Overlord Minions (2009)

Nintendo DS
Action / Puzzle

Ontwikkeld door Climax Group
Uitgegeven door Codemasters

Overlord Minions is een zelfstandig avontuur dat zich afspeelt in de bizarre fantasiewereld van de Overlord-serie. De ‘Minions’ – slaafjes van de machtige Overlord – moeten voorkomen dat Silas, de leider van de Kindred-sekte, een machtige draak tot leven wekt. Deze draak kan namelijk een bedreiging vormen voor de totale macht van de baas van de Overlord.

heb de andere overlords nog niet gespeeld, maar dat gaat nog wel gebeuren, op het begin snapte ik er niet zo veel van, maar later in het spel snap je het en worden de missies moeilijker maar toch ook wel weer leuker, soms zit je vast en dan moet je logisch nadenken.

Voor de rest is het ook een leuk spelletje voor in je vrije tijd. Tot nu toe een 4.

niemand anders dit gespeeld?

Vandaag een uurtje gespeeld en best een vermakelijk spin-off van de originele Overlord reeks. Had op diverse plaatsen gelezen dat het een beetje weg had van een game als Lost Vikings en ergens snap ik de vergelijking wel - je hebt ook hier de controle over vier (ipv drie dan) minions met hun eigen krachten die je moet gebruiken om door de diverse levels heen te komen - maar dan via een overhead view met toch de nodige RTS (en puzzel) elementen in plaats van als in een platform game. Ziet er leuk uit, speelt tot nog toe best leuk - enkel laat de controle met de stylus het zo heel af en toe een klein beetje afweten vind ik. Maar goed - eens kijken of ik er van de zomer mee verder ga (ben nu met Bowser's Inside Story bezig als ik op de 3DS speel).