Broken Sword: The Sleeping Dragon (2003)

PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Revolution
Uitgegeven door THQ en The Adventure Company

George is in Congo om een man te bezoeken welke een nieuwe, grootste uitvinding gedaan heeft, terwijl Nico voor haar werk een hacker moet interviewen in Parijs. Nu wil het toeval dat zowel de hacker als de uitvinder de dood vinden en dat de daders bij één en dezelfde persoon horen. Al snel kruisen de wegen van George en Nico elkaar en stappen ze samen wederom het grote avontuur in.

Nog een best aardig vervolg. Weer veel herkenning en aardige puzzles en dito verhaal. Alleen het einde was grote Bullshit met een hoofdletter B.

avatar van Deftones_JP
Ja idd het einde was zwaar kut. Verder vond ik dat er te weinig situaties inzaten waar je wat meer vrijheid hebt en vooral door communicatie met karakters moet verder komen. Zoals in de straat bij de computernerd. Juist dan komt het echte BS gevoel naar boven vind ik. En het sjouwen met stenen en sluipen slaat nergens op maar goed. Nostalgie en liefde voor de serie en het genre bewogen me om deze game te spelen en ik heb me er ondanks wat mindere punten prima mee vermaakt.

avatar van tomthumb
Laatste van de reeks die ik heb gespeeld. Het geduw en gesjouw met kisten of dozen irriteert. Het lijkt potdomme wel af en toe Sokoban.

avatar van Donkerwoud
Ik sluit me aan bij de kritiek: teveel puzzels met sluipen, sjouwen of duwen. Daar speel ik een game als dit niet voor. Het plot is ook aan de magere kant.

Vroegtijdig de brui aan gegeven. Nieuwe 3D-opzet vond ik niet geslaagd, en afgaand op de latere terugkeer van de reeks naar 2D ben ik niet de enige.