Resonance of Fate (2010)

PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / PC
Adventure / RPG

Ontwikkeld door tri-Ace
Uitgegeven door Sega

In de nabije toekomst heeft de Aarde een drastische metamorfose ondergaan. Door onbekende reden hangt de atmosfeer rondom onze planeet vol met giftige gaswolken. het merendeel van de mensheid is door deze klimaatsverandering uitgestorven. De overlevenden zijn begonnen aan de bouw van de Bazel, een reusachtig filter welke de lucht schoon houdt. Wanneer de Bazel echter op een dag problemen begint te vertonen ontstaat er paniek in de nabij gelegen stad.

lijkt me een vet spel lol

Resonance of Fate zal het rpg-genre veranderen
door onze redactie
AMSTERDAM - Sega en tri-Ace hebben vandaag een samenwerkingsverband aangekondigd voor de ontwikkeling van Resonance of Fate, een gloednieuwe role-playinggame voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

“Samenwerking met een gerespecteerde spelontwikkelaar als tri-Ace vormt een fantastische aanvulling op de reeds geweldige portfolio van SEGA”, aldus Gary Knight, European Marketing Director van SEGA Europe. “Met titels als Star Ocean en Valkyrie Profile heeft het team van tri-Ace bewezen een meester te zijn op het gebied van real-time gevechten en verhaalvertelling.”

Volgens Sega brengt Resonance of Fate een unieke verhaallijn, echte Hollywoodactie, configureerbare wapens en gedenkwaardige personages waardoor de game veel verder zou gaan dan normale RPG’s. Resonance of Fate wordt in de lente van 2010 uitgebracht in Europa.

Vraag mij af wat er met ‘normale ‘ RPG’s word bedoeld

avatar van Bahamut Zero
Hmm, nog wel een nieuwe van Tri-Ace dus. Ik had eerst gelezen dat ze er na Star Ocean IV mee zouden stoppen...

avatar van SvV_Ying
Ben toch wel benieuwd naar deze titel. Heb een tekort aan RPG op mijn PS3.

Titel en voorkant spreekt me aan. Helaas gaat het me meer om het spel zelf.

War-Ultima
Tri-Ace en Sega dat gaat pas goed samen
Haha die japanners zijn crazy moet je de game-play zien, ziet er bruut en apart uit.

early exploring

game-play hometown

opening cinematic

Deze game ga ik 100% kopen ook al krijgt ie van recenties maar een 6 ofzo, dit is toch vetter dan een FF13 of niet dan? en de hoofdrolspeler is een dude en geen irritante girl power troep.
Sorry god of war 3 maar dit jaar komen zoveel games uit waar ik van hou, dat het gewoon moeilijk word qua geld en ik heb liever deze dan GOW3 die 10 uren duurt terwijl rpg's zoals deze gewoon meestal 50+ duren.

Ziet er idd erg interessant uit, cool explore systeem met die hexa-grids en lekker vette dynamische battle.

Squall Lionheart schreef:

De soundtrack is ook echt opwindend en interessant, hoor onderstaande nummers:

Battle

Remnants

Irruption

En hieronder nog wat game-play beelden van de japanse versie (japanners zijn altijd eerder met dat soort games, bofkonten).

ballet john woo stijl

Ziet er goed uit. Kan weleens de verrassing van het jaar worden.

avatar van Bahamut Zero
Ik ben wel van mening dat Resonance of Fate een verkeerde releasedate heeft uitgekozen. Met Final Fantasy XIII nu een week op de markt kan deze wel eens een 'stille dood' lijden. Ben wel nieuwsgierig naar dit spel, maar voor mij geld (en ik ben waarschijnlijk niet de enigste), deze komt wel nadat ik Final Fantasy XIII heb uitgespeeld

Bahamut Zero schreef:

Ja veel zullen deze game denk ik ook laten staan maar dat vind ik op zich wel mooi want dan voelt het niet gehypt aan, dan hoor je gewoon bij een heel klein groepje die dit spel speelt en dat geeft best wel een goed gevoel.
Zitten vrienden in je lijst te kijken van, huh wat is dat voor een game en dan reageer je met, ja dit is de FF13 killer .

