recruiten en loyaal maken van je crew.
Sommige van die side-missions zijn best wel interessant, andere net iets minder. Maar je bent daar toch echt wel zo lang mee bezig dat toen enkel de hoofdmissie nog overschoot ik nog eens goed moest nadenken waar de mainstory nou eigenlijk om draaide Gelukkig is die niet té ingewikkeld maar echt een positief gevoel gaf dat toch niet als je even achter je oren moet krabben.
Voor de rest valt er gelukkig niet veel op aan te merken: De combat is soepel, je keuzes hebben wel degelijk impact en de worldbuilding is nog altijd geniaal.

Ik zet dit maar ff bij het beste deel van de 3:
Mass Effect Trilogy Remastered store listing appears for Xbox One on Portuguese retailer - trueachievements.com

Mass Effect Trilogy Remastered? Kan interessant zijn alhoewel ik wel wat remaster moe ben. Nieuwe epische games plz!

avatar van bro
bro
mrdig schreef:

Ja nee, dat is inderdaad nogmaals de zoveelste remaster in het rijtje, kan begrijpen waarom je het zat word.
Bij games als mafia 1 omarm ik een remaster wel omdat ik in zulke games letterlijk interesse heb maar ik er niet de juiste feels voor kreeg toen ik het opstartte en er niet doorheen geraakte juist omdat de game gewoon te veel verouderd is als je er niet met een nostalgische lens naar kunt kijken. Dat kun je misschien zeggen over ME1 maar echt niet over ME2 en 3. Naarmate de games toch al 8 en 10 jaar oud zijn is dat wel een compliment. Tuurlijk kan er hier en daar wat beter maar dat kun je over elke game zeggen van een paar jaartjes oud.

avatar van solidKevin
Een dergelijke remaster collectie is eigenlijk alleen interessant als ze de eerste Mass Effect goed onder handen hebben genomen. Die game is op bijna alle vlakken (gameplay, grafisch, animaties, design van omgevingen) echt heel verouderd. Om nog maar te zwijgen over die verschrikkelijke Mako. Aan het verhaal en de wereldopbouw hoeven ze niks te doen, want hierdoor neem je de eerdergenoemde minpunten voor lief.

Dus als de collectie een echte remaster van deel één bevat, is het de moeite waard. Deel twee en drie hoeven ze alleen een beetje op te poetsen. Oh, en alle DLC moet erbij zitten en de multiplayer van drie (en het effect op de singleplayer) moet eruit zijn gesloopt. Dan is het een directe aankoop voor mij.

avatar van Rode Zomerzon
solidKevin schreef:

Perfect samengevat hoe de remaster zou moeten zijn. Ook ik zou in dit geval de geldbuidel lichter maken.