Return to Mysterious Island 2 (2009)

Alternatieve titel: Return to Mysterious Island 2: Mina's Fate

PC / Macintosh / Apple iOS

Ontwikkeld door Kheops
Uitgegeven door Microïds

Het tweede deel begint met het neerstorten van een helikopter die Mina uit het eerste deel had moeten redden. Ze overleeft deze crash maar zit opnieuw opgesloten op het eiland. Ze ontdekt dat een onbekende ziekte de planten en vervolgens ook dieren besmet. Mina onderzoekt het eiland om de bron van de besmetting te lokaliseren. De enige manier om het paradijs te beschermen is om het beschermingsschild aan te zetten. Maar als Mina besluit dit te doen zal ze, net als kapitein Nemo ooit deed, nooit terug kunnen keren naar de beschaving.

avatar van mir
mir
Net even gespeeld, vind er echt niks aan, je raakt non-stop verdwaald en besturing met objectives is gewoon niet fijn. Wel mooi gemaakt, maar daar houdt het voor mij bij op, geen spel voor mij iig. *2

avatar van Delloo
Dit is best een leuk vervolg op Return to Mysterious Island 1. Als je van adventure games houdt natuurlijk. Het verhaal gaat door waar deel 1 geeindigd is. Ik kon een heel eind komen zonder walkthrough, maar op een gegeven moment wist ik echt niet meer waar ik het zoeken moest en werd het zoeken te frustrerend. De puzzels zijn wel erg leuk. Toch een aanrader.

avatar van Shangri-la
Veel moeilijker dan het eerste deel,
het eerste deel heb ik zonder walkthrough uitgespeeld bij deze had ik op het einde echt een walkthrough nodig.Bovendien vond ik het verhaal een stuk minder interessant.