Na de slecht-ontvangen NES adaptatie zou je verwachten van de SNES Dragon’s Lair dat deze in dezelfde valkuilen zou landen, tot mijn verassing was bleek het een hele aardige platformer te zijn.
Ditmaal heb je twee wapens om mee te vechten: een zwaard en projectielen (projectielen kun je veranderen door power ups te pakken). Deze wapens werken bijzonder effectief om de vijanden te bevechten en de besturing van het spel werkt snel & soepel, in tegenstelling tot de NES versie. Er zit een weide hoeveelheid vijanden in die ieder hun eigen techniek gebruiken waardoor ik alert bleef gedurende het hele spel.
Grafisch ziet het er prima uit en de muziek is aardig. Het spel heeft echter last van twee problemen: het is niet altijd duidelijk waar je heen moet & het zwem systeem. De levels hebben een soortgelijke indeling als Super Mario World: een kaart waarbij je ieder level afgaat, net als Super Mario World moet je op gegeven moment een geheime routes vinden naar het volgende level. De geheime routes waren te goed verborgen waardoor ik, na langdurig te zijn vastgelopen, een guide erbij moest halen om verder te gaan.
Het zwem systeem werkt niet soepel omdat je, grotendeels van de tijd, objecten moet vervoeren terwijl je onderwater probeert te bewegen. De objecten moeten niet simpelweg van links naar rechts, maar van de bodem naar de top. Doordat de objecten constant bleven haken duurde het erg lang voordat ik door de levels kwam, het is zonder twijfel het meest frustrerendste onderdeel van het spel.
Een aardige platformer, niet uniek of memorabel maar wel vermakelijk.
3,5*