Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)

Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 2 - Campaign Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

avatar van polopolo150
Toen ik dit spel samen met CoD 4 kocht, had ik nooit verwacht dat deze spel zo goed zou zijn.

Ik heb deze spel op de E3 gezien, en ook op trailers, maar dat hij zo vet zou zijn, zou ik echt niet weten.

Ik speel hem op de PC, en heb de Single Player net uitgespeelt. CoD 4 had voor mij wel veel actie, maar werd meer van hetzelfde, dus weinig diepgang en kreeg ook geen echte 'wow!' gevoel zoals sommige wel kregen op deze site.

Deze spel gaat door waar CoD 4 ophield, een nieuwe leider komt op in Rusland en wil wraak op wat jij in CoD 4 hebt gedaan. Infinity Ward heeft hierdoor iets gemaakt waar heel veel diepgang, actie en spanning in zit. Met deze spel zit je een kat en muis spel te spelen net zoals in CoD 4. Maar in CoD 4 was het kleinschalig. hier heb je het gewoon over een hele grote derde wereldoorlog. Je komt op hele vette plekken. Hele grote en geweldige twisten in de verhaallijn. Ik kon gewoon mijn ogen en oren niet geloven hoe groot dit game en verhaal kon worden.

Mijn favoriete FPS was Half-Life 2, maar dankzij deze spel is die plek gewoon weggegaan, en draagt deze game nu de troon. De actie in HL2 was aardig groot. Maar hier was het verhaal en de actie zoveel groter en beter... ik kan het gewoon niet uitleggen.

Deze spel verdient een 5,0, alleen al voor de Single Player.

De multiplayer is voegt daar alleen nog meer dingen toe. Je hebt nu meer keuzes, meer gamemodes, en nog veel betere mappen dan dat ik in CoD4 heb gezien. En de graphics zijn ook veel beter dan in CoD 4. IWnet vond ik ook wel een beetje irritant, maar... lang niet zo erg dan dat iedereen zit te zeggen op forum's. Zelf was ik een casual CoD 4 multiplayer speler. Maar nu blijf ik maar uren MW2 multiplayer spelen. Dat bewijst wel veel denk ik.

Complimenten aan Infinity Ward aan de details die deze game heeft gegeven. En nog veel meer voor de PC versie. Het ziet er 10x mooier uit dan CoD 4, en het werkt ook nog veel stabieler dan CoD4.

5,0... het heeft het verdiend... en daardoor ook mijn hoogste rating voor een FPS ooit.

P.S: Voor dat deze spel uitkwam en uitspeelde, vond ik het gek dat mensen deze spel een 10 gaven... maar nu begrijp ik dat helemaal.

avatar van ps3me
De single player van deze game is echt super, mooie levels, vette wapens, coole personages, grafisch echt top en behoorlijk realistisch.

De single-player is net als in Call of Duty 4: Modern Warfare opgedeeld in acts, er zijn er 3 + een proloog. Eerst dacht ik dat ik, net als in cod 4 in de 2e act aan het einde dood ging..... maar dat ging gewoon verder in act 3. Ik vind het wel heel vet dat er allemaal spannings momenten zijn en dingen als de deur openblazen waarna het allemaal in slow-mo gaat etc. echt vet!

Ik heb de Spec-ops missies nog niet heel veel gespeeld, ik ben pas op 1/3e ongeveer. Ik vind het wel leuk, zoals dat level waar je moet racen met die sneeuwscooter en ook het neer snipen van vijanden die komen in waves. echt wel een goed spel dit

Even over de online: ik snap niet dat er nu al mensen zijn die na 1 week van release al in de 1e prestige kunnen zitten en daarvan al in level 20.... ik heb niet vaak commentaar op gamegedrag maar: Verslaafd!!!
Verder is de Multi-player natuurlijk gewoon super vet, je kan zelfs tot level 70 nu en dan gewoon weer lekker 10x prestigen
Een heel groot pluspunt van deze game is toch wel dat je veel meer equipment hebt voor op je wapens, zo kan je een heartbeat sensor plaatsen op een wapen of een heatvision scope. Maar natuurlijk ook gewoon een silencer op je sniper! dat is ook nieuw, nu kan je eindelijk is in stilte snipen. Er zijn nog 2 dingen die ik ontzettend vet vind: Het 1e = Bling, dit is een perk die je kan inschakelen en daarmee kan je bijvoorbeeld en een red dot sight en een heartbeat sensor op je wapen hebben, heel handig.
Het 2e = Akimbo, dat kan je krijgen voor een wapen door een aantal kills met het wapen te krijgen, bijvoorbeeld 150, heb je dat dan kan je akimbo instellen, dit houd in dat je gewoon met 2 wapens loopt, in iedere hand 1, het ziet er verschrikkelijk vet uit en doet heel veel damage... maar heel praktisch op wat langere afstand is het niet... je kan niet richten dus als je word beschoten van veraf moet je gewoon de kleppen openzetten en schieten alsof je virtuele leven ervanaf hangt.

