Pokémon Heart Gold (2009)

Nintendo DS

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon HeartGold begint in Johto, een wereld waar 250 Pokémon leven. De speler wordt naar het laboratorium van Professor Elm geroepen, en uitgenodigd om een tocht te ondernemen om de Pokémon league te winnen en zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen. Onderweg moet je afrekenen met vele andere trainers en natuurlijk ook Team Rocket.

avatar van Ansem
GSC zijn toch wel de beste Pokémon spellen tot nu toe, ik kijk er naar uit om ze met betere graphics te spelen.

Ik wil deze zeker hebben! Ik heb gold nooit gedaan en dit is een mooie kans om het te doen. Met de bijgeleverde stappenteller kun je zelfs pokemon trainen door te gaan lopen!

avatar van Rayman
Jammer dat we er nog lang op moeten wachten

Ik kan ondertussen wel wat Platinum spelen

avatar van Demolisher
Ik heb hem gespeeld! helaas wel in Japans maar wat ziet dit er goed uit .
De oude tijden herleven in een mooie 3d wereld net als in platinum!
Precies hetzelfde.maar moooier!

Geen cijfer omdat ik het opgaf vanwege de japanse letters.

Toch nog maar even wachten op de engelse versie !

avatar van Zealenga
Jammer dat het nog zolang duurt. Maar ik ben nu nog wel even zoet met Fire Red, dus vervelen doe ik nog niet

26 maart is het zover mensen!

avatar van ps3me
Dit deel zal ongetwijfeld erg goed worden, maar moet dit toch even zeggen. Ik vind dat ze de serie nu echt compleet aan het uitmelken zijn, nou jongens laten we onze oude games maar vernieuwen en weer op de markt pleuren. In plaats van wat nieuwe gebieden en pokémons te bedenken maken ze het wat nieuwer en smijten het terug op de markt.

Ik zeg hiermee niet dat ik de games slecht vind, heb er zelf vroeger heel erg veel lol mee gehad, maar vind dat ze nu gewoon aan het uitmelken zijn in plaats van een echte nieuwe pokémon game aan het maken zijn.

Ik vind het niet erg. Ik heb Gold en Silver nooit kunnen spelen dus ik ben hier wel blij mee .

avatar van ancientTom
Ik vond Gold veruit het beste Pokemon spel dat er uitgebracht is.
Wat zijn de veranderingen van Heart Gold ten opzichte van Gold(behalve het feit dat hij grafisch wat verbeterd is)?

Voor zover ik er informatie over heb kunnen vinden is het verhaal grotendeels hetzelfde maar zijn er wel enkele kleine nieuwe gebieden bij gekomen zoals een nieuwe Safari Zone.
Maar of dat genoeg reden is om daarvoor een compleet nieuw spel te kopen? Ik betwijfel het...

Voor de mensen die willen weten wat er nieuw is hier een link:

Je kunt zelfs ook naar Kanto reizen . Plus je kunt heel wat zeldzame pokémon van Ruby en Sapphire vangen. Waaronder Groudon, Rayquaza en Latias.

avatar van Mafurios
Die arme koe die toch steeds weer word uitgemolken kunnen ze het arme beest niet een keer in vrede laten rusten aka plat spuiten.
Deze serie is nu toch echt ver over de datum.

Maar als ze er dan toch mee door moeten gaan maak er dan iets compleet nieuws van laat de spelers die beesten direct besturen inplaats van deze zwaar verouderde turn based gevechten het enige wat nog een beetje interresant is aan deze games zijn de vaak goed verstopte geheimen maar dat is nu ook wel genoeg gebruikt, ik zeg niet dat ze het vanaf nu weg moet laten dan zou er helemaal niks meer overblijven, maar gooi dat ouwe vecht systeem nou eens overboord. Deze spelen zijn zo simpel en graphisch zo laag dat je het met game maker beter zo kunnen doen.

Begrijp me niet verkeerd ik heb hier vroeger veel tijd aan besteed en vond het echt een vet spel maar dat was een dikke 13 jaar geleden en er is bijna niks veranderd sinds de originele red en blue.

grafisch laag . Pokémon Pearl zag er super uit voor een spel op de DS. Dat ouwe vechtsysteem zo als jij het noemt is juist orgineel. Je hoort mij toch ook niet zeuren dat het vecht systeem van Final Fantsy ook bijna altijd turn based is.

Game Maker.. Hahah

Nee, zoals solidKevin al zegt, zijn de Pokémon games grafisch echt niet laag. En zeker niet de laatste 3.

Een beetje uitgemelkt wordt het wel inderdaad. Maar aan de andere kant, vind ik het ook wel weer egens leuk. Ik heb alleen Fire Red gespeeld en ben van plan deze te kopen of Soul Silver. Het idee dat je Pokémon weer achter je aanloopt vind ik ook een leuke toevoeging.

Er komt trouwens een nieuwe Pokémon game, waarvan Nintendo zegt dat het totaal anders wordt dan deze spellen... ben benieuwd!

Helaas moesten alle Pokémon Heartgolds en Soulsilvers terug door een fout. Kan ik nog langer wachten .

kiriyama
Wat een beetje bullshit lijkt, want verreweg de meeste games bleken het gewoon prima te doen. Ik heb Heart Gold en hij doet het gewoon perfect, net zoals bij 99% van de andere gevallen.

Ja dat is inderdaad stom.

avatar van Princess Piranha
Ja... Maargoed, beter het zekere voor het onzekere hè? Voor hetzelfde geld zaten er wel in een hele hoop fouten, kost alleen maar meer moeite.

kiriyama
Dat blijkt anders niet uit de verkoop. Ik heb van de tientallen mensen op het net er slechts één over een bug gehoord. Ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon bij enkele hondertallen een productiefout is gemaakt, maar om daar nou de hele release voor uit te stellen...

Er waren ook winkels die de game verkochten waarin je hem eerst kon testen, veel betere oplossing.

avatar van Rayman
Mijn neef zijn vriend had ook een bug fout
Dus het is ook in België

kiriyama
Yup, het is voor alle Nederlandstalige spellen mogelijk.

Hopelijk krijgen ze hem snel weer binnen. Ik heb er echt zin in!

kiriyama
Veel sites hebben 9 april als nieuwe releasedate staan. Dat is echter nog niet bevestigd door Nintendo Benelux.

Ik zag toevallig op de site van Bartsmit dat ze hem 1 april weer binnen hebben .

Ja, ja.

Ja lekker toch .

2 april weer in de winkels als het goed is

Ik heb hem eindelijk .

Ik heb hem eindelijk .

En ik heb net Ho-oh gevangen, de vuile loeder.

Met een master ball?

Met een master ball?

Nee, die bewaar ik voor Latios / Latias. Na twintig ultra balls en drie keer proberen lukte het me eindelijk.