Halo: Reach (2010)

Alternatieve titel: Halo Reach

PC / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie
Uitgegeven door Microsoft

Halo: Reach is een prequel op de Halo-trilogie en gaat over Covenants aanval op de laatste verdedigingen van aarde op de planeet Reach. Op deze planeet staat een geheime trainingsbasis waar supersoldaten, de Spartans, zoals Master Chief, worden opgeleid. In de Halo-saga is Reach een zeer belangrijke planeet, waar een hevige strijd tussen de Covenant en de UNSC is uitgevochten. De speler mag in deze game dat vanuit eerste hand ervaren.

avatar van WeZet
De Halo serie is toch wel het toppunt van gerichte marketing. Vele tieners kunnen zich identificeren met de master chief, de beste man doet nooit zijn helm af waardoor men nog sterker beleefd dat men de held van het verhaal is. Want toegeven, zo bijzonder is het verhaal en de sfeer toch niet? Ik kan wel begrijpen dat het wat is als je al vanaf je 12e met Halo 1 (ook succesvolle marketing) begonnen bent. Maar zoveel sequels.... Het irriteert me dat al die schreeuwende kinderen niet meer kunnen wachten etc. etc. In mindere mate vergelijkbaar met mijn Gordon Freeman (Half Life) ervaring wellicht.

WeZet schreef:
Want toegeven, zo bijzonder is het verhaal en de sfeer toch niet?
De sfeer is echt wel bijzonder vind ik. De meeste shooters kennen veel grauwe omgevingen en proberen heel hard "volwassen" te zijn. Halo is lekker kleurrijk en bevat hier en daar nog wat leuke humor, zoals bijvoorbeeld de opmerkingen van de grunts. Daarbij vind ik de aliens en wapens goed vormgegeven. Er is bovendien door de makers van het spel een vrij uitgebreid, interessant universum gecreëerd. Het is ook niet voor niets dat er naast de games zoveel boeken, strips enz. over verschijnen.

avatar van WeZet
Dat komt juist omdat er een markt voor is (in de vorm van een hele opgroeiende generatie. Vandaar waarschijnlijk dat dit 1 van de laatste delen zal zijn). De game probeert niet heel hard volwassen te zijn, goed gezegd! Dan had het wellicht verkeerd uitgepakt (hoewel ik wel voorstander ben van een volwassen setting).

AvMerode
Volgens ign is het dezelfde halo formule en zelfs mensen die halo beu zijn geworden moeten dit gespeeld hebben.
Nou als er een formule is die nu uit is gewerkt dan lijkt het mij sterk om dezelfde formule weer te gaan spelen, same old shit, just a different day.
Ja ok, dat zou je ook van COD kunnen zeggen, dezelfde formule over en over, alleen heeft de COD serie wel een paar game-play veranderingen ondergaan naarmate de delen vorderden.
Halo blijft halo zonder verandering en dat zorgt voor dezelfde voorspelbare (en voor mij boring) game-play.

avatar van fabblwaps
Dat is niet helemaal waar, net als elke serie is Halo ook gewoon aan (vaak kleine) veranderingen onderhevig. Zo heeft het nieuwe loadout systeem (precieze naam ben ik vergeten) best een grote impact op de gameplay. Er zijn nieuwe wapens, gamemodes, een nieuwe, sterk verbeterde forge mode en waarschijnlijk van alles dat nog onthuld moet worden. Ook zijn er geen dual-wields meer en hebben ze daarom de besturing flink kunnen verbeteren (melee zit nu op rechter bumper). Dat zijn misschien vrij kleine aanpassingen, maar dat is bij de meeste series het geval.

avatar van equalizersound
Nog 1 dag en ik kan eindelijk spelen. Ik was erg tevreden over de veranderingen die ik in de beta heb gezien, ik ben benieuwd naar het eindresultaat ik heb hoge verwachtingen.

avatar van Starmaster501
Hij staat al een tijd te download. Vind het raar dat niemand dan gespeeld heeft.

Starmaster501 schreef:

Misschien heeft bungie een soort van beveiliging gemaakt zodat je geen illegale versie van Reach kan spelen?
En volgens mij wil illegale games nooit online, of wil dat wel met X360?

avatar van Starmaster501
Volgens mij wel. Maar als je betrapt word, word je geband.

avatar van Deftones_JP
Na Halo 3 was ik eigenlijk een beetje klaar met de hele serie maar ik vond die firefight mode in ODST wel weer erg vet dus ik heb Reach toch maar weer gekocht. Ik heb een hele tijd geen Halo gespeeld dus het is wel lekker om weer eens wat anders te gaan spelen. Bovendien verwacht ik dat we in dit deel niet met die nare flood zitten en hebben we de beste vijanden uit de reeks weer terug. Morgen komt ie als het goed is binnen!

avatar van rockgamer
de reviews maken me erg blij, de missies zijn in dit deel veel gevarieerder, de graphics zijn zéér sterk verbeterd, ik ben ook blij met het feit dat je nu wel snel korte sprintjes kan trekken wat niet in halo 3 kon, de multyplayer is leuker en uitgebreider, ook leuk dat er fireflight is,

avatar van Mr. Olaf
Starmaster501 schreef:
Volgens mij wel. Maar als je betrapt word, word je geband.

Yup, zoals hier ook staat. En terecht trouwens.
Iemand al een eerste indruk te melden? Ben wel benieuwd!

avatar van fabblwaps
Het verbaast me trouwens dat er nog geen 5* stemmen binnen zijn.

