Floating Runner: Quest for the 7 Crystals (1996)

PlayStation

Ontwikkeld door Kokopeli
Uitgegeven door THQ

In de wereld van Floating Runner wonen de mensen in vrede en harmonie op zeven vliegende eilanden. Maar op een dag komt er een einde aan de rust. Een kwaardaardige keizer genaamd Zaurer laat een horde wezens los op de zeven eilanden met de missie om alles te veroveren en iedereen gevangen te nemen. De enige hoop om de rust te herstellen komt van een jonge priester, een premiejager en zeven magische kristallen.

avatar van Bahamut Zero
Het allereerste spel wat ik destijds voor mijn PSX had. Het spel was best leuk om te spelen en deed me heel veel denken aan spellen zoals Rascal. De bedoeling is om in elke wereld (er zijn in totaal 7 werelden) twee levels te overwinnen en aan het einde van de werelden moest je een kristal veroveren d.m.v. een kleine boss-battle. Je had als wapen een bubbelkanon als ik me niet vergis. De graphics waren aardig, het geluid staat me zeer weinig van bij dus daar durf ik niks over te zeggen. Wat ook wel leuk was in dit spel was dat je de 7 levels naar eigen keuze kon bewandelen. Aan het einde van elke wereld kwam je voor een soort poort te staan die je naar een wereld (Lees: Level) toe teleporteerde. Zo had je de keuze om de moeilijkste levels bijvoorbeeld als eersten uit te spelen en de makkelijkste levels als laatste te bewaren. Minpunt aan dit spel was wel dat er geen save-functie op zat waardoor je het spel in 1 keer uit moest spelen. Op zich was dit wel te doen, maar dan moest je hem in 1 keer door spelen en zag je na ongeveer 4 uurtjes de finish, iets wat mij 1 keer is gelukt. Maar voor mij verdiend Floating Runner toch 3,5*. Het spel was niet briljant maar ook niet slecht.