Het enigste minpunt van de game:

- geen echte sniper levels in de online MP

maarja, daar kan een map pack voor komen.

Zoals je kan zien zie ik in deze game veel meer voordelen dan dit ene nadeel wat nog verholpen zou kunnen worden ook! Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben .

Mijn cijfer voor deze game: een dik verdiende 5, ik vind persoonlijk dan de sfeer wat minder, maar dat mag een game als deze niet echt deren gezien alle pluspunten die ik er aan zie.

P.s wat zijn die gasten in mp meestal noobies joh een level 38 krijgt 3 kills in 1 match en is meer dan 10x dood gegaan, ik ben level 19 en own ze nog tuurlijk kan iedereen een slechte dag of een slecht potje hebben, maar ik zie het wel heel vaak zeg.. wil haast niet weten wat hun ratio is.

Zonet Modern Warfare 2 singleplayer uitgespeeld.
Ik begon eigenlijk de 1e uurtjes steeds meer het gevoel te krijgen dat ik dit allemaal al wel kende, vooral van deel 1, maar hoe verder ik kwam, des te leuker, grootster en boeiender werd het.

Modern Warfare 2 komt precies over als een A product Hollywood blockbuster. Het verhaal is uiteraard wederom volledig gescript, maar daar hoopte ik ook op want het is echt weer vreselijk vet. De vele ontploffingen, slow motions, filmpjes en andere zaken maken het echt 1 lange rollercoaster met bijna niet 1 moment van rust. Dit is een shooter zoals een shooter hoort te zijn, ook al is het dan niet meer erg origineel. De locatie's hebben we allemaal al eens eerder bezocht in games en de missies zijn ook missies die ik al eens deed, maar dat vind ik niet zo erg. Het plot is ook niet heel bijzonder, maar wel interessant genoeg om te volgen. Door het plot kom je toch wel op veel plekken, met als meest memorabele uiteraard het Witte Huis. Het is ook nog erg lastig in dit genre origineel te zijn. En ik vind schieten in de moderne tijd toch stiekem wel leuker dan wederom in de tweede wereldoorlog.

Het schieten voelt gewoon weer erg goed aan. Zeker van afstand is het heerlijk prijsschieten. Maar ook close combat voelt lekker. Ik gebruikte vooral zon zwaar kaliber machinegeweer met een groot magazijn. Herladen kost dan veel tijd, maar je hebt wel wat haha. Soms is het alleen wel enorm chaotisch in beeld, wat soms wel wat vervelend is. Net als de vele granaten die men steeds naar je gooit. Ik kan me daar goed aan irriteren. Gelukkig is de intensiteit ook vaak wel erg positief. Het is toch wel gaaf om allemaal mee te maken.

Grafisch mag MW 2 er ook zijn. Ik vond de game in het begin wat flets, maar zeker in de levens met grote omgevingen is het erg fraai. Ook de geluidseffecten bevielen me zeer. Ik had echt vaak het idee er midden in te zitten. De game varieert gelukkig wel wat in levelopbouw. De ene keer infiltreer je, de andere keer zit je in een total war. Persoonlijk vond ik de missies waarin je stil moest zijn wat uitdagender en stoerder.

