Halo: Reach (2010)

Alternatieve titel: Halo Reach

PC / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie
Uitgegeven door Microsoft

Halo: Reach is een prequel op de Halo-trilogie en gaat over Covenants aanval op de laatste verdedigingen van aarde op de planeet Reach. Op deze planeet staat een geheime trainingsbasis waar supersoldaten, de Spartans, zoals Master Chief, worden opgeleid. In de Halo-saga is Reach een zeer belangrijke planeet, waar een hevige strijd tussen de Covenant en de UNSC is uitgevochten. De speler mag in deze game dat vanuit eerste hand ervaren.

avatar van Griekse God.
Over Reach: Leuk! Aardige singleplayer (indrukwekkender dan 3 in mijn ogen) maar vooral de multiplayer is enorm leuk en vermakelijk. Ik speel eigenlijk zelden online maar Reach is wel de uitzondering. Zit een beetje te twijfelen tussen een 4 en een 4.5 maar toch maar voor het laatste gekozen voor de vele en vele uren plezier offline met vrienden of online met vijanden.

davidbmaster
heb me 2.0 naar 1.0 gezet heb nog eve goed gekeken naar wat er voor game ontwikkeling was 2010 en reach is 1 van de minst goede, hoge hoop weinig inhoud jammer.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Onzinberichten verwijderd.

avatar van yoshimitsu
hoe kan je dit nou een 1 geven?..
ik snap dat echt niet dus zou iemand dat even kunnen uitleggen.

ik vond het zeker niet de beste deel in de halo sage maar het is toch geen 1 waard?
iedereen is altijd of heel erg tegen halo of er helemaal voor
kunnen mensen het niet eens beoordelen zonder heel die hype.

avatar van wolff
davidbmaster schreef:

Lol, review deze game is. Dit is echt geen 1,0!

davidbmaster
wil ik doen maar dan zou ik zelf moord legen zo veel slechte dingen die er in zitten,.

avatar van Mr. Olaf
davidbmaster schreef:

Wat een ontzettend slap excuus. Een game zo bashen en niet eens met een verklaring komen. Onderbouw die 1 nou eens fatsoenlijk.

Ik ben met deze game nog met de SP als met firefight bezig en de game blijft imo erg tof. Cijfer volgt later.

oki pluspunten.

1.wapens zin er echt uit heel natuurlijk en mooi.
2.je eigen character upgrade en uitbreiden aan armor.

MINPUNTEN.
1.veroudere graficht
2.geen verbetering in spelbeleving.
3.sort perks in halo zoals armor-lock.
4.cheaters online.
5.hostpower.
6.HALO 3 was zijn tijd vooruit helaas brengt Reach je weer terug naar de tijd wat niet moet kunnen in een game van 2010.

mijn mening is dat Bungie een top developer is maar volledig misslaat wat de fans willen.

avatar van jellecomicgek72
Halo 3 was zijn tijd vooruit? Halo 1 bedoel je.

davidbmaster
Halo 1 was zijn tijd ver vooruit en steengoed.
Halo 3 was net zo goed omdat Bungie eindelijk meer na 2,naar de fans gingen luisteren.
Halo Reach brengt je weer terug in de tijd dus gelijk slecht.

davidbmaster schreef:
Halo 1 was zijn tijd ver vooruit en steengoed.
Halo Reach brengt je weer terug in de tijd dus gelijk slecht.

kan je me uitleggen dat als het terug in de tijd is.. dat het dan ook meteen slecht is?
ik snap die logica niet helemaal.

ik krijg deze bij mijn xbox 360 deal samen met fable III.

volgens mij is het nu xbox weken?

edit:
ziet er erg leuk uit, trailers gezien

avatar van Mr. Olaf
JustMike schreef:
ik krijg deze bij mijn xbox 360 deal samen met fable III.

volgens mij is het nu xbox weken?

edit:
ziet er erg leuk uit, trailers gezien

Nice deal! Fable III niet gespeeld, maar deze game is iig zeker de moeite waard! Enjoy!

avatar van yoshimitsu
ik ben paar dagen geleden verbannen door bungie..
omdat ik blijkbaar tevele credits had.
ik heb ze een email gestuurd maar ze hebben dus niet gereageert
ik vind dat best oneerlijk eigelijk want.. ik heb die credits gewoon eerlijk verdiend
nu kan ik wel online blijven spelen maar ik krijg er geen credits voor dus mijn rank gaat ook niet omhoog

das niet mooi yoshimitsu... Veel suc6 daarmee, hoop dat het snel is opgelost.

