The Warriors (2005)

PlayStation 2 / Xbox / PlayStation Portable / PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

New York, 1979. De bendes van de nacht zijn 60.000 man sterk en vannacht gaan ze allemaal achter The Warriors aan, een straatbende die valselijk wordt beschuldigd van de moord op de leider van een rivaliserende straatbende. The Warriors moeten van de ene kant van New York naar hun basis aan de andere kant van de stad. Die andere kant is 20 mijl verder en ze zullen duizenden vijanden tegenkomen. De bendes beheren de straten en er is geen weg terug. The Warriors moeten voor hun levens vechten en leren de betekenis van gevaar.

Donkerwoud schreef:
Overigens hoop ik stiekem op een vervolg op de next-gen. Zou wel tof zijn om de boel in adembenemend mooie effecten te beleven.

er staat een remake gepland voor The Warriors.

avatar van Metalfist
Als film maar niet als game.

avatar van Donkerwoud
Metalfist schreef:
Als film maar niet als game.

De ultieme ironie: dan een crappy filmgame uitbrengen.

avatar van hitman47
Hoe komt dat dit spel ''the warriors'' niet meer in de top-250 staat?

avatar van Tsjo-Wi
hitman47 schreef:
Hoe komt dat dit spel ''the warriors'' niet meer in de top-250 staat?

Omdat hij geen 50 stemmen heeft. Die grens is vandaag verhoogd van 20 naar 50.

ah oke merci

Lexcoaster
Ik heb ooit een stukje gespeeld bij een vriend van mij, en het viel me op hoe geweldadig dit spel wel niet is. Dat zal vast voor de film ook gelden, en het geld zeker voor veel games van Rockstar, maar mij trok het niet. Toch, misschien moet ik het nog een kans geven een keertje.

Top,Top,Top Game!!!!

joeri592
nog 3 stemmetjes en dan staat ie weer in de top 250

ja maar ik heb hem toch liever over de 4*

joeri592
ja dat verdiend ie wel

Ontzettend cool spel is dit.

kevin15 schreef:

er staat een remake gepland voor The Warriors.

Je bedoelt toch niet die downloadable content op de 360?
want dat is geen remake, maar een soort arcade beat em up game die echt niks is vergeleken met het huidige orgineel.

avatar van TruePimpTingle
Geweldige Game! Het verhaal, de voice acting, en vooral die brute gevechten waarin vaak 9 - 9 man situaties plaats vinden waarin bijna alles een wapen is. jammer dat daarna nooit meer zo'n game is gemaakt.
een 4.5,

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad, die grote gevechten zijn het vetst. Ik kan me nog een gevecht herinneren waarin je met je hele gang tegen die bende in die gele pakkies moet vechten, dat je met zn allen op elkaar afstormt en iedereen elkaar op de grond gooit en met bakstenen en stokken erop los beukt, wat een geweldig slachtveld!

avatar van Harmonica
Fantastische film, fantastisch spel.

The Warriors is wellicht één van de enigste games die ik blijf spelen. Heb het ondertussen al een stuk of 10 keer uitgespeeld en het verveelt nog steeds niet! Graphics zijn heel goed, ze lijken heel goed op de personages uit de film. Quick Rumble is leuk maar verveelt na een tijdje toch wel. Capture the Flag vond ik het minste. Story is het leukste, begrijpelijk ook. Maar onder je eentje kan het wel rap gaan vervelen. Bij mij pas na zo'n 4 keer uitgespeeld te hebben. Multi Player is het meest charmantste. De verhaallijn samen met een vriend spelen is ongelooflijk leuk. Hier en daar eens een minder opdrachtje. Het hoofdstuk met de Orphans (voor Cyrus wordt neergeschoten) was saai. The Warriors zijn zo'n 20 keren sterker dus daar zag ik de fun niet van in. De graffiti-contest was één van de leukste. Nu ik hier zit te typen over The Warriors krijg ik er meteen weer zin in. Zal het maar voor de 11ste keer uitspelen.

avatar van gamer for life
wat een spel is dit zeg , veel plezier mee gehad . kan er niet meer over zeggen , top gewoon

Harmonica schreef:

Ik vond dat eigenlijk niet eens zo'n mindere opdracht, dat gedeelte dat je hun "feestje" crashed was een van de beste groepgevechten uit het spel naar mijn idee.

