menu

Dragon's Lair (1992)

mijn stem
3,50 (1)
1 stem

Super NES
Platform
single player

Ontwikkeld door Motivetime
Uitgegeven door Elite en Data East

Dit spel uit de Dragon's Lair reeks focust zich op side-scrolling en platform. Je speelt een ridder, Dirk the Daring, die prinses Daphne moet redden van de slechte draak, Singe. Voordat hij de prinses kan redden moet hij zich een weg werken door 24 levels, die vol zitten met monsters. Je kunt gebruik maken van je zwaard of wapens die je kunt gooien zoals messen, bijlen of shurikens.

zoeken in:
Game_Kaza
Veel beter dan die NES versie. Dit is wat die nes had moeten zijn. Je hebt dit keer schilden die werken als healtbar, en je kunt gewoon schilden vinden in de levels.
Dirk beweegt veel beter en vooral het zwaard is een goed wapen te gebruiken. Daarnaast krijg je passwords zodat je niet steeds bij het begin moet beginnen.

Nadelen, je hebt in elk level een tijd limiet. Dus echt tijd om te verkennen heb je niet.
En het is een doolhof. De levels werken net als een kaart. Nu ben ik ergens voorbij een slang maar het lijkt dood te lopen. Dus ik kom niet verder.

3,5*

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Na de slecht-ontvangen NES adaptatie zou je verwachten van de SNES Dragon’s Lair dat deze in dezelfde valkuilen zou landen, tot mijn verassing was bleek het een hele aardige platformer te zijn.

Ditmaal heb je twee wapens om mee te vechten: een zwaard en projectielen (projectielen kun je veranderen door power ups te pakken). Deze wapens werken bijzonder effectief om de vijanden te bevechten en de besturing van het spel werkt snel & soepel, in tegenstelling tot de NES versie. Er zit een weide hoeveelheid vijanden in die ieder hun eigen techniek gebruiken waardoor ik alert bleef gedurende het hele spel.

Grafisch ziet het er prima uit en de muziek is aardig. Het spel heeft echter last van twee problemen: het is niet altijd duidelijk waar je heen moet & het zwem systeem. De levels hebben een soortgelijke indeling als Super Mario World: een kaart waarbij je ieder level afgaat, net als Super Mario World moet je op gegeven moment een geheime routes vinden naar het volgende level. De geheime routes waren te goed verborgen waardoor ik, na langdurig te zijn vastgelopen, een guide erbij moest halen om verder te gaan.
Het zwem systeem werkt niet soepel omdat je, grotendeels van de tijd, objecten moet vervoeren terwijl je onderwater probeert te bewegen. De objecten moeten niet simpelweg van links naar rechts, maar van de bodem naar de top. Doordat de objecten constant bleven haken duurde het erg lang voordat ik door de levels kwam, het is zonder twijfel het meest frustrerendste onderdeel van het spel.

Een aardige platformer, niet uniek of memorabel maar wel vermakelijk.

3,5*

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.