Ik vond de besturing een beetje moeilijk, maar toen gingen we in multiplayer spelen en ik was toch beter. Hij werd gefrusteerd maarja. Lol. Maar ik ben nog niet zo heel ver gekomen. Maar de multiplayer is in ieder geval al erg leuk, Het is wel een beetje meer van hetzelfde met Halo. Ik vond de besturing van het autorijden een beetje erg slecht als ik eerlijk mag zijn. Ik botste de hele tijd, en vloog over de kop. Op zich wel grappig. De wapens waren ook erg verschillend, ik heb een paar van mijn favoriete gevonden, ik had ook een wapen gevonden en als ik die gebruikte ging de vijand in 3 schoten dood of zelfs minder. De multiplayer maps zijn wel leuk. Maar dit spel is zeker niet de beste Halo. Vraag je jezelf af hoe ik dat weet. Ik heb verschillende halo's gespeeld bij vrienden. En daar was ik ook niet erg goed, maar het spel zelf is nog echt wel te doen. Ik werd ook wat minder blij van de graphics, jammer. De gebieden vond ik niet zo heel veel aan, in de solo-missies. Maar kijk, de vijanden wel. Het verhaal is ook weer even lekker geen verhaal, haha. Maar dit spel is wel de moeite waard. Het blijft wel leuk eigenlijk naarmate je het speelt, het gaat wel een klein beetje vervelen soms, gevechten van 30 min. minimaal volgens mij. Dat was ietsje minder. Halo is leuk, Halo blijft leuk. Maar het is altijd zo druk. De gebieden hier zijn wat minder dan in de andere delen.

En dan heb ik nog een vraag, nou. Eigenlijk vragen.

Vraag 1: moet je nog multiplayer mappen vrijspelen of moet je ervoor betalen, als er zeg maar een sterretje achter staat.
Vraag 2: Is het online nog leuk, of zijn er bijna alleen maar vervelende gassies? hahaha

avatar van Griekse God.
1) Nee, je hebt alle. Als er een sterretje bij staat is het downloadable content waar je inderdaad voor moet betalen. Maar veel mis je ook weer niet want zo heel veel mensen zijn daar niet te vinden. Daarnaast krijg je soms gratis maps die door de community is gemaakt, zoals een paar weken terug.

2) Ik vind het erg leuk. Het duurt wel even voordat je enigszins doorhebt hoe de maps werken en hoe je online moet vechten (zeker bij swat - bumper jumper ftw) maar daarna gaat het je gewoon prima af. Tuurlijk zijn er altijd vervelende gasten online maar ik vind het bij Reach verder erg meevallen allemaal.

Griekse God. schreef:

oke, erg bedankt. Maar ik heb er nog een.

avatar van DarthSolidKevin
Heb je Xbox Live Gold?

JustMike schreef:

oke, erg bedankt. Maar ik heb er nog een.
ik weet dat het een domme vraag is, maar het lukt mij niet.

heb je nog nooit op xbox live gespeeld?..

ik weet dat het een domme vraag is, maar het lukt mij niet.

Ervan uitgaande dat je xbox live gold (en internet op je 360 )hebt, Main Menu > Matchmaking.

@ Solidkevin
ja gratis voor 1 maand.

@ yoshimitsu
Heb nu een xbox 360 voor +- 1.5 dag

@griekse god.
Zeer bedankt, alweer.