En de graffiti missie in soho was ook mijn favoriet, samen met de sanchez missie in de spanish harlems en die lange missie waar je de destroyers afmaakt.

ook tof dat de meeste acteurs uit de film zichzelf weer hebben ingesproken, vooral Cleon klinkt erg badass.

"Now thats a love tap Sucka!"

geweldig leuk vechtspel

ook de multiplayer mode is super

en et orphans deel vind ik grappig maar is eigenlijk meer een onderdeel van de oefening :d

avatar van jirachi04
Ik deze vroeger elke dag bij mijn neef gespeeld die niet ver van me afwoond.

Vond het altijd gewel(da)dig !

avatar van wolff
Beste beat um up game ever als je het mij vraagt

TruePimpTingle schreef:

Je bedoelt toch niet die downloadable content op de 360?

Er komt een remake van de film alst goed is

avatar van Realistic Gamer
The Warriors is de aller beste PlayStation 2 spel, dat ik ooit op de PlayStation 2 gespeeld hebt!
Ik kon er maar geen genoeg van krijgen! De sfeer was erg goed, en vooral het samenwerken is leuk, en dan bedoel ik met het gene dat jij bijvoorbeeld de groep begeleid, en dat je samen met je groep over de straten heen loopt. ik vind het ook vooral een andere game dan al dat geschiet.
het is erg leuk om te vechten in het spel, maar soms is het wel eens flink doorbijten hoor!!!

Zeer verslavende, goede en leuke game is het, met eigenlijk best wel goede graphics
voor een PlayStation 2 spel!

Echt voor mij is het spel The Warriors ''The Bomb''
ECHT SUPER TOP! Een 5.0

wolff schreef:

Er komt een remake van de film alst goed is

Meh, geruchten, geruchten.

Mij lijkt het onlogisch om dit te remaken, deze hele film (en ook game) ademen de sfeer van de 70's in new york.
tenzij ze dit weten te behouden gaat het anders nooit werken.

avatar van dutchtuga
Ik heb moeten stoppen dit spel te spelen want wat ergerde ik me aan de controls. Het is bijna onmogelijk om je personage recht op iets af te laten lopen of een steeg in te krijgen, zó gevoelig zijn die controls.

avatar van wolff
Weer eens doorheen gespeeld om oude tijden te herleven op de PS2-emulator. Blijft een geweldig spel die de sfeer en aparte verhaal van de film mooi vertaald naar een heerlijke beat-em-up met inhoud. Het is voor een groot deel ook een zeer geslaagde 'prequel' op de film (het verhaal begint ruim voor de eerste scene van de film) waardoor het 'The Warriors'-universum nog meer leven krijgt. Denk dat hier ook wel ruimte was voor een eventuele sequel, maar helaas.

Het vechten is heerlijk en de levels zijn ook knap ontworpen. Het rond vechten en klimmen door de stegen en straten van New York is perfect verwerkt. De rauwe sfeer die het ademt past goed bij de film. Ook leuk zijn de co-op mogelijkheden, het feit dat je elke story line missie met zijn tweeën kan spelen maakte voor gaaf vermaak met vrienden.

Wel heeft het inderdaad een minpuntje, zoals de reactie voor mij al zei zijn de controls nogal 'glad' en brengt het weleens irritatie, vooral als je op een hoge difficulty speelt waar een verkeerde handeling duur kan zijn. Jammer dat het voor diegene doorslaggevend was om te stoppen, maar zeker niet onbegrijpelijk. De rest van het spel in combinatie van de nostalgie pakt mij echter helemaal in en de maximale score laat ik staan.