Pokémon Heart Gold (2009)

Nintendo DS

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon HeartGold begint in Johto, een wereld waar 250 Pokémon leven. De speler wordt naar het laboratorium van Professor Elm geroepen, en uitgenodigd om een tocht te ondernemen om de Pokémon league te winnen en zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen. Onderweg moet je afrekenen met vele andere trainers en natuurlijk ook Team Rocket.

kiriyama
Yups, het is een lang spel.

avatar van wiiplayer
Nice, ik zou wel deze halen vanwege Mankey

avatar van wiiplayer
Ik heb speciaal een nieuwe DS Lite aangeschaft voor deze game (en ook een beetje voor de reis naar italië) en ik werd niet teleurgesteld. Pokemon HG/SS is een hardstikke mooie game met dezelfde leuke graphics als in Pearl en Diamond. Het is een mooi avontuur in Johto. Ik heb de Johto league uiteindlijk gehaald met 4 pokémon:

-Magmar
-Cloyster
-Victreebell

Inmiddels is mijn Magmar al een Magmortar en is Mewtwo aan mijn party toegevoegd.

Afijn, ik begon met goede moed aan Johto maar stiekem wachtte ik er al die tijd op om naar Kanto te kunnen. Kanto is gewoon de mooiste plek uit alle pokemon delen. Toen ik eindelijk naar Kanto kon was ik blij maar werd ik wel een beetje teleurgesteld. Er is veel minder te doen als in Leaf Green enzo, veel gebouwen zijn dicht of je kan er niks meer, je loopt ontzettend snel door Kanto heen en er is niet eens een Kanto League. Wat wel weer geweldig was was dat Blue (Gary) weer terug was. Ditmaal als Gym Leader.

Ik moet nu alleen nog Red verslaan en dan ga ik denk ik voor het eerst proberen een pokedex te completen.

kiriyama
Red is wel een bitch met z'n pikachu.

Is Mewtwo trouwens gewoon in die grot te vinden waar hij ook in Red en Blue zat? Ben er al eens doorheen gelopen maar kon hem niet vinden.

avatar van wiiplayer
Ja, daar zit ie gewoon. Je moet de laatste ladder nemen die je tegenkomt. Easy peasy.

Red is inderdaad een bitch. Pikachu heb ik al eens vermoord maar dan komt Charizard al weer.... zucht dat word trainen

Pokemon Gold (het origineel) is en blijft 1 van mijn favorite games..
Puur vanwege nostalgische waarde, aangezien het de eerste game was die ik ooit speelde..

De remake had in mijn ogen niet beter gekund!! Heb er heel veel plezier aan gehad, en ik zal er nog wel een paar extra uurtjes insteken

Volle 5*

avatar van frekio
Pokemon heartgold vindt ik de beste pokemon game ooit gemaakt.
het ziet er prachtig uit, en het speelt subliem.
de ervaring is zo bijzonder goed.
Eigenlijk heb je ook nog eens 2 games voor de prijs van 1,
want in pokemon heartgold kan je de johto regio spelen en de volledige kahnto regio.
ook het online spellen is werkelijk fantastisch.
En dan nog als neusje op de zalm krijg je er ook nog eens de fantastische pokewalker erbij, dat is een apparaatje dat je stappen kan tellen, met die stappen krijg je watts, en voor die watts kan je minigames spelen. ook kun je met je pokewalker je pokemon trainen.

al met al is pokemon heartgold een fantastische ervaring zeker goed voor wel meer dan 50 uur speelplezier

Ben nou al een heel eind (7 badges) en ik wil maar verder blijven gaan . Mijn team tot nu toe:

-Butterfree
-Pidgeot
-Ampharos
-Poliwhirl

Ze zitten alle vijf op level 36.

avatar van wiiplayer
Maak je een Politoed of een Poliwrath?

wiiplayer schreef:
Maak je een Politoed of een Poliwrath?

Poliwrath want ik vind Politoed heel erg gay . Maar ik laat hem pas veranderen als Poliwhirl level 50 is ofzo want in deze vorm leert hij nog wat vette moves maar daarna niet meer.

