Dante's Inferno (2010)

PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Visceral en A2M

Spelers nemen de rol van Dante op zich en reizen in de game af door de negen cirkels van de hel, die elk hun eigen thema hebben: het voorgeborchte, lust, gulzigheid, hebzucht, woede, ketterij, geweld, fraude en verraad. Elke cirkel van de hel heeft zijn eigen distinctieve uiterlijk en demonen.Om al deze demonen te lijf te gaan heeft Dante twee primaire wapens: de zeis van magere hein en een heilig kruis dat hij van zijn geliefde Beatrice heeft gekregen. Met het kruis kan hij zielen en spreuken verzamelen van de demonen die hij op zijn tocht verslaat. Spelers kunnen vaardigheden upgraden en zo hun eigen speelstijl kiezen.

avatar van LimeLou
Nou dit lijkt me meer een game die je gaat spelen op de consoles.

avatar van Spock
Ik heb geen Playstation, dus ik ga deze ook niet afrekenen op al dat jatwerk van God of War. Maar op zich komt deze best goed uit de verf. Het is niet zozeer mijn genre, maar ik vind het wel heel sfeervol. Het level-design in mooi, met sfeervolle omgeving, leuke bosses en soms wat inventieve puzzels. De controle over het lot van de verdoemden geeft nog een extra dimensie aan de gameplay.

Ik kom niet meer verder haha

avatar van LimeLou
Zoek een walktrough op Deed ik ook op een gegeven moment.

avatar van Spock
Ja zonder walkthrough is het bijna niet te doen. Ik zat zelf lang vast bij de puzzels van Greed.

Ik heb hem nu uit, op het makkelijkste niveau uiteraard. Hij is helemaal niet verkeerd, ook niet op de latere levels, dus ik blijf bij mijn bericht van op 16 juli. Ik vind het alleen jammer dat er geen "unieke" vijanden meer zijn in de latere cirkels. Ook is Fraud iets afgeraffeld, de manier waarop het level is opgedeeld. Ook hoopte ik op meer boss-fights a la King Minos, Kleopatra of Lucifer. Verder sterf je nogal gemakkelijk, dat is minder. Niet zozeer door het vechten zelf maar doordat je per ongeluk misstapt en in de afgrond valt of iets dergelijks. Het einde was overigens wel goed. Verder het Violence een mooie opbouw. Toen ik de Goddelijke Komedie las een aantal jaar terug, kon ik me niks voorstellen bij de beschrijving van die cirkel, maar Dante's Inferno maakt het vrij logisch. Mooi.

Heerlijk actie spel, de 7 cirkels zijn kei tof, alleen vind ik lust wel moeilijker

Zit vast bij die spiegels, die u zo onderste boven brengen en opzij en naar beneden
Hulp AUB!!!!!!!!!!!!!!!!

Zoek een walktrough op

MikeMannuh
De originele game zonder DLC krijgt van mij geen hoog cijfer. Het combat systeem is slecht uitgewerkt. Het cross-spammen werkt in bijna iedere situatie, zeis attacks voelen stroef en redelijk nutteloos (area of effect attacks die overgaan in een powerful attack op 1 monster??), air combat voelt ongemakkelijk.

Daarnaast ergerde ik me dood aan het niet rond kunnen kijken en dan gaven ze ook nog eens de normale 'rondkijk stick' de dodge functie. Aangezien ik deze game tegelijk speelde met Darksiders en Bayonetta leidde dat heel vaak tot het naar beneden donderen in een afgrond omdat ik even wilde rondkijken en de gebruikelijke ergernis die dat met zich meebracht. Ook het feit dat je collectibles allemaal weer opnieuw moest verzamelen na het doodgaan door bovenstaand fenomeen of bij een van de irritante platform stukjes was erg irritant.