War-Ultima
Er zit ook een bekende Amerikaanse voice actor in, een big one zelfs, namelijk Nolan North, wie? nou dat is de stem achter Nathan Drake (Uncharted).

RPG Fan review

the March madness North American release is likely to ensure that the game is lost among the Final Fantasy / God of War kerfuffle.

I hope to be wrong about that, since it's a better game than FFXIII. Better graphics? Better music? Better story? No. But it's a better game.

Gametrailers Review

Gametrailers is wat lauwer, maar prijst de game's uitdagende combat.

Voor mij persoonlijk ziet deze game er veel interessanter uit dan Final Fantasy XIII, misschien dat ik hem nog wel oppik binnenkort.

War-Ultima
Het is dus net als demons souls, lekker pittig spel, mooi zo, daar hou ik van.
Jep ik hou van steeds doodgaan dat maakt het lekker strategisch.

avatar van Naomi Watts
Gister een paar uurtjes gespeeld en mijn first impressions zijn zeer goed.

Qua design is het weer top notch, en weer die heerlijke Tri-Ace feel, design deed me veel denken aan VP2. Werelddesign is fenomenaal en ook de characters zijn ondergedompeld in een übercool sausje. Het world map systeem is erg origineel en niet minder dan geniaal, werkt als een soort bordspel. Battlesysteem is erg cool en wat blijft dit soort John Woo actie toch heerlijk om te zien. Ook al zit ik nog in een early fase, het is wel erg duidelijk dat het erg pittig gaat worden. Ook dat je zelf je wapens kan designen en de looks van je chars kan pimpen is erg tof . Enig minpunt is tot nu toe dat de storyline niet zo sterk lijkt, toch wel een element dat ik belangrijk vind in een RPG, maar het is nog te vroeg om dergelijke conclusies te trekken.

Ik ben in ieder geval nu al pretty impressed, overwhelmed is een betere woordkeuze. RoF leek me best een aardig tussendoortje te worden maar dit kan nog wel eens de verrassing van het jaar worden. Tri-Ace laat zien dat hun samenwerking met Square Enix voor veel knowhow heeft gezorgd. JRPG fans, dit is een game die jullie niet moeten laten schieten.

War-Ultima
Ja ik zit nu op 20 uur met resonance of fate, het spel schijnt 40 uur te duren als je er blindelings doorheen gaat, nou ja blindelings is het niet want er zit wel uitdaging in dit spel.
Met alle side-missions en alles eromheen zit je op 50 uur +, daar ga ik zelf wel voor, na het uitspelen zet ik hem op hard mode en dan word het pas echt pittig.
Het battle systeem moest ik echt bestuderen want anders snapte ik er niks van, maar zodra je snapt hoe alles werkt is dit wel 1 van de betere (of in ieder geval de vermakelijkste en zeer origineel) rpg ooit gemaakt.

Een rpg met guns only, wat een concept en ook het strategische aspect is fantastisch innoverend, ja als john woo fan kom ik wel aan mijn trekken met deze game.

avatar van Naomi Watts
Hoe zit het met het verhaal War Ultima? Word dat beter of is het echt een style over substance geval?

Naomi Watts schreef:

De 20 uurtjes van wat ik heb gespeeld is inderdaad style over substance geval maar volgens gametrailers komt het verhaal pas na 25 of 30 uur tot leven.
Er zit dus wel verhaal in maar om nou te zeggen dat het hoogstaand is, nee dat niet, FF13 moet je hebben voor verhaal en Resonance of Fate voor de artistieke stijl.
Aan de ene kant voelt resonance of fate aan als een tussendoortje maar aan de andere kant weer als een hoogstaande rpg vanwege het battle systeem.