Ik denk wel dat HG een hoog cijfer gaat krijgen. Ik ben altijd al een fan geweest van team Rocket. In mijn ogen de leukste organisatie. ik vond team Magma en Aqua van Hoen vrij matig en team galactic vond ik zo stom in Pearl.

avatar van rockgamer
Welke pokemons die je in et begin kan vangen evulueren 2 keer! Dus zoals de beginpokemons zegmaar

avatar van rockgamer
ik heb pokemon heartgold nu sinds woensdag, hij bevalt me beter als sapphire, beeld is natuurlijk een stuk beter, het spel is uitgebreider en langer, steden zijn leuker en ik vind de pokemons leuker, nu klinkt sapphire mischien heel slecht maar die vond ik al erg leuk, ook vind ik team rocket leuker als aqua of magma

avatar van rockgamer
kan je met dit spel tegen iemand vechten en ruilen die het spel sapphire heeft en op de ds speelt, het lukt ons niet namelijk

avatar van Princess Piranha
Hmm, weet niet zeker, maar volgens mij kan vechten sowieso niet. Als je je Pokémon uit Sapphire wilt, moet je die in dezelfde DS hebben als Heart Gold, dan kan je dat overzetten ofzoiets.

avatar van rockgamer
Eindelijk, na 10tallen uren heb ik de pokemon leage gehaald, nu op naar een soort van deel 2, opnieuw 8 badges halen, maar wat valt dit me vies tegen zeg! Badge 1 tot en met de pokemon leage was fantastisch, maar badge 9 10 en 11 waren wel heel saai, saaie gebieden, routes, en ik heb binnen een half uur ofzo 3 gyms verslagen!! Normaal deed ik daar 3 uur over!of nog meer vaak, het is alsnog vermakelijk natuurlijk, hopelijk word de game nu weer leuker, langer en kom ik nog wat leuke pokemons tegen om te vangen,,,

avatar van wiiplayer
Dat is de Kanto region uit Red Blue en Yellow. Dat weet je toch wel? Het is juist het leukste van het spel

avatar van rockgamer
ik herkende et wel, lang geleden dat ik pokemon red gespeeld heb, ik vind het eerste gedeelte leuker, het word nu wel weer wat leuker, maar ik vond het gewoon vreemd dat ik in een halfuur al 3 badges had

avatar van wiiplayer
Zie het als een soort extraatje. De ultieme eindbaas moet nog komen

Laatst weer opnieuw begonnen met HG, omdat ik het al heel lang niet meer had gedaan en ik niet meer wist wat ik moest doen . Ik heb nu ook een iets ander team dan onderstaande:

DarthSolidKevin schreef:

-Butterfree
-Pidgeot
-Ampharos
-Poliwhirl

Pokémon HeartGold
Platform: DS (gespeeld op 3DS)
Totale speelduur: +/- 40 uur

Uit de berichten die ik de afgelopen jaren in het forum voor Pokémon HeartGold heb geplaatst, valt te lezen dat ik de game al een tijd in mijn bezit heb. Sterker nog: al vanaf de release. Ik heb meerdere speelbeurten gedaan en daarbij iedere keer de Elite Four verslagen, maar om een of andere manier heb ik mezelf nooit kunnen motiveren om daarna nog verder te gaan. Dit terwijl er na het verslaan van deze trainers nog een hele hoop te zien en beleven valt in HeartGold.

Ik had het geluk dat het mogelijk is om vanaf het begin al te ruilen met Pokémon Pearl, waardoor ik mijn eigen Johto only (met uitzondering van de HM-slaves) droomteam kon samenstellen. Dit heeft zeker bijgedragen aan het feit dat ik heb weten door te zetten. Gelukkig maar, want de game is zeker de moeite. Met 16 gyms, een hele bulk aan te vangen Pokémon, een grote collectie aan legendarische soorten en een lang verhaal is HeartGold wat mij betreft een van de beste games uit de serie.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik tegen het einde van mijn avontuur het wel een beetje had gezien. Dit heb ik echter met alle games van Pokémon, dus dat is niet echt een nadeel. Verder valt er niet veel over te zeggen. Het is een Pokémon game. Je weet wat je ongeveer kan verwachten. Ik zal hieronder mijn team nog even noteren.

Team:
Typhlosion (Earthquake, SolarBeam, Eruption & Flamethrower)
Ampharos (Focus Blast, Thunder Wave, Signal Beam & Discharge)
Espeon (Psybeam, Psychic, Hidden Power & Shadow Ball)
Skarmory (Fly, Night Slash, Drill Peck & Steel Wing)
Tyranitar (Earthquake, Crunch, Rock Slide & Dig)
Octillery (Surf, Ice Beam, Signal Beam & Psychic)
Bibarel (HM-slave)
Tropius (HM-slave)

Cijfer: 4* (8)

avatar van Eraser2
Van iedere Pokémon game wordt zo’n beetje wel een remake gemaakt. Dit is echter de enige remake die echt wat heeft toe te voegen naar mijn idee. De basis die werd gelegd in 2001 met de originele delen was enorm goed maar zo’n tien jaar later wel toe aan een opknapbeurt. Het resultaat is dat alle bestaande flaws met deze delen worden weggepoetst wat eigenlijk de perfecte Pokémon games heeft opgeleverd.
Heb Heart Gold gekocht bij de release en speel dit nog steeds jaarlijks wel.