Pokémon Heart Gold (2009)

Nintendo DS

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon HeartGold begint in Johto, een wereld waar 250 Pokémon leven. De speler wordt naar het laboratorium van Professor Elm geroepen, en uitgenodigd om een tocht te ondernemen om de Pokémon league te winnen en zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen. Onderweg moet je afrekenen met vele andere trainers en natuurlijk ook Team Rocket.

avatar van Mafurios
Die arme koe die toch steeds weer word uitgemolken kunnen ze het arme beest niet een keer in vrede laten rusten aka plat spuiten.
Deze serie is nu toch echt ver over de datum.

Maar als ze er dan toch mee door moeten gaan maak er dan iets compleet nieuws van laat de spelers die beesten direct besturen inplaats van deze zwaar verouderde turn based gevechten het enige wat nog een beetje interresant is aan deze games zijn de vaak goed verstopte geheimen maar dat is nu ook wel genoeg gebruikt, ik zeg niet dat ze het vanaf nu weg moet laten dan zou er helemaal niks meer overblijven, maar gooi dat ouwe vecht systeem nou eens overboord. Deze spelen zijn zo simpel en graphisch zo laag dat je het met game maker beter zo kunnen doen.

Begrijp me niet verkeerd ik heb hier vroeger veel tijd aan besteed en vond het echt een vet spel maar dat was een dikke 13 jaar geleden en er is bijna niks veranderd sinds de originele red en blue.

avatar van DarthSolidKevin
Pokémon HeartGold
Platform: DS (gespeeld op 3DS)
Totale speelduur: +/- 40 uur

Uit de berichten die ik de afgelopen jaren in het forum voor Pokémon HeartGold heb geplaatst, valt te lezen dat ik de game al een tijd in mijn bezit heb. Sterker nog: al vanaf de release. Ik heb meerdere speelbeurten gedaan en daarbij iedere keer de Elite Four verslagen, maar om een of andere manier heb ik mezelf nooit kunnen motiveren om daarna nog verder te gaan. Dit terwijl er na het verslaan van deze trainers nog een hele hoop te zien en beleven valt in HeartGold.

Ik had het geluk dat het mogelijk is om vanaf het begin al te ruilen met Pokémon Pearl, waardoor ik mijn eigen Johto only (met uitzondering van de HM-slaves) droomteam kon samenstellen. Dit heeft zeker bijgedragen aan het feit dat ik heb weten door te zetten. Gelukkig maar, want de game is zeker de moeite. Met 16 gyms, een hele bulk aan te vangen Pokémon, een grote collectie aan legendarische soorten en een lang verhaal is HeartGold wat mij betreft een van de beste games uit de serie.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik tegen het einde van mijn avontuur het wel een beetje had gezien. Dit heb ik echter met alle games van Pokémon, dus dat is niet echt een nadeel. Verder valt er niet veel over te zeggen. Het is een Pokémon game. Je weet wat je ongeveer kan verwachten. Ik zal hieronder mijn team nog even noteren.

Team:
Typhlosion (Earthquake, SolarBeam, Eruption & Flamethrower)
Ampharos (Focus Blast, Thunder Wave, Signal Beam & Discharge)
Espeon (Psybeam, Psychic, Hidden Power & Shadow Ball)
Skarmory (Fly, Night Slash, Drill Peck & Steel Wing)
Tyranitar (Earthquake, Crunch, Rock Slide & Dig)
Octillery (Surf, Ice Beam, Signal Beam & Psychic)
Bibarel (HM-slave)
Tropius (HM-slave)

Cijfer: 4* (8)

avatar van Eraser2
Van iedere Pokémon game wordt zo’n beetje wel een remake gemaakt. Dit is echter de enige remake die echt wat heeft toe te voegen naar mijn idee. De basis die werd gelegd in 2001 met de originele delen was enorm goed maar zo’n tien jaar later wel toe aan een opknapbeurt. Het resultaat is dat alle bestaande flaws met deze delen worden weggepoetst wat eigenlijk de perfecte Pokémon games heeft opgeleverd.
Heb Heart Gold gekocht bij de release en speel dit nog steeds jaarlijks wel.