Rock Band Unplugged (2009)

PlayStation Portable
Music

Ontwikkeld door Backbone
Uitgegeven door Electronic Arts

Als onderdeel van een band kun je ervoor kiezen om gitaar of drums te spelen, of de zang op je te nemen. In tegenstelling tot andere Rock Band-delen, heb je voor Rock Band Unplugged geen speciale instrumentcontrollers nodig om het spel te spelen. De game maakt gebruik van vier knoppen de instrumenten te bedienen. Om van instrument naar instrument te wisselen wordt er gebruik gemaakt van de schouderknoppen. Door met elk instrument bepaalde stukken goed te spelen, zijn extra punten te verdienen.

avatar van sdr
sdr
Leuk om een aantal keer te spelen. Meer ook niet eigenlijk. Na een tijdje begint de gameplay toch wat te vervelen. De songs helpen ook niet echt. Volgens mij komt de helft uit eerdere Rock Bands/Guitar Hero's en er zitten ook een paar irritante nummers in.

avatar van Kjell1408
Het gameplay concept is praktisch hetzelfde zoals bij Frequency en Amplitude op de PS2. 2 Games die ik graag heb gespeelt, maar toch lijkt het soms dat de toetsen op de PSP niet echt goed meewillen op Hard. Op zich een leuke handheld game.

Heel leuke rock band variant op de PSP. Controls en gameplay zijn heel goed uitgewerkt, en de playlist is ideaal voor een kind van de jaren 90.