Ook shooter liefhebbers (waaronder ikzelf) zullen resonance of fate denk ik wel fantastisch vinden.

War-Ultima
Wat is dit een taai spel man, ongelofelijk, ben je lv10 (na vaak en lang trainen) en dan krijg je lv10 vijanden wat klopt maar dan ineens staat er een boss fight van lv.28 voor je neus en als je niet kunt winnen is het jammer want dan moet je weer load game doen en als je dan niet hebt gesaved gaat er 2 uren aan game-play verloren wat bij mij ook het geval was.

Het is net als demons souls een erg taai spel, ign.com gaf een 7.0 maar ik durf te wedden dat ze niet verder zijn gekomen dan chapter 2.
Games als GOW3 en FF13 staan in de spotlight maar een taai spel als resonance of fate staat in de achtergrond.

avatar van Naomi Watts
Zeg dat wel, ik ben gister een hele avond met één boss bezig geweest .

Naomi Watts schreef:
JRPG fans, dit is een game die jullie niet moeten laten schieten.

Oh? Nou dan ga ik er voor zorgen dat ik hem binnen heb voor de paasdagen

Maar even wat anders ... wat maakt de game nou zo moeilijk? Ik lees overal dat je in het diepe word gegooid etc en het battle systeem is moeilijk te begrijpen, maar kan iemand mij ongeveer uit leggen hoe het werkt? Het is toch turn bassed?

avatar van rpger
@rujar, zie de Gametrailers Review, hierin wordt een hoop uitgelegd.

Rujar schreef:

Oh? Nou dan ga ik er voor zorgen dat ik hem binnen heb voor de paasdagen

Gametrailer legt het inderdaad goed uit, maar om in het kort te zeggen, lees de tutorial (kun je doen in het spel zelf bij de arena) en nee het is niet 100% turn based, het is 50% turn based en 50% real time battle.

Naomi Watts schreef:
JRPG fans, dit is een game die jullie niet moeten laten schieten.

Ik heb het spel ook aangeschaft (maar nog niet binnen) aangezien ik juist zeer positieve geluiden hoor/lees van gamers en media die normaal niet into JRPGs zijn. Misschien een beetje hetzelfde als Demon's Soul en Valkyria Chronicles. Valkyria was voor mij de laatste game die ik 5 sterren heb gegeven op deze site, dus dit leek me een veilige aanschaf.

rpger schreef:
@rujar, zie de Gametrailers Review, hierin wordt een hoop uitgelegd.

Oke thanks ga ik er nu even rustig naar kijken.

Oke het wordt mij wel duidelijker! Klinkt erg goed allemaal, vooral omdat de nadruk wordt gelegd op strategie en dat je die ook steeds moet herzien. Ben benieuwd. Weinig van de game gehoord dus zal het wel goed zijn Donderdag even naar de winkel! Ben na FF ook weer even toe aan iets anders.

rpger schreef:

Deze ga je zeker weten diggen. Geen typische Japanse koddige figuurtjes als in FF maar gewoon echt humans. En de gameplay ga je ook wel erg tof vinden en als je kan genieten van een film als Hard-Boiled dan kan er helemaal niks meer mis gaan.

avatar van rpger
Ik ben erg benieuwd, momenteel is mijn rotatielijst alleen een beetje vol!!

War-Ultima
Resonance of Fate krijgt van gamespot.com een 8.5, zo zo dat is meer dan ik had verwacht.

gamespot review

Het is net demons souls maar dan in een andere stijl, ik ga hem nog wel uitspelen maar de game duurt 60 uur (zonder alle extra's) dus dat is een lange tijd.

avatar van rpger
Ik ben er zelf nu mee bezig, en het bevalt echt uitstekend. De combat is erg ingewikkeld en het duurt wel even voordat je een beetje in de gaten hebt hoe het allemaal werkt. Het verhaal is erg licht, maar het ontbreken van eindeloze cutscenes is een verademing in het JRPG genre.