Zojuist de singe player op heroic uitgespeeld. Legendary begin ik maar niet aan

Maar wat een game, nu helpt het ook wel dat ik het helemaal heb gespeeld op mijn onlangs aangeschafte 50 inch plasma hdtv, maar wat zag alles er tof uit en wat speelde het heerlijk. Lange shootouts worden afgewisseld met quick and run acties. De missie in space was adembenemend. Bij de 1 na laatste missie had ik overigens die tank helemaal over het hoofd gezien, dus ik heb urenlang over die missie gedaan. Bij een bepaald stuk ergens aan het eind kwam ik er maar niet doorheen en had ik de moed bijna opgegeven. Toch maar eens op youtube gekeken en tot mijn verrassing reed die gozer in een tank. Gelukkig kon ik in mijn game nog helemaal backtracken om die tank op te halen en binnen 5 minuten was ik door het stuk waar ik al 2 uur lang tevergeefs doorheen probeerde te komen

Hoe dan ook, ik heb me meer dan prima vermaakt, dus vooruit: 4.5*

Online is echt veel minder leuk. Alleen maar campers bijna, die boven een luchtschaft je op wachten met een heel sterk melee wapen. Of gewoon mensen die stoppen als ze aan het spelen zijn, gisteren zat ik alleen in een spel. Echte klootzakken zijn dat zeg! Bah.

Ik verlaag mijn stem hier niet door. Want.
3* online
4.5* singleplayer.

avatar van Griekse God.
Ik heb daar echt maar zelden last van. Je moet gewoon even doorkrijgen hoe de maps werken en waar de nuttige wapens liggen. Of Swat gaan spelen, daar komen wat meer skills bij kijken en zijn er veel minder campers. En je hebt verder toch verschillende game modes? Varierend genoeg allemaal, kan me niet echt vinden in je kritiek.

Griekse God. schreef:

nou, als je een map kan kiezen door te voten zeg maar. Dan kiezen ze meestal sword base. Ken je die? Maarre. In die heb je dus een soort schaft die omhoog leidt en daar boven aan staan dan de vijanden met een zwaard en die slaan je neer voordat je al op de grond staat.

oke, ik heb die swat geprobeerd, was irritand, 4 tegen 1 weer eens. Maar daarna deed ik living dead. En die lag me wel een beetje. Die heb ik ook een paar uurtjes zitten spelen.

avatar van fabblwaps
Living dead is erg leuk inderdaad, maar is wel een beetje een noob game. En Sword Base is gewoon het vervelendste level dat ooit in een game gestopt is.

JustMike schreef:
Jep, die ken ik. dan kan je een paar dingen doen. Eerst wat granaten naar boven gooien voordat je erachteraan gaat, of erom heen gaan en vanaf de voorkant erheen gaan (pak de shotgun!), of het gewoon negeren. Ben het wel met je eens dat team slayer op Sword Base kut is trouwens.

Maar heb je buiten team slayer op sword base dan ook echt veel last van campers enzo? Anders kan ik je adviseren (als je dit niet hebt gedaan), via Search Restrictions > Skill mensen te zoeken die op je eigen niveau zit. Zeker in het begin maakt dat alles een stukje aangenamer.

Griekse God. schreef:

ik heb minder last van campers in living dead, tenzij je telt als ze bij elkaar blijven maar dat hoort zo iig. En in Swat zat ik binnen 2 minuten alleen tegen 4. Dus dat was leuk zeg. poepoe. Haha, maar het is op zich wel verslavend living dead.

fabblwaps schreef:

mwah, ik vind living dead wel grappig, sta soms erg hoog ook al hoor ik de slechtste van ze te zijn qua rang.

avatar van yoshimitsu
hm het is inderdaad waar dat sommige mensen gaan campen in sword base.. maar dan moet je ze ook gewoon ontwijken
ik vind dat je erom vraagt als je zelf naar boven gaat door die 'schaft'

ik speel bijna altijd swat en dat wat jij zegt, over 2 vs 4
dat komt niet vaak voor, of nooit bij mij tenminste
anders speel je met een live party van 4 mensen en heb je dat meteen niet