Marbles! Balance Challenge (2009)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Konami

Marbles! Balance Challenge is een op vaardigheden gebaseerd actie spel, waarbij je de mier Anthony moet helpen om zijn kolonie te beschermen. Wii Balance Board spelers hebben in het spel toegang tot honderd stadia waarin je een bal kunt besturen door middel van bewegingen. Ook kun je gebruik maken van de Wiimote. Hiermee kun je de bal door 200 verschillende fases sturen om op zoek te gaan naar de ‘Golden Sunflower Seed’.

Ik heb dit spel meerdere malen gespeeld en het is een erg leuk spel vooral voor de knikker fanaat!.
Die filmpjes die vooral ook op Youtube te vinden waren, 1000 knikkers tegelijk in een achtbaan.
Het heeft een fijne voldoening om dat te volgen.

Banjo schreef:

Met of zonder balance board? Het lijkt zo op het eerste gezicht wat weg te hebben van Marble Madness of Super Monkey Ball. Wat ik best wel kan smaken. Een keertje in de gaten houden als ik weer ergens door de Wii bakken heenga in een (tweedehands) winkel.

Sinner schreef:

Ja dat is het ook wel! alleen werkt de besturing lang niet zo fijn als in Monkey Ball wat nog steeds de kampioen is op de de Gamecube goh.. dat spel is echt nog steeds steeds heel erg goed!. En ik heb Marbles! Balance Challenge met de WiiMote gespeeld maar het schijnt beter te spelen op de Balance board. Wat ik echt gemerkt heb is de uitgebreide mogelijkheden die je hier in hebt je kunt kiezen uit 200 banen en je kunt je eigen parkoersen maken in je level-editor wat een dikke plus is.