Halo: Reach (2010)

Alternatieve titel: Halo Reach

PC / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie
Uitgegeven door Microsoft

Halo: Reach is een prequel op de Halo-trilogie en gaat over Covenants aanval op de laatste verdedigingen van aarde op de planeet Reach. Op deze planeet staat een geheime trainingsbasis waar supersoldaten, de Spartans, zoals Master Chief, worden opgeleid. In de Halo-saga is Reach een zeer belangrijke planeet, waar een hevige strijd tussen de Covenant en de UNSC is uitgevochten. De speler mag in deze game dat vanuit eerste hand ervaren.

avatar van fabblwaps
Granaten zijn ook sterk inderdaad, maar ik gebruik meestal guard dus dan boeit 't niet echt. Als je me ff je gamer tag PM't kunnen we ook samen wat spelen. Ik heb nu maar 2 Nederlandse friends die dit spelen.

avatar van Deftones_JP
Het speelt inderdaad heerlijk! Grafisch is het geen derde wereldwonder maar door wat subtiele verandering voelt het toch fris aan. Zo ziet de crosshair er een stuk beter uit en het loopt allemaal heel soepel. Ik was een beetje klaar met Halo na deel drie maar nu hebben ze me toch wel getriggerd moet ik zeggen.

avatar van fabblwaps
Er bestaat al lang een derde wereldwonder hoor, er zijn er zelfs al zeven. Verder ben ik het helemaal met je eens. Ik vond de gele crosshair van ODST wel duidelijker, hadden ze van mij wel weer mogen doen. Tegen de slechte graphics heb ik een remedie, gewoon eerst SC: Conviction spelen dan ziet dit er in vergelijking ineens heel goed uit.

De nieuwe gametype invasion staat er nu trouwens op, die bevalt me best goed. Meestal eindigt het heel spannend met de elites die óf net in de laatste tien seconden de powercore inleveren óf met nog een halve minuut te gaan nog een paar meter met dat ding moeten lopen en het net niet halen.

De gamemode slayer invasion vind ik belachelijk, echt een dom principe heeft dat. Het is elite vs. spartan slayer waar ook zones zijn bijgevoegd. Als je een zone overneemt krijg je een speciale bonus. Op die bonus moet je dan 15 seconden wachten, meestal in open terrein waar je een sitting duck bent. Verder is het oneerlijk dat je de ene keer een scorpion krijgt en een andere keer slechts een ghost of een wapen.

avatar van DarthSolidKevin
Ik vind de Elites trouwens erg overpowerd. Als je als Spartan speel moet je zo'n Elite onderhand 3 keer meppen en een Elite mept een Spartan zo neer. Dan zouden ze eigenlijk niet Spartan vs Elite moeten doen. Ik mag hopen dat ze dat gaan veranderen. Die zones zijn inderdaad lame.
Ook vind ik het stom dat wraith kanon dicht gaat als er een granaat op komt. Zeer dom want in deel 2 en 3 was dit niet en dat werkt fijner.
Ook het niet uit kunnen stappen als iemand je geboard heeft als je in een tank zit vind ik storend. Eerst kon je er gewoon uitspringen en de gene erop kapot maken of jezelf redden.
Verder is het wel leuk maar invasion wordt na een tijdje een beetje saai want je doet steeds hetzelfde.

@fabblwaps
Had jij mij een friend request gestuurd? De naam begint dan met de C niet?

avatar van fabblwaps
Klopt, cerealcoma. Ik wou laatst joinen maar toen logde je net uit, je hebt wel al geaccept.
Vind ik juist wel goed eigenlijk (tenzij ik zelf in die wraith zit ) Zo krijgt de underdog een betere kans. Wat trouwens ook leuk is is dat je in de turret kunt stappen van een vijandige wraith.

Ik ga trouwens nu even een potje spelen, dus als je zin hebt... Ik waarschuw wel alvast dat ik best zuig in halo.

avatar van Spawn NL
Tot nu toe valt het me Reach niet tegen. Ik bekijk de hele game even vanuit een competitief oogpunt dus voor mij geen Invasion en Flag. Ik speel alleen maar Slayer Arena en als het even kan dan Slayer Pro.
Vind de nieuwe BR (DMR) een beetje wisselvallig, ook wanneer ik rustig wacht op de reduce van de bloom lijkt hij nog niet alle shots te connecten.
De 2 maps zijn opzich best leuke maps (Swordbase en uhh Powerhouse?) ze zijn verfrissend en geven tegelijk een vetrouwd beeld. Swordbase heeft bijvoorbeeld wel wat weg van Prisoner(H1).

