Pokémon Heart Gold (2009)

Nintendo DS

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon HeartGold begint in Johto, een wereld waar 250 Pokémon leven. De speler wordt naar het laboratorium van Professor Elm geroepen, en uitgenodigd om een tocht te ondernemen om de Pokémon league te winnen en zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen. Onderweg moet je afrekenen met vele andere trainers en natuurlijk ook Team Rocket.

avatar van kaholiic
Zonde..
Had ik ook altijd, bij sommige erg goeie pokemon wou je niet masterball gebruiken, maar je wou ze wel heel graag hebben. En dan zit er niks anders op dan al je geld uitgeven aan ultra balls en gewoon blijven gooien.

avatar van solidKevin
Latias is echt alleen maar te vangen met een masterball . Ik heb Latias en Latios ( Sapphire en Emerald) allebei gevangen met een masterball.

avatar van kaholiic
Heb je eigenlijk wel nieuwe pokemon in dit spel. Misschien ga ik hem dan wel kopen. Wat is er teminste anders dan in de vorige delen?

avatar van solidKevin
Het is een remake van Gold. Je speelt dus in Johto.

avatar van Tsjo-Wi
En kun je daarna ook weer naar Kanto?

kiriyama
Yups, heb net m'n 16e badge gehaald.

avatar van Princess Piranha
Je kan alle generaties krijgen als je dat zou willen

Lui
Klopt, en je kunt zelfs nog een van de tweede en derde generatie starters krijgen als je Red verslagen hebt. Ikzelf ben nu bezig met het overzetten van al m'n Pokemon van Pearl naar Soul Silver. Van de 493 heb ik er al 83 gehad..

Lui schreef:

Echt, hoe? Ik heb Red gister verslagen.

avatar van solidKevin
Je moet dan naar Prof Oak dacht ik. Die geeft jouw één van drie starters van Kanto

solidKevin schreef:

Oké, bedankt, morgen maar even doen dan.

Lui
Ja en voor de andere moet je naar Silph Co. (ofzo) in Saffron City. Daar ken je de Hoenn starter krijgen!

solidKevin schreef:
grafisch laag . Pokémon Pearl zag er super uit voor een spel op de DS. Dat ouwe vechtsysteem zo als jij het noemt is juist orgineel. Je hoort mij toch ook niet zeuren dat het vecht systeem van Final Fantsy ook bijna altijd turn based is.

Beetje late reply maar goed, het enige wat graphisch is veranderd is dat het nu kleur heeft en een illusie van 3D zelfs voor een zwakke console als de DS is al een stuk meer mogelijk en zou het ongeveer gelijk kunnen zijn aan pokemon stadium. deze graphics zijn hooguit gelijk aan FF2 uit 1988. Je maakt mij niet wijs dat het na 22 jaar niet beter kan.

Wat betreft het vecht systeem het is zeker niet origineel en duidelijk geript van final fantasy wat ook behoorlijk is veranderd de laatste tijd in tegenstelling tot pokemon, in final fantasy heb je tegenwoordig behoorlijk veel vrijheid tijdens het vechten en het zijn ook niet meer van die oude random encounters. Ik heb de serie niet echt meer gevolgd sinds deel 9 maar toen was het iniedergeval al zo dat de snelheid van je character invloed had op de tijd tussen je aanvallen in pokemon is het altijd gewoon omdebuurt en hier is nooit iets in veranderd. Net als de graphics is dit gelijk aan FF2.

avatar van solidKevin
Ja, want jij hebt dit spel gespeeld en jij kunt beoordelen dat hij er grafisch uitziet als een spel uit '88.

En als er een uitgemolken serie bestaat dan is het toch echt niet Pokémon maar Final Fantasy. Daar zijn er 2 keer zoveel van.

solidKevin schreef:

Dude, kom niet met dit soort statements als je die games nooit gespeeld hebt, want dat slaat nergens op...

avatar van solidKevin
Nee en jouw reactie wel dan? Moet ik een game gespeeld hebben om te zeggen dat ze het uitmelken? Pokémon wordt uitgemolken dat is waar maar FF ook. Ik ben niet te laf om dat toe te geven jij schijnbaar wel......

avatar van Tsjo-Wi
Moet ik dat nog gaan uitleggen ook... Dat een serie veel delen heeft betekent niet dat het wordt uitgemolken. Als er één serie is waar het wiel bijna bij elk nieuw deel opnieuw wordt uitgevonden (de ene keer een iets mooier wiel dan de ander) dan is het FF wel. Elk nieuw FF deel bevat een totaal nieuw verhaal, nieuwe personages, een nieuw vechtssysteem etc. Eigenlijk zijn het dus nauwelijks sequels te noemen. Dat is dus totaal anders dan Pokemon, waarbij er constant oude delen worden heruitgebracht en steeds 2 of 3 delen tegelijk verschijnen waartussen de verschillen echt minimaal zijn. Dát is uitmelken.

avatar van solidKevin
Ja sorry hoor. Ik zal niks meer zeggen over je geliefde FF, anders krijg ik dadelijk heel gamesmeter op mijn dak.

avatar van Tsjo-Wi
Kom aan doe niet zo kinderachtig. Ik leg alleen maar uit dat jouw argument niet opgaat.

avatar van solidKevin
Kijk ik kan heel leuk reageren maar als ik een reactie krijg van:

Hier mis ik de want FF is..... Als dat er bij stond had ik gezegd van o op zo'n manier oké dan.

