Tekken 4 (2001)

Arcade / PlayStation 2
Fighting

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Jaren geleden wierp Heihachi Mishima zijn zoon Kazuya in een vulkaan. Maar Kazuya is terug, en zint op wraak. Hij doet mee in de King of Iron Fist Tournament, met 19 andere vechters.

okay kijk ik geef het een 5 omdat ik de story line geweldig vind en kazuya gwn de koning is en zijn story vet is en de gevechtsysteem vindt ik fantastisch

Dr. Salvador
Nou, dan is het toch goed?

Als jij deze game geweldig vond, alleen maar goed, maar ik vond de game niks aan.

En meneer Leidenaar volgens mij ook niet!

nope en vindt het niet erg ofzo

en heb oer anderhalf week batman

Dr. Salvador
Nee, ik bedoelde het niet boos, ik zei alleen maar dat iedereen een eigen mening heeft!, die is altijd goed!

Zo, ik ben benieuwd wat je van dat meesterwerk vind Sherlock!

ik denk dat het een 5 wordt en misschien een plaats in top 10

Ik twijfel er niet aan!

ókay mooi

avatar van youngtick
Ik heb geen last van dit deel. net zoals die andere delen is sit deel ook gaaf. Maar als je het goed bekijkt is de tournament wel heel commercieel (dus wat er in de game gebeurt niet de game zelf). Media en veel mensen die er veel te weten komen (maar dat is niet erg belangrijk). Voor mij is een gave game net zoals Sherlock Holmes 5 sterren heeft gegeven geef ik het ook.

Sherlock Holmes schreef:

Ik had ook geen last van het vecht systeem

avatar van steffengamer
Heb m net besteld, hoop dat ie een beetje bij kan blijven bij tekken 5?

avatar van steffengamer
Ik ben zo'n 10 jaar geleden begonnen met Tekken! Tekken 3 welteverstaan! O wat een geweldig spel! Heerlijke gameplay en prachtig voor die tijd! Toen ik een ps2 kreeg, speelde ik tekken 5. O wat een geweldig spel nog 10 keer beter dan 3, met veel nieuwe dingen, en weer die heerlijke gameplay!

Nu besloot ik 2 weken geleden tekken 4 te kopen. En ik moet zeggen, ik was verbaasd over de gameplay! Wat verschrikkelijk langzaam! Ongelooflijk dat de gameplay van 3 en tekken tag tournament zo overboord gezet werd! Maar nu met een ander oog:

De story mode is wel heel erg vet, en natuurlijk pleit dit voor tekken 4, Door de story mode word het spel compleet gered, en om eerlijk te zijn: Na een tijdje merkte ik de langzame gameplay niet meer en werd ik opgeslokt door de wereld van tekken!

Daardoor vind ik dit spel nu gewoon weer heerlijk! Al moet ik zeggen dat tekken 3 gewoon een beter spel is op de graphics na dan! EN ja die tekken force mode hadden ze ook beter weg kunnen laten!

Maar al met al een heel behoorlijk spel, en hierom 4 sterren!

steffengamer schreef:

Maar al met al een heel behoorlijk spel, en hierom 4 sterren!

goed dat je je hebt vermaakt

AvMerode
Dit was niet een slechte tekken, het was alleen anders vergeleken met voorgaande delen.
Tekken 4 deed me wat denken aan Virtua Fighter 4 en DOA2.

AvMerode schreef:
Tekken 4 deed me wat denken aan Virtua Fighter 4 en DOA2.

Volgens mij verschilt het toch heel wat van virtua fighter 4 hoor! Veel mensen Stapten over van tekken naar virtua fighter na de release van beidde 4s!

youngtick schreef:

goed dat je je hebt vermaakt

Al moet ik nog wel zeggen dat er wel heel weinig karakters inzaten, wat opzicht raar is aangezien volgens mij tekken 1 en 2 al meer karakters hadden!

avatar van steffengamer
De tekken force mode is werkelijk een misbaksel! bar slechte besturing! Het werkt gewoon niet! De tekken force mode in tekken 3 is leuker!

vond het wel plezant spel, voor de story line gelijk sherlock zegt inderdaad geweldig, alleen is het wel moeilijk, voor de rest echt <wel neig> spel dat je lang boeit

geweldige game deze tekken, ik ben sowieso groots fan van de Tekken reeks, maar toch miste ik net dat kleine beetje wat Tekken 3 zo goed maakte, verder was het verhaal wel boeiend enzo.

avatar van Yestsida
Het meest experimentele deel uit de gehele serie.

Dit deel bracht afgesloten levels met zich mee, objecten in de arena waar je tegen kon lopen en de meeste vechters hadden een iets ander design gekregen.

Ik kan er mijn vinger niet echt opleggen waarom, maar dit deel vind ik het minste. Buiten de eerste Tekken Tag is dit ook diegene dat ik het minste gespeeld heb. Waarschijnlijk heeft het te maken met de iets andere grafische stijl en kostuums van oude bekende fighters. De muren en objecten in de levels vond ik overigens wel toffe toevoegingen. Vreemd ook dat dit de enige game is zonder een speelbare Jack-robot.

Nieuwe karakters waren cheap als je het mij vraagt. Christie, Combot, Miharu en Violet waren gewoon andere (lees vooral: mindere) "kostuums" voor Eddy, Mokujin, Xiaoyu en Lee respectievelijk. Steve Fox en Craig Marduk waren de enige toffe toevoegingen. Vooral Marduk is bruut!

Ook Heihachi als eindbaas voelde wat als een anticlimax en gemiste kans.

Tekken Force was ook terug. Ditmaal kon je enkel als Jin spelen als ik met niet vergis. Dit deeltje was niet zo plezierig als hetgene in het derde deel.