Mass Effect 2 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts

Na het verslaan van Saren en zijn Leger Geth's wordt het heelal voor de mensheid nog duisterder. In de onheilspellende uithoeken van het universum verdwijnen op mysterieuze wijze meerdere mensen die voor de alliance werken. Men besluit om Shepard en zijn team er heen te sturen om deze verdwijningen uit te zoeken, maar na aankomst blijkt het al snel een zelfmoordmissie te zijn. Ternauwernood weten ze te overleven, maar zwaar gehavend is het nog maar de vraag of ze ooit nog levend thuis zullen komen.

avatar van solidKevin
Zaeed is inderdaad niet heel boeiend. Kasumi daarintegen .

avatar van Naomi Watts
Kasumi is erg tof ja . Dat vond ik ook een erg fijne DLC trouwens.

Brains schreef:
Zaeed is toch DLC? Dus dat zal wel niet heel zwaar wegen.

Ik ben alweer overnieuw begonnen. Kwam er iets te laat achter dat ik per ongeluk Adept had gekozen in plaats van Vanguard.. Zolang ik Tali, Kelly en Garrus in leven houd ben ik tevreden .

Vergeet Thane niet .

kiriyama
Thane, Miranda, Garrus, Tali en eigenlijk ook Grunt zijn de enige die ik echt in leven wil houden. Jack, Mordin, de Asari en Kasumi liever ook, maar Zaeed en Jacob zijn maar suffe personages. De personages uit het eerste deel waren dan toch wat sterker.

En wie is Kelly?

avatar van Naomi Watts
Kelly is de dame die je verwittigd als je nieuwe berichten had op je private terminal. Samen met Dr. Chakwas vaste crewmembers die ontvoerd werden door de Collectors.

avatar van solidKevin
Ik zou Samara, Jack, Zaeed en Grunt best kunnen missen. Ik denk dat ik (na een playthrough ME3) ga proberen om die weg te werken. We weten echter nog niet wat voor impact het heeft dus het wordt afwachten of dat ik dat nog ooit ga doen.

Voor onze Miranda fans (en fans van Joel van Roosterteeth):

Critical Mission Failure

WAARSCHUWING: Dit filmpje kan spoilers en humor bevatten die niet gewenst kunnen zijn. Klachten kunnen worden ingedient bij Mister Taylor.

kiriyama
Alle DLC en zijmissies ook gedaan. Nog niet alle planeten gescaned, maar die missies zijn vaak ook niet goed genoeg om echt actief naar op zoek te gaan. Morgen dus verder met het verhaal en dan komt het eind dichtbij. Jack niet loyaal gekregen met +80% Paragon en ik zou ook niet weten hoe ik nu nog meer moet krijgen. Fuck haar dan maar.

Erg benieuwd naar wat nog gaat komen.

kiriyama schreef:
Fuck haar dan maar.

Je moet er wel van bewust zijn dat je nog wel iedereen kan redden . Tevens is het zo dat het niet simpelweg is dat wie niet loyaal is overleeft het niet. Een niet-loyaal team lid op de verkeerde plek kan zorgen voor de dood van meerdere andere teamleden (en het zelf wel overleven) enzovoort.

avatar van solidKevin
Ja dat hebben ze goed bedacht bij onze vrienden van Bioware .

@kiriyama
Heb je de Arrival ook al gedaan of doe je die als laatste?

kiriyama
Die doe ik als laatste. Lijkt me chronologisch gezien het leukst. Is het trouwens ook nog mogelijk om na de hoofdmissie planeten te scannen en missies te doen?

Brains schreef:

Ik hoor dat dat toch erg lastig is. Heb nu wel even een aparte save gemaakt van voor de IFF missie, en zal op bepaalde punten nog wel wat aparte saves maken, zodat ik voor de achievement straks niet het hele spel overnieuw hoef te doen. (Al ga ik dat later misschien alsnog wel doen.) Moet trouwens ook nog een personage krijgen, staat nog een lege plek bij m'n crew.

avatar van solidKevin
Het is gewoon nog mogelijk om na de hoofdmissie planeten te scannen en missies te doen, maak je daar maar geen zorgen over .

kiriyama
Achievement binnen! Jack is er nog gewoon bij.

Bij Tali en Legion kon ik de boel trouwens wel gewoon sussen.

Eindbaas was wel erg zwak, ben zelfs nooit geraakt. Klein minpuntje, maar wat was de rest spannend zeg!

Op hard mode vond ik de eindbaas nog steeds ongelofelijk makkelijk. Eigenlijk het hele level wel.

avatar van solidKevin
De eindbaas vond ik ook mager, hoewel ik met Saren in deel één ook totaal geen moeite had.

avatar van Futures
Hangt ook af van het niveau dat je speelt he. Ik vond de eindbaas in ME1 persoonlijk lastiger.

avatar van Futures
kiriyama schreef:

Erg benieuwd naar wat nog gaat komen.

Des te langer je wacht met de missie zodat ze loyaal worden, des te moeilijker het wordt. Omdat je dan een steeds hogere Paragon nodig hebt.

avatar van Brains
Zo, mijn speelbeurt in de aanloop naar Mass Effect 3 zit er weer op. Iedereen weten te redden, toch nog. Nu nog the Lair of the Shadow Broker en Arrival - die heb ik allebei nog nooit gespeeld en dan ben ik hopelijk snel klaar want als het goed is heb ik morgen deel 3 .

avatar van solidKevin
Netjes Brian. Heb jij die twee DLC's nooit gedaan dan?

avatar van Brains
Nope. Als ik speel wil ik altijd al m'n keuzes kunnen herinneren, en toen de DLC uitkwan had ik de game al weer veel te lang weggelegd. Ik wist dat ik 'm toch ooit nog ging herspelen voor ME3, dus ik heb ze bewaard voor nu .

Begrijpelijk .

avatar van threeohthree
Mass Effect heb ik eigenlijk altijd gemeden gezien de nogal statische look, echter heb ik afgelopen week toch maar de stoute schoenen aangetrokken en dit deel voor de ps3 aangeschaft. En ik was eigenlijk best verbaasd dat ik nog zo veel vrijheid kreeg in mijn doen en laten in het spel.

Ja, het geheel ziet er inderdaad behoorlijk steriel uit, maar laten we wel wezen, de toekomst is ook gewoon niet sfeervol. Gelukkig weet Mass Effect het op te vangen met een dynamisch verhaal en de gamer veel keuzes te geven, op vrijwel elk moment.

Echt meer kan ik er nog niet over zeggen, want er staat pas 14 uur op de teller. Maar het lijkt toch best een redelijke game te zijn. Het lange laden is trouwens wel verschrikkelijk irritant, zeker wanneer je gewoon simpel met de lift een verdieping omlaag wil is het gaar.

threeohthree schreef:

Maar goed dat je het eerste deel niet kent.

avatar van solidKevin
Ik kan je aanraden om de game op je HDD te installeren. Hierdoor worden de laadtijden flink ingekort .

kiriyama
Heb ik ook gedaan, maar dan nog is het soms nog wel even wachten.

avatar van threeohthree
Mja, zojuist ook even gedaan gezien op een bepaald punt vaak mijn missie overnieuw moest doen aangezien ik het niet helemaal begreep. En keer op keer ging dat ding weer bijna twee minuten laden. Naja, wie weet is het in deel drie beter. I sure as hell hope so.

Ik zie deze ergens goedkoop staan. Kan ik deze spelen of moet je eerst de eerste game spelen?

shimahero schreef:

Aangezien je er al op gestemt hebt zou je dat toch zelf moeten weten.

MikeMannuh