Dante's Inferno (2010)

PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Visceral en A2M

Spelers nemen de rol van Dante op zich en reizen in de game af door de negen cirkels van de hel, die elk hun eigen thema hebben: het voorgeborchte, lust, gulzigheid, hebzucht, woede, ketterij, geweld, fraude en verraad. Elke cirkel van de hel heeft zijn eigen distinctieve uiterlijk en demonen.Om al deze demonen te lijf te gaan heeft Dante twee primaire wapens: de zeis van magere hein en een heilig kruis dat hij van zijn geliefde Beatrice heeft gekregen. Met het kruis kan hij zielen en spreuken verzamelen van de demonen die hij op zijn tocht verslaat. Spelers kunnen vaardigheden upgraden en zo hun eigen speelstijl kiezen.

MikeMannuh
Ik vind de combat toch wat beter in elkaar gezet dat GoW. Het lijkt wat meer diepgang te hebben. Het lijkt er wel erg op maar het zijn dan ook games in hetzelfde genre.

Game_Kaza
De demo doet me echt vet veel op God of War denken. De stijl, de gameplay en de camera. Alleen dan is er een ander thema en verhaal. Ik vind het tot zover leuker werken als GoW. Het is minder origineel maar het speelt wel lekker.

avatar van Maiky
Qua gameplay prima, maar de graphics waren fenomenaal. Zelden zulke mooie shots in een game gezien!

avatar van mieltjoes
Demo is erg goed!

Ook de cut-scenes waren van hoge kwaliteit

284
Gister ook de demo gecheckt wow ik ben erg onder de indruk, vooral in het begin met dat gevecht tegen die magere hein

Cut scenes waren ook erg mooi, echte beelden in combinatie met anime, heel goed gedaan.

Demo 4,5*

War-Ultima
Ik vond de demo helemaal niet zo geweldig, veel te lineair allemaal.

284
Ja dat is het genre, de demo is echt onwijs goed.

Waarom hebben o.a. Devil May Cry 1 & 3 dan wel een 4,5 van je gekregen ?

Na darksiders lijtk mij dit geen succes om te spelen.

Rujar schreef:
Na darksiders lijtk mij dit geen succes om te spelen.

UHmzz, als je dan toch vergelijkingen gaat trekken, dan eerder met Bayonetta en het later uitkomende God of War III. Overigens lijkt het me dat Dante's Inferno moeite zal hebben om die twee games te overtreffen, maar we zullen afwachten.

Ravnoss
Vandaag binnen gekregen, het zal mij benieuwen of ik het wat vind. God of War en Devil May Cry hebben me niet echt weten te overtuigen, dus misschien is het genre wel niks voor mij. Ach ja we zullen het zien

avatar van Tsjo-Wi
Ik heb net ff de demo gespeeld en het lijkt inderdaad veel op Devil May Cry en God of War, alleen vond ik de combat iets minder, maar dat kan nog veranderen. Ik ga hem sowieso halen want de setting en sfeer spreken mij heel erg aan, en ik hou altijd wel van dit soort games.

Ravnoss schreef:
Vandaag binnen gekregen

Maare betekent dat ook dat ie al in de winkels ligt?

Ravnoss
Nee, volgende week is pas streetdate. Even geduld dus nog

avatar van kaholiic
Denk ook dat ik deze game ga aanschaffen.. Ben een groot fan van gore en brute moves..

Dr. Salvador
Ik ben er ook fan van, maar deze game lijkt me niet veel bijzonders als ik eerlijk ben. Het lijkt TE veel op GOW en DMC

avatar van Tsjo-Wi
Ach dat zijn toch ook supervette games? En de setting is wel origineel.

Dr. Salvador
De setting is ook redelijk origineel, alleen ik heb wel vaker de hel in games bezocht! Zoals in Constantine, en Silent Hill Homecoming.

Maar je kunt ook te veel van andere games afkijken en dan is het ook niet leuke meer lijkt me.

avatar van kaholiic
Inderdaad, ik stoor me er niet zo aan als een game veel lijkt op een andere game zolang die andere game maar leuk was..
En GoW en DMC staan beide hoog op mijn lijstje.

Dan is het goed! .

Maar ik sla deze game over. Het lijkt soms wel of de games van tegenwoordig voor mij per jaar in aantallen een stuk minder worden.

Ravnoss
De releasedate klopt overigens niet. Volgende week Donderdag is hij al te koop.

avatar van PsxPs2Ps3
kaholiic schreef:

jaah ik ook :d

Jmmr dat er opeens een hele boel slash n hack games uitkomen op een korte periode..want dat maakt het niet goedkoop in deze tijden van crisis

Ben terug werkzoekend dus pfff is zo niet leuk

Maarja wel meer tijd om te gamen

avatar van PsxPs2Ps3
waarom btw al een stem van 5 :S de game is nog niet eens uit...

Ravnoss
Hoe zit het eigenlijk met PEGI ratings? Zijn die per regio anders? Dit omdat op mijn versie een Pegi rating van 18 staat en op de cover hier 16.

Ravnoss
Zo eerste twee uur zitten erop. Het heeft zoals verwacht heel veel weg van God of War, al moet ik zeggen dat ik dit iets beter trek. Dit doordat het verhaal me iets meer aanspreekt, Griekse Mythologie ken ik nu wel zo'n beetje en Dante's meesterwerk ben ik minder bekend mee.

Dante's Commedia Divina geeft het spel natuurlijk een leuke
uitgangspositie -een trip naar de hel- en de twee sequels zijn dan ook aardig te voorspellen; Purgatorio en Paradiso. Het speelt zoals je verwacht in dit type games en ik denk dan ook dat Devil May Cry/GoW/Bayonetta fans dit spel blind kunnen kopen. Mensen zoals ik die de voorgaande drie spellen niet echt meesterwerken vinden, zullen door Dante's Inferno niet overtuigd worden door het genre.

Klinkt goed!

avatar van baafeurus
dit lijkt mij echt een vette game!!

k w
PsxPs2Ps3 schreef:
waarom btw al een stem van 5 :S de game is nog niet eens uit...

Kijk na wie het is die gestemd heeft, dan snap je het
Niet serieus nemen dus

heb de game net gehaald bij de lokale spellenboer.
En moet zeggen. errug vette game

speelt lekker weg
controls zijn goed
graphics zijn ook goed

ik heb tot nou toe nog niks negatiefs kunnen vinden aan het spel.

nou hopen dat ik deze game uitgespaald heb voor dat GOW 3 uit gaat komen.
maar dat moet wel lukken

VivaElPresidente
heb het spel al van deze dinsdag :d
death edition
het is beter dan dat ik had verwacht
ik verwachte wel dat het in de aard is als god of war en zeker devil may cry (Dante beide personen, een vriend zegt dat deze twee iets te maken hebben met elkaar)
ik vind het niet erg dat het lijkt op GOW of anderen, dat ga je met alle spellen hebben in dezelfde categories
god of war toen dat uitkwam zou die ook wel op iets geleken hebben

de sfeer in Dante's Inferno is super :d lekker hell sfeertje
geschreeuw en gekrijs
vallende dode mensen op de achtergrond
persoonlijk vind ik dat de martelingen en de finishmoves beter zijn dan op god of war II

zeer geslaagd en voldoet meer aan mijn verwachtingen

Dwalex
het spel speelt vlotjes
goeie graphics en combo's
hoe dieper je in hell gaat hoe beter het spel wordt

Dante's Inferno heeft god of war overtroffen in mijn ogen
het heeft een veel betere sfeer, geluid, en the final hack & slash werken zijn super