De balans is nog niet optimaal, maar het is een beta dus ik verwacht dat ze dat nog wel gaan rechttrekken want dingen als Grenades en het toch wat vreemde beat-down systeem wekken wat irritatie op.
Ik wacht iig in spanning af op de voledige game.

avatar van fabblwaps
Vandaag komt als het goed is generator defense beschikbaar, de map hiervan is degene waar ik het meeste naar uitkeek. Ik ga hier vanmiddag mee aan de slag en vanavond of morgen zal ik hier mijn ervaringen met dit gametype beschrijven. Heb er al behoorlijk zin in.

Gister maar even maar even een pre-order geplaatst voor de LEGENDARY editie, hoe vet word die

avatar van fabblwaps
@ marco: Die was toch zo achterlijk duur?

Nog even een stukje over generator defense, was ik even helemaal vergeten.

Generator defense speelt zich in de beta af op een middelgroot level met een hoop groen, qua sfeer de beste map tot nu toe, lekker groen met een slootje en een bruggetje en buiten nog wat houten gebouwtjes.

Het is de bedoeling dat de covenant de drie generators van de spartans proberen te slopen. De spartans moeten de generators beschermen en kunnen deze daartoe voor een bepaalde tijd locken waardoor ze geen schade meer oplopen.

Bij generator defense zijn er veel krachtige wapens, er zijn droppods met snipers, spartan lasers en rocket launchers. Ook staat er een turret in de map.

Wat hier wel jammer is, is dat de spartans uit veel betere classes kunnen kiezen. De spartans hebben als enige ras een class met een explosief wapen (grenade launcher) en het zwaard van de covenant is wederom een stuk minder goed dan de human shotgun.

[quote]fabblwaps schreef:
@ marco: Die was toch zo achterlijk duur?

Yep, maar in mijn ogen het zeker waard. Halo 3 heb ik ook legendary, dus vandaar dat ik reach ook graag in deze versie wil!!

Veel geld, maar zeker waard!

avatar van fabblwaps
Ok, veel plezier ermee. Die figurine en doos zijn wel erg mooi in elk geval.

avatar van yoshimitsu
Ik heb ook de legendary edition pre-ordered.. Ik kan nu echt niet meer wachten, ik heb het indruk alsof dit dus een heel erg goeie game gaat worden.

Ik vraag me wel af of dit sirieus de laatste deel van Halo zal zijn.. Ik weet dat Bungie niet meer hieraan zal werken maar misschien vind Microsoft iemand anders ofzo?...
Ik weet niet, ik vind het beetje ongeloofwaardig dat ze met zo een bekende serie niet verder gaan ofzo.

avatar van fabblwaps
Ik hoop dat ze niet een andere studio ermee verder laten gaan. Verder zal ik Halo missen maar zal Bungie vast wel met een leuk nieuw project komen. En dit deel gaat volgens mij erg vet worden. Volgens mij komt er nu ook 4 player local co-op en weer een nieuwe soort firefight waar je wel normaal online kunt spelen.

avatar van horohoro
IK KAN NIET WACHTEN

Ik wel.

Onzin berichten verwijderd.

Nu weer ontopic graag!

avatar van DarthSolidKevin
Hier is een filmpje met de nieuwste Forge mode!

Het is echt geweldig en veel beter dan in Halo 3 .

avatar van fabblwaps
Ziet er erg veelbelovend uit.

Ik koop hem only voor de single player. Halo multy-player heeft me nooit echt kunnen boeien, wellicht word ik geprikkeld door reach, maar i doubt it.

By the way, hoe vet is dit:

YouTube - Halo: Reach Unboxing

Laat maar komen die legendary edition

avatar van DarthSolidKevin
Ik ga dan persoonlijk voor die andere want de beeldjes zijn wel leuk maar ik hecht er weinig waarde aan.

avatar van Starmaster501
Wow, ze pakken wel uit met al die dingen zeg.
Ik hoef dat alleemaal niet hoor.

avatar van fabblwaps
Ik wel, maar niet voor 150 euro, daarvoor kan ik MW2 met night vision krijgen.

avatar van Actionfreak
solidKevin schreef:
Hier is een filmpje met de nieuwste Forge mode!

Het is echt geweldig en veel beter dan in Halo 3 .
'Kwijl' wat word dit genieten zeg, gaan weer heel wat uurtjes in zitten.

shadowmaster100

Te makkelijk........

Halo is echt geen crap.

avatar van rockgamer
14 september al ???
dat is nog minder dan een maand, waarschijnlijk heb ik hem nog niet op de release, maar een paar maanden later

avatar van yoshimitsu

de actie is zo VAAAAAAAAG

lol waar slaat jou bericht op. nouja halo is inderdaad echt veeeeeel makkelijker dan andere shooters maar dat neemt niet weg dat het een leuke game is.

avatar van Manny Calavera
Die gast is geband joh, besteed geen aandacht meer aan dat figuur.

Halo is geweldig. Reach is dat ook!