Verwachte al veel van de Legendary edition, maar als je hem daadwerkelijk uitpakt en in handen hebt.................

MIJN GOD, echt een van de mooiste LE game edition die ik ken. En geloof me, ik koop er veel!!!!

TE VET

Op de eerste indruk vind ik het niet heel speciaal. Alleen vind ik de toevoeging van dingen als een hologram wel leuk. Of koprollen maken met een Elite. Maar voor de rest is het weinig vernieuwend als je het mij vraagt, wat het overigens geen slecht spel maakt maar de MP van Call of Duty vind ik toch wat meer aangrijpender

avatar van Starmaster501
Volgens mij ben je de veel COD gewend. De Multipayer van Halo Kan gewoon niet slecht zijn!!
Zeker Firefight lijkt me leuk. (Is deze keer gewoon ook online toch??)

avatar van fabblwaps
Ja, en dit keer kan ook een speler als elite in voor de covenant spelen.

Ik heb nog te weinig MP gespeeld om te zeggen dat het slecht is. Firefight kun je nu met randoms spelen .

avatar van Deftones_JP
Ik ben wel van pan om die firefight mode veel te gaan spelen in elk geval. Mensen die me willen uitnodigen kunnn zoeken op gamertag 'DeftonesJP.' Ik krijg de game vandaag binnen als het goed is. Vervolgens ga ik spelen tot 20:30 en dan gaat ons aller Ajax aan!

Starmaster501 schreef:
Zeker Firefight lijkt me leuk. (Is deze keer gewoon ook online toch??)

Ja dat klopt, aan de MP van Cod klopt in mijn ogen gewoon alles(op de campers en noobtubes na). Lekkere snelle actie, afwisselende gamemodes etc.

Maar nu ik weer verder ga met Halo begin ik het toch steeds meer te waarderen, mijn cijfer zal nog wel wat stijgen!

avatar van Starmaster501
Cod en Haly zijn ook echt verschillende MP's. Het is veel wat je gewend bent en wat je aanspreek.

Is dit een add-on op Halo 3 of een heel nieuw Halo deel ?

Telekinetic schreef:
Is dit een add-on op Halo 3 of een heel nieuw Halo deel ?

Een heel nieuw Halo deel, IGN.com vermelde dat het een beetje op een add-on leek, maar de game is te groot om als add-on te worden gezien.
Het is in feite een compilatie van alle halo's plus extra's volgens IGN.com.

avatar van Feyenoord100jaar
Al meteen weer een gemiddelde van 4,33. Volgens mij geven mensen al naar een paar uur spelen een 5.

avatar van rockgamer
ze hebben waarschijnlijk de game nog nooit gespeeld hoor feyenoord100jaar maarja dat heb je met gehypte games, maar halo is ook een serie waar veel mensen een hekel aan hebben dus er komen ook nog wel een paar 0,5 jes aan hoor

AvMerode
Er komen vast en zeker nog wel wat 0,5jes inderdaad, en ja dat klopt Feyenoord, meesten spelen net een uurtje en geven al gelijk een 5*.
Dat is met een call of duty ook zo, het is de hype en als men fan is van een bepaalde game serie die altijd goed verkoopt (hype) dan is het nieuwe deel meestal ook naar hun behoren.

avatar van Jimo
Gister binnen en vandaag alweer uitgespeeld. Wel co-op en op normal, maar toch binnen zo'n 10 uur. Verhaal is goed en het ziet er zeker mooi uit allemaal. Nog even verder verdiepen in de multieplayer en dan een cijfer. Naar mijn mening zeker geen 5 waard, maar ik ben dan ook geen groot Halo fan.

avatar van Flammazine
Halo 3 online vind ik het leukste online schietspel dat er is, maar de singleplayer heb ik altijd ondermaats gevonden. Niet slecht maar zeker niet geweldig. Ik heb wat gameplayvideo's van de jongste worp bekeken op Live, en het enige dat ik dacht was: "Meer van hetzelfde, en misschien zelfs minder."Geef me dan maar iets als Bioshock, dat veel meer sfeer heeft en wat mij betreft ook een boeiender verhaal. Het Halo-universum met al zijn besognes kan me gestolen worden zeg maar.
Ik heb een tijdje de Reach mp beta gespeeld, maar die stak me vies tegen.Dat vliegen en zo,pff. Of lijkt het eindproduct niet op de beta?
Nu ja, ik ga toch eens langs de gamemania om het te checken, zeker de online firefight modus,maar lijkt me sterk dat ze me 65 euro uit de zakken gaan kloppen.

Gister de game coop met JIMO uitgespeeld. Ik ben wel een groot Halo fan en moet toegeven dat de game ietwat teleursteld.

Desalniettemin is de setting, verhaal, karakters erg vet weergegeven en is het een echte prequel op de 1e Halo!

Verhaal is dus heel vet gedaan. De gameplay, graphics ed heb ik geen commentaar op. De graphics zijn zelfs een stuk mooier dan deeltje 3.

Vond deel 3 wat meer heroisch, vandaar dat ik de game een 4* geef. Dit is dus gebasseerd op de single play.

Ben van plan toch wat MP te gaan spelen/verdiepen. Ondanks dat dat me nooit heeft geraakt met Halo. Wellicht beinvloed dat me score nog, maar voor nu een 4*.

avatar van equalizersound
Ik vind de veranderingen goed ik was een beetje klaar met de gameplay van Halo maar dit is sneller vernieuwend en met de nieuwe DMR heb ik het gevoel dat het een meer volwassen spel is geworden en dat vind ik goed grafisch is dit spel een enorme stap vooruit 5.0*