Kun je dan mijn situatie begrijpen?

Hoera, een nieuwe (ok, het is een remake) Pokémon game die nog steeds hetzelfde is als 14 jaar terug.

En toch ga ik het spelen. Gold en Silver waren naar mijn mening altijd de beste uit de serie, dus ik kijk erg uit naar deze. Pokémon is voor mij de enige serie die steeds hetzelfde doet die er bij mij mee weg kan komen. Ik heb 'm al een tijdje geleden bij bol.com besteld, maar ook daar is hij blijkbaar uitverkocht want ik heb hem nog steeds niet binnen.

EN DAT IS JAMMER!

IK WIL SPELEN!

NU!!!

avatar van Mafurios
We gaan hier wel een beetje off-topic maar goed.
De reden dat FF in tegenstelling tot pokemon niet uitgemolken is is omdat er in ieder deel een compleet ander verhaal zit het enige wat de delen met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal vergelijkbare gameplay hebben.

Neem nu bijvoorbeeld FF8 en FF9, in 8 heb je meer science fiction terwijl 9 meer een middeleeuws setting heeft. in deel 8 heb guardian forces (GF) en in deel 9 heb je eidolons dit zijn dezelfde wezens alleen het gebruik is anders, GFs raken gehecht aan de persoon die ze het meeste gebruikt en doet daardoor bij die personen veel meer damage ook kunnen abilities leren het nadeel is dat tijdens het oproepen van een GF hun leven omlaag gaat als je geraakt word dit kun je natuurlijk ook als een voordeel zijn maar als ze verslagen zijn kun je ze de rest van het gevecht niet meer gebruiken. De meeste GFs krijg je door ze in een gevecht te verslaan. In 9 is dit wat simpeler gedaan je kan je eidolon niet customizen maar ze kunnen ook niet dood tijdens het summonen. Deze eidolon krijg je door een item veel te gebruiken die de eidolon ability bezit.

Verder heb je ook nog speciale aanvallen in 8 krijg je deze als je leven laag is dan heb je een kans dat je inplaats van een normale aanval voor limit break kan kiezen het effect van deze aanval hangt af van het wapen dat je gebruikt. In 9 ga je na een bepaalde hoeveelhijd klappen te hebben opgevangen in trance, in deze trance doen al je aanvallen veel meer schade en krijg je ook totaal anderen effecten zowel grafisch als buffs/debuffs.

Er zijn nog veel meer verschillen tussen alleen al die 2 delen maar ik heb geen zin om dat allemaal te gaan typen. Het punt is dat waar Pokemon de hele tijd precies hetzelfde doet final fantasy iedere keer weer totaal anders is, als je de titel final fantasy weg zou halen dan zouden veel mensen niet meer denken dat de games in dezelfde serie horen. Daarom is FF dus nog niet uitgemolken.

avatar van solidKevin
Dankje Mafurios nou snap ik het wat beter. Nu ben ik het eens over dat FF niet is uitgemolken.
Maar toch blijft Pokémon wel leuk. Maar dat is smaak natuurlijk. Je moet ervan houden.

avatar van Mafurios
Daar ben ik het mee eens het gaat uitijndelijk om je eigen smaak je moet een game niet laten liggen omdat anderen zeggen dat er niks aan is. Ook al kan het in sommige gevallen miskopen voorkomen, maarja zonder een paar miskopen vind je nooit de echt goeie games.

Precies

Beh, hij is vertraagd. Dit spel is wel erg populair zeg!

Jep, hetzelfde als 10 jaar geleden, in een nieuw jasje, maar ik vind het weer uiterst verslavend

avatar van jirachi04
Tja helaas heb ik deze moeten kopen , niet dat ik geen Pokemon wil ,maar ik wou juist Soul Silver.
Maar ik was zo ongeduldig na die fout dat ik meteen de eerste de beste kocht XD

En ja het is geweldig! Gewoon mijn favo Pokemongame in een nieuw jasje met wat toevoegingen.

avatar van René.
De wél leuke pokémon red + wat waardeloze nieuwe pokémon = deze game. 3tje.

avatar van wiiplayer
Moet je eerst Johto uitspelen en kan je dan ook nog naar Kanto? Damn, ik wil deze graag. Wil misschien wel weer DS kopen