Ik had deze game al helemaal afgeschreven, ware het niet dat ik wel een beetje een achievement completion verslaving heb, dus aangezien ik de originele game compleet had wilde ik de DLC ook even doen. De Trials of St Lucia heeft deze game voor mij een stuk vermakelijker gemaakt. Lucia als character is erg leuk en komt samen met Dante beter uit de verf. De EA trials kunnen soms frustrerend zijn, maar je merkt dat je met niet al te veel oefenen redelijk er doorheen kan komen. Puur en alleen door deze DLC krijgt de game een puntje meer van mij en zal ik, mocht de game er komen, Dante's Inferno 2 in ieder geval in overweging nemen om te spelen......maar deze keer wel na een demo gespeeld te hebben

wat is een waltrough??,

crashke schreef:
wat is een waltrough??,
Een guide die je verder helpt waar nodig.

waar vind je dat, staat dat zo op het internet
(sorry, maar ik ben nog maar 12 jaar, en heb geen flauw benul waar jullie het over hebben

avatar van Spock
SPOILERS IN ONDERSTAANDE LINK!

Dante's Inferno Guide & Walkthrough - Xbox 360 - IGN - uk.guides.ign.com

Een gids met plaatjes die je door het spel heen loopt (vandaar: walk - through). Het is handig als je vast zit, dan helpt zo'n gids je verder. Bovenstaande gids loopt van begin tot einde, je kunt ook een gids vinden die je bijvoorbeeld maar voor een specifiek iets helpt (zoals iets verzamelen of een bepaald achievement halen).

Ik verlaag mijn stem overigens naar 3.5, het spel heeft zero herspeelwaarde, terwijl ik dat meestal een van de belangrijkste onderdelen vind.

ik heb dit spel net gekocht..
maar waarom staat dit spel zo laag op ign en gamespot ??

kiriyama
Omdat het best wel wat minpunten heeft. Daar kom je straks wel achter.

oke dan ben ik misschien een beetje misleid door deze hoge score...
ik ga het eens bekijken..

avatar van J0rea
Ik ben een groot fan van de "God of War" games, maar ik vind deze game er ook wel erg vet uitzien!

Is het een goeie om deze game te kopen (als groot GOW fan) vond het namelijk best op elkaar lijken!!

Op een positieve manier!

avatar van Tsjo-Wi
Ja Dantes Inferno heeft inderdaad veel weg van God of War, maar dan meer in de zin van een matige ripoff in plaats van een geduchte concurrent. Maar misschien kun jij er doorheen kijken en vind je het wel super vet, de game heeft namelijk ook wel zijn kwaliteiten.

avatar van J0rea
Dankje Tsjo-Wi,

Wat ik van deze game gezien heb vind ik allemaal erg donker, sta nog steeds een beetje in dubio tussen 3 games...

Deze, Darksiders: Wrath of War of God of war collection 2 (met de 2 psp games voor ps3)

god of war.

Aangezien ik vanuit mijn geloof wel affiniteit heb met het concept van de Hel heb ik deze toch maar eens meegenomen.

Ben benieuwd.

Best een hele aardige hack 'n' slash game, omgeven door een boeiend thema. Het is wel duidelijk dat deze game zonder de God of War serie waarschijnlijk niet tot stand was gekomen maar dat hoeft niet zoveel uit te maken.

Kan me voorstellen dat dit voor een liefhebber van die serie misschien niet zoveel toevoegt, maar voor iemand als ik aan wie die games grotendeels voorbij zijn gegaan zou dit een prima alternatief kunnen zijn.

Het is uiteindelijk immers maar een genre, hack 'n' slash. Niet echt een van mijn favorieten maar voor een keer toch best leuk.

Even voor de duidelijkheid: God of War is gebaseerd op Griekse Mythologie & Dante's Inferno op het eerste deel van het meesterwerk "De goddelijke komedie" van Dante Alighieri.
Vandaar dat het zo zeer op elkaar lijkt.

Nou zo zie ik dat niet echt. Het is vooral qua gameplay en genre gelijkend.

Qua thematiek en setting vind ik het eigenlijk behoorlijk verschillend.

Deze week uitgespeeld. Ik verwachtte een relatief simpele God of War kloon die niet al te veel aan het genre toevoegd maar wel leuk is als een luchtig tussendoortje, en ja hoor, dat was exact wat ik kreeg. Maar ik mag niet klagen - ik heb me behoorlijk vermaakt. Het hele design van Inferno en de cut-scenes vond ik uitstekend en hoewel Dante niet bepaald het meest sympathieke hoofdpersonage is bleef het ergens toch wel weer boeiend genoeg om het geheel te volgen. Als ik er iets zou opplakken qua score zou het een 3,5 worden.