Kortom; een ervaring dat je niet mag missen als je van dit soort games houdt en je niet stoort aan het feit dat het allemaal al een getoond is in games. Over multiplayer kan ik niet oordelen want dat speel ik niet. Maar als het in de buurt komt van het niveau van de singleplayer, dan zal dat ook uitstekend zijn.

avatar van NextGen94
Er valt bijna niks te zeggen dan dat dit de topshooter van het jaar word! want mass effect 2 en lost planet 2 komen waarschijnelijk pas in 2010 uit en dat worden ook topshooters. maar modern warfare 2 is toch echt wel de koning van 2009 zeker weten!

avatar van The old guy
Leuk spel heb me goed kunnen vermaken.De speciale ops leuke toevoeging met leuke uitdagingen erin om te halen.Singel player heeft toch zeker wel een paar maps die me goed bezig konden houden.
Singel player het langst gespeelt om al mijn xp punten te halen,voor ik al die intels had pff.
Multiplayer kan me niet raken.Heb een hekel aan campers en snipers,en ja dan vind ik op 1 map na alle mappen.Geef mij maar kleine mappen met veel actie speelt fijner maar dat is mijn mening.
Door de slechte multiplayer in mijn ogen geef ik hem een 3.5.

Dit is een review van de single player van Modern Warfare 2.

Net wat beter dan Call of Duty 4: Modern Warfare, vooral door enkele kleine aanpassingen. Het is eigenlijk ook meer Modern Warfare 1.2 dan 2 want er is maar erg weinig veranderd.

De engine lijkt vrijwel hetzelfde maar de performance is wat beter geworden (ik zag dat er id Tech te vinden was, het zal er vast wat mee te maken hebben). De graphics blijven prima. Vooral qua animaties is het een erg mooie game. Ook de knalactie is weer prima, ik had het idee dat de verschillende wapens wat meer nut hadden hier. Ik heb vaker een shotgun of zwaar machinegeweer gebruikt dan bij CoD 4. De stealth missie die hier te vinden was vond ik ook wat beter. Ik werd een keer betrapt maar zelfs dan heb je nog de kans om het te overleven. Er zijn gelukkig ook geen saaie missies te vinden zoals de missie in dat vliegtuig uit de vorige CoD. Zoiets als dat zit hier ook wel in, maar dit keer is het beter geïntegreerd in de gameplay en zie je meteen de resultaten van een flinke raket op je vijanden. De stukken in de voertuigen vond ik wat minder, de besturing is niet helemaal ideaal en de physics zien er ook niet echt realistisch uit.

Ik heb ook het idee dat er minder eindeloze spawn points te vinden zijn. Helemaal verdwenen zijn ze helaas niet. Het is af en toe nog steeds onduidelijk of je nu moet doorgaan of even moet wachten om de vijanden wat uit te dunnen. Ook is de actie soms te chaotisch en is het niet duidelijk waar je kan schuilen zonder aan alle kanten beschoten te worden.

Wat betreft het verhaal zijn ze het bij IW nu wel heel erg ver aan het zoeken. Volkomen onrealistisch en de helft van de tijd is het totaal niet duidelijk waarom je iets aan het doen bent en wie je moet afschieten. Op de beweegredenen van sommige personages wordt niet eens ingegaan. Hoe bezopen het verhaal ook is, het zorgt wel voor afwisselende omgevingen om in te knallen. De omgevingen zijn ook origineler dan bij CoD 4. Grootste teleurstelling wat betreft het verhaal is dat je op het vermoorden van Zakhaev nog een game moet wachten. Het is een wel erg goedkoop open einde aan een game van deze lengte. In 6 uur heb je het geheel wel uitgespeeld en dat is natuurlijk veel te kort, zeker omdat het verhaal gewoon nog niet af is.

Al met al een leuke shooter die waarschijnlijk een lagere score gaat krijgen mocht ik de multiplayer gaan spelen. Na alle horrorverhalen die er steeds meer over hoor heb ik daar niet zoveel zin in.

avatar van Bahamut Zero
Call of Duty: Modern Warfare 2.
Volgens sommige mensen zou het de beste CoD ooit worden en zou hij deel 4 wel 'even' verslaan.
In mijn ogen totaal niet gelukt. Het spel biedt veel meer mogelijkheden in multiplayer dan in het orgineel. Zo kun je nu uit nog meer Primare en side-arms kiezen (dat is echt goed) waarbij je op je wapen ook nog eens een heleboel side-attachements kunt plaatsen. En daar vinden we de eerste problemen al. De Thermal scope vind ik één van de irritantse toevoegingen ooit. Uiteraard is dit wel te verhelpen door cold-blooded als perk mee te nemen, maar het biedt zo'n voordeel. Nog een doorn in mijn oog zijn die gasten die met marathon, lightweight en commando keihard door het level heen stormen en iedereen op een belachelijke manier kniven. Ander leuk systeem vind ik het kill-streak systeem. Na de zoveel levels mag je een kill-streak unlocken waarna je de vrijgespeelde kill-streak mee kunt nemen naar het slagveld. En ook daar gaat wel eens wat mis. Waarschijnlijk kent menig speler de tacticul nuke glitch inmiddels wel. Erg jammer maar hier kan het spel weinig aan doen, en op de X-Box kun je die speler meteen een file complaint geven, waarna Microsoft er naar gaat kijken. Gelukkig komt dit niet vaak voor en kun je op de meeste momenten wel normale gevechten voeren. En als het lekker loopt (wat het meestal wel doet) dan is Call of Duty: Modern Warfare 2 absoluut een spel waar je zo maar uren achter kunt zitten. Je hebt veel keuze's in wapens en spelmode's. Met een paar vrienden on-line spelen is vaak ook geen probleem. De spec-ops toevoeging is leuk, maar eigenlijk alleen maar bedoeld voor de achievements/trophy's. Dit wil ik nog wel eens spelen met een vriend als die hier op visite is. De Single player van Call of Duty heb ik nog niet uitgespeeld. Bijna al mijn tijd zit in de multiplayer, maar ik ben bij de tweede act op veteran gekomen. Ook hier geld weer dat de Single Player puur voor de achievements is bedoeld. Hiermee wou ik mijn review dan ook besluiten en uitkomen op mijn eindoordeel.

Gameplay: 8,5 (= 4,25*)
De gameplay van Modern Warfare is goed, maar op momenten kan het ietwat te chaotisch worden. Iedereen die overweg kon met vorige Call of Duty delen, zal zich hier ook als een vis in het water voelen. Het kill-streak systeem had anders uitgewerkt moeten worden. Vooral klooien met de tactical nuke is te makkelijk geworden. Maar als alles lekker loopt is het echt een game om flink wat tijd aan te besteden.

Graphics: 8 (= 4*)
De graphics zijn er iets op vooruit gegaan t.o.v. deel 4. Zijn goed te noemen omdat alles duidelijk in beeld verschijnt.

Geluid: 7,5 (= 3,75*)
Het geluid is goed, maar van mij had er meer vernieuwing in gemogen, zo zitten er te veel voice-actors in die we nog van deel 4 kennen. Elk geweer heeft wel weer zijn eigen sound, echt een pluspuntje.

Houdbaarheid: 8,5 (= 4,25*)
De houdbaarheid is voor mij persoonlijk heel hoog, maar kan op momenten ook erg laag liggen. Vooral als er glitchers online bezig zijn, ben ik zomaar door mijn geduld heen

Eindconclusie: 8,1 (= 4,05*)
Call of Duty: Modern Warfare 2 brengt veel vernieuwing met zich mee, maar ook veranderingen die de game-play niet ten goede zijn gekomen. Een goede opvolger van de legendarische CoD4 maar geen verbetering vanwege bovengenoemde punten.

Geweldig spel , zeker online . jammer genoeg vond ik het verhaallijn in de Single player een tikkie slap , maar dat is mijn mening . ondanks dat vind ik CoD:mw2 5* waard

Het nodig is al gezegd over deze game, maar na het iets van drie maanden gespeeld te hebben is het wel tijd voor een (kleine) review.

In Modern Warfare 2 volg je in de Campaign mode weer Soap die inmiddels tot Sergeant is gepromoveerd en wordt het verhaal van deel één eigenlijk vervolgd. Dit deed mij meer aan een actie film denken dan aan een normale shooter. Met filmische dingen als: het sneeuw level waar je een sprong moet maken en die net mist, maar gelukkig nog net wordt vastgepakt door Soap, de achtervolging op sneeuw scooters enz. Wederom een zeer geslaagde verhaal waarbij de deur op een kier wordt gehouden voor een deel drie die er vast en zeker komt.
De Campaign heb ik in negen uur een 50 minuten uitgespeeld op Hardened, dus het is niet zo uitgespeeld volgens sommige reviews.

Naast de Campaign heb je natuurlijk de befaamde Online modus die geperfectioneerd is met nieuwe wapens, killstreaks en nieuw zijn de verscheidene callsigns en emblems die je in je naam kunt zetten.
Allereerst heb je mogelijkheid om drie verschillende killstreaks te kiezen - die je uiteraard eerst moet unlocken -, een leuke toevoeging zijn killstreaks die je zelf kunt besturen, zoals een: Predator missile, AC 130 en Chopper Gunner.
Daarnaast kun je door bepaalde dingen te doen nieuwe callsigns en emblems verkrijgen, door bijvoorbeeld een match winning kill te krijgen met een Predator missile. Dit kun je weer in je naam opnemen om een soort van op te scheppen over de 'grootse' dingen die je hebt bereikt.

Wat nieuw is in Modern Warfare 2 zijn de Spec Ops. Hierin kun je solo of co-op met iemand verschillende korte/kleinschalige missies doorlopen. Dit is leuk gedaan in opzet en mag van mij ook een vervolg krijgen.

Al met al vind ik dit deel wederom 5, 0 sterren waard. Ik beleef er gewoon nog steeds plezier aan als ik online speel.

avatar van superdude
fantastische singleplayer! de beste van 4 5 en 6, zéér intens afwisselend en zéér verslafend en spannend, fantastische singleplayer dus, alleen erg kort helaas... nu verder waar het eigenlijk allemaal om draait bij call of duty, de multyplayer ik speel het maar de online mode zuigt echt! kinderachtige teksten, saaie en te grote maps, het speelt echt niet zoals call of duty 4 en 5, jammer heb de hoop na 6 uur online opgegeven en ben verder gegaan met online call of duty 5, helaas... special ops is wel grappig maar niet speciaal

graphics 100
gameplay 80
sound 80
replay 70

hoge scores maar toch een niet zon hoog cijfer, de graphics en alles zijn goed maar dat maakt het nog niet meteen een goede game, singleplayer is dan wel verslafend maar de multyplayer totaal niet, de singleplayer is wel top, maar helaas veels te kort
zit te twijfelen tussen 3 en 3,5 het word een krappe 3,5 ...

avatar van manoah007
Martijn schreef:
Call of Duty een hoge instapdrempel voor beginners? Je kunt een heleboel negatieve dingen zeggen over Modern Warfare 2 maar dat het een hoge instapwaarde heeft , nee dat absoluut niet.

Dat is ook duidelijk de bedoeling geweest van de ontwikkelaar, zorgen dat iedereen zich meteen thuis voelt in de game. Al van af deel 1 in de reeks.

Ben het niet met je eens. Door de verschillende perks aan te passen en gameplay iets te veranderen is het gewoon wat moelijker. Ik heb alle delen grijs gespeeld en ik vind het verschil tussen MW en MW2 toch iets groter. Vooral de snelheid. Door het grote aanbod aan wapens en de verbetering van het perk- systeem kan het voor nieuwe gamers moeilijk zijn. Wat moet je nu kiezen? Hoe kom je zo snel mogelijk aan XP? Hoe blijf ik leven? Vooral gamers die normaal gesproken niet dit soort games spelen, maar toch gaan proberen door de hype, is het gewoon moeilijk. Sommige mensen hebben het meteen door, maar de meeste niet. Het duurt even. Vandaar moeilijker. De game is vooral gericht op mensen die al bekend waren met de vorige MW en de COD- reeks. Dan stap je er zo in. Is het je eerste keer, je MW- online ontmaagding, zal het dus gewoon even pijn doen

avatar van Awake78
Ook ik ben een van die tjappies geweest die gister die nieuwe mappack heeft aangeschaft.....man o man, wat een spijt zeg
In Call of Duty 4 kon je naar verloop van tijd ook een mappack aanschaffen, kreeg je een paar nieuwe (leuke) levels voor een tientje (Creek, Chinatown en Killhouse). En als je 'gewoon' domination' of 'Team Deathmatch' aanklikte kreeg je óf een nieuw level óf een oud level.

Maar wat blijkt nu? Ik heb wel 30 x Domination aangeklikt, maar nieuwe maps ho maar. Toen zag ik onder in beeld de optie 'Stimulus pack'. Bij die optie krijg je dus ALLEEN MAAR de nieuwe levels in een soort Mosh Pit - oftewel, het systeem bepaalt voor jou of je Search & Destroy, Headquarters Pro, Sabotage, Capture the Flag of iets anders gaat spelen. Hier heb je zelf dus geen invloed op!

Je kunt natuurlijk telkens erin en eruit gaan en wachten tot je in een spel zit wat je leuker vind, maar soms word je plotseling ingedeeld in een Search & Destroy zonder dat je dat wilt, word je kapotgeknald en kun je 2 minuten wachten. Vervolgens zit je iemand te 'spectaten' die 2 minuten met z'n red dot voor zich uit zit te campen, pffffff wat een spel.
Of je komt in een Capture the Flag (dus geen Domination) met mensen die dit nog nooit hebben gespeeld en dus geen flauw benul hebben wat nou de bedoeling is (kun je ze niet kwalijk nemen, ze hebben het maar te spelen en als je eruit gaat ben je je bonuspunten kwijt).

Zo krijg je dus een gigantisch vervelende kruisbestuiving van mensen die niet weten hoe ze de bijbehorende spelmodus moeten aanpakken en ga je je alleen maar irriteren, net als de mensen aan mij als ik Search & Destroy speel of Demolition.

2 Problemen dus:
-je kunt niet zelf kiezen welke mode je wilt spelen, je wordt gewoon ergens ingedumpt en kijk maar of je het leuk vindt en
-omdat iedereen er steeds in- en uitgaat waren er gisteravond major problems met de verbinding en mocht je blij zijn dat je in een half uur 1 fatsoenlijk potje had gespeeld.

Wat een aanfluiting Een hele slechte optie voor een hele hoge prijs. Foei! (en een punt aftrek).

avatar van JustinW
Modern warfare 2

Best een goede game, omdat ik na een hele lange tijd BF2 gespeeld te hebben iets anders wou lag dit voor de hand.

Maar een groot minpunt:
De hackers, de glitches en etc. Echt elke game die ik binnenkom op de pc zijn wel een paar hackers. En dat vind ik zo slecht van IW. Er word pas na een maand of 2 iets gepatched. En daarom ga ik binnenkort weer zo snel mogelijk naar de Battlefields want COD zuigt in dit opzicht heel hard.

avatar van WeZet
O, o, o. Wat een zalige single-player ervaring. Typisch, sinds het originele Modern Warfare is dat voor mij nooit echt overtroffen en nu flikt deel 2 het kunstje weer! Waar het plot vrij cliché is weet Infinity Ward het toch uit te diepen door slim gebruik te maken van emoties, Zimmer's composities, en scripted-events. Dit is goed voor een paar rollercoaster-ritten waarna je het wel gezien hebt natuurlijk. Deze intrigerende ervaring duurt ook slechts 5 tot 7 uurtjes.

De multiplayer is de grote verliezer. Ja, daar gaan de 5 sterren. Waar dit de single-player van MW1 met vlag en wimpel verslaat, gaan ze met de multiplayer de mist in. Geen dedicated servers... Vloeken in de kerk! Daar zit je dan, met je razendsnelle internetverbinding en lage latencys, toekijkend hoe de crappe keldercomputer met 56k-modem van de lokale turk je spelervaring verziekt.

Grafisch is het allemaal prima (mensen die het maar zo-zo vinden moeten toch echt eens achter hun oren krabben, de combinatie graphics-gameplay-animatie is subliem) en deze COD blijft heerlijk wegspelen door duidelijke controls die een ieder bekend zijn.

Infinity Ward en Activision (wat nu een synoniem is voor ruzie, al wie het nieuws een beetje volgt weet dat wel) missen de boot, ze hadden hem bijna, maar het gebrek aan dedicated servers gooit roet in het eten (nu heb je een p2p-achtig systeem waar je weinig invloed op hebt, zeg maar geen). Hiervoor in de plaats krijg je wel een sublieme, controversiële singleplayer ervaring die je nog lang bij zal blijven, en deze is zeker een aantal sterren waard. De multiplayer op zich is, net zoals in het originele Modern Warfare, prima uitgebalanceerd. Over het grote verdriet omtrent die multiplayer ben ik al uitgewijd.

4.5

REVIEW:

Single-Player: Wat ik graag wil spelen als ik een spel heb gekocht is de Single-Player. Maar dat mis ik nou hier. Denk niet verkeerd, maar het is veel te kort en zonder 'Modern Warfare' begrijp je dit deel niet. En Single-Player wil ik graag binnen een week uit hebben, NIET KORTER! Maar deze Single-Player is zó kort. Volgens mij had ik de Single-Player binnen 2 á 3 uur uit! Dat is ongelofelijk. Ze wouden zo graag dat alles perfect was, dat ze de Single-Player zijn vergeten. Zo jammer. Alle COD's zijn top, alleen deze is een uitzondering. Het verhaal erin is wel erg leuk. Toen ik begon met spelen kon ik letterlijk niet stoppen! Erg meeslepend. Hoe dan ook, de Single-Player heeft meer - punten dan + punten.

Multi-Player: Gewoon verslavend. Minimaal 15 dagen tot je lv 70 10th prestige bent. Dat is vergeleken met de Single-Player erg lang. Maar de perks! Het lijkt alsof de Multi-Player meer om perks draait dan om ervaring. Ze zouden de perks eruit moeten halen. De maps zijn ook erg mooi maar soms te klein en/of slecht. Als voorbeeld neem ik 'Highrise'. Als je nou iets speelt en je begint hoef je maar een paar stappen te nemen en je kan je tegenstander al killen. Soms erg frustrerend. Ook worden de maps na een paar dagen al saai. Ze zouden nieuwe maps moeten maken. En ik weet dat er al nieuwe maps zijn maar die zijn te koop en ik heb geen zin om 15,- euro aan zoiets onbenulligs uit te geven. Als ze hun fans willen behouden zouden ze beter een update moeten maken met gratis maps.

Special-Obs: Het misschien wel enige grote + punt! Ik vind het altijd zo gezellig om met een vriend dit te spelen. Heb hier niet zo veel over te zeggen. Dit is gewoon FANTASTISCH.

Bugs: Elevators, unlimited ammo, unlimited care-package, vast lopen noem maar op! Dit is zo'n groot probleem. Ik heb niet zo vaak een spel gezien die zo slecht is qua fouten. Alsof ze iets zijn vergeten te maken. Mensen maken hier ook veel te vaak gebruik van! Door middel van elevators gaan mensen andere van boven killen. Een erg groot probleem....

Cheaters: Hier moest ik even van slikken. Bijna elke keer als ik FFA wil spelen, zijn er wel 1 of 2 paar boosters. En wat een maps. Zoveel geheime plekken! Je kan zowat om iedere hoek iemand vinden. En kom op..tactical inserction?! Alsof iemand dat gebruikt zonder te boosten?! Dit moet gewoon weg. En dan nog '10th prestige hack' of 'all emblem and title hack'. Hier moet Infinity Ward echt iets aan doen.

+ Punten:

Boosters
Bugs
Cheaters

avatar van Dragonslayer
Tis vast niet te laat om eens een korte review te geven over hét zogenaamde veelbelovende spel dat vorig jaar uitkwam.

Ik begin met de single player. Waar ik erg van hou bij dit spel is dat je bijna direct in de volle actie gegooid wordt. Na een erg korte tutorial weet je bijna alles wat je weten moet om vervolgens in de volle strijd gegooid te worden. De singleplayer heeft kwa gameplay verder niet veel te bieden wat we nog niet kenden en je bent na zes uurtjes klaar. Toch heb ik me wel 6 uur vermaakt met lekkere actie en een goed verhaal. conclusie: kort maar krachtig

Dan de special opps. Het deel wat we nog niet kenden. Je bent wel even zoet om alle 69 sterren uit 23 missies te behalen. Het is erg leuk om dit met z'n tweeën te doen. Met bepaalde missies ben je soms wel erg lang bezig waardoor het dan wel erg frustrerend is als het misgaat en je echt een gigantisch stuk weer overnieuw moet doen. Dit deel van het spel vindt ik nog het meest geslaagd.

Dan de multiplayer. Het frustrerende deel waar het uiteindelijk helemaal mis gaat. Wat in COD4 zo goed was dacht IW te kunnen overtreffen door een paar drastische veranderingen:

Toen ik net begon met spelen begon het als snel een verslaving te worden. Het wapenunlocksysteem zit erg goed in elkaar en ook de toevoeging van callsigns is erg interessant. Het wapenarsenaal zelf is niet veel anders dan die van cod4, maar dat is misschien maar goed ook. Aan de perks is wel duidelijk gesleuteld, maar nog altijd zijn daarmee veel interessante strategieën te bedenken.

Maar hoe langer ik speelde hoe meer ik me begon te ergeren aan dingen die al zo vaak genoemd zijn. De grootste fout van IW is het ontbreken van dedecated servers. Het IW net geeft vaak foutmeldingen, lag en Iedereen kan ongestoord bezig gaan met zwaar irritante manieren van spelen zoals hacken, campen, knifen en noobtuben zonder gekickt te worden. Het campen lijkt zelf nog te worden aangemoedigd. Dit komt door de vele killstreakrewards die de balans totaal overhoop gooien. Predator missels vliegen je constant om de oren of er hangt wel weer een harrier of chopper in de lucht waar je om de 10 seconden weer wordt neergeknald. Door een care package heb je na 3 of 4 kills zelfs een willekeurige reward te pakken. Dat de ballans eruit is merk je misschien aan dat je het ene potje bovenaan eindigt en het andere potje onderaan. En dan komen ze na een halfjaar aan met barebones, ik heb het nog een paar keer gespeeld en het is inderdaad een verbetering, Maar dit houdt de hackers, knifers enz. helaas niet tegen. Ook kun je nooit 100% bepalen welk gametype je ermee speelt.

Conclusie: De singleplayer en special opps zijn zeer geslaagd. Maar de multieplayer mis het belangrijkste: de balans. Wat een teleurstelling.

[Review: Modern Warfare 2 Resurgence map-pack]

Ziezo, vorige week dus de nieuwe maps uit de Playstation Store gehaald. Heb er netjes 14 euro voor betaald. Moest de maps wel hebben omdat er bijna geen mensen meer in de oude maps kwamen dus dan krijg je alleen maar potjes waar 5 á 6 mensen in zitten wat gewoon te weinig is. Maargoed ik ben dus met de nieuwe maps aan de slag gegaan en na een paar uur spelen had ik al spijt dat ik ze gekocht had. Wat krijg je? Je krijgt dus 5 'nieuwe' maps waarvan er 2 maps uit cod4 zijn en 3 hele nieuwe maps die allerdrie erg snel gaan vervelen. In deze review zal ik de mappack per map gaan reviewen.

Je hebt Fuel, dat is gigantisch terrein rondom een olie raffinaderij. Hierom heen staan allemaal kantoorgebouwen met minimaal twee verdiepingen dus het is een echte sniper map. De grap is ook dat ik eerst helemaal niet door had dat het zo'n grote map was. Rondom de gebouwen zijn er een aantal kleine gangetjes en steegjes, goed voor close-action dus. Maar als je verder loopt merk je pas hoe groot de map echt is. Als je dus richting de olie raffinaderij loopt is het één grote invasie van snipers. Iedereen gaat achter een rots verstopt zitten wachtend tot jij langs loopt. Alsof er nog niet genoeg sniper-maps in Modern Warfare 2 zijn. Dan heb je Trailer Park, een kleine map waarin allerlei woonwagens staan, delen van neergestorte vliegtuigen liggen en andere rommel waar je achter kunt zitten/liggen. Ook hier geld, het is campen, campen, campen. Het doet ook echt heel erg denken aan de map scrapyard. Deze map is ook erg irritant omdat het weer zo klein is en iedereen gaat maar in een hoekje zitten afwachten tot jij voorbij rent en om je voor je flikker te schieten, dus ga je zelf automatisch ook zitten campen, quikscopen etc, etc.

Dan de laatste nieuwe map Çarnival. Dit is gelukkig een erg leuke map dat zich afspeelt op een verlaten kermis met allerlei kapotte attracties waar je in kan, op kan en onderdoor kan. Zo heb je bv een kapotte achtbaan waarover je kunt rennen wat niet slim is want je wordt binnen 2 tellen neer gesniped. Je hebt een funhouse waar je naar binnen kan gaan. Deze staat in het midden van map. Het is een enorm clownshoofd met binnenin een glijbaan die naar de 2e verdieping leid waar altijd standaard één of meerdere sniper's zitten. Dat funhouse is echt behoorlijk vervelend omdat het alleen maar wordt gebruikt om in te campen. Als je erin zit kijk je als het ware uit over de hele map oftwel je bent nergens veilig want overal zitten sniper's. Verder staat er nog een kapotte draaimolen, een raket, kraampjes met eten, een plek met botsauto's etc etc. Het klinkt allemaal veel leuker dan dat het daadwerkelijk is. Ookal is Carnival wel de beste map van de uiteindelijk maar 3 echt 'nieuwe' mappen.

Dan heb je nog 2 oude maps uit Call of Duty 4, Strike en Vacant. Nou, dat zijn wel 2 van m'n favoriete maps uit cod4 dus die speel ik ook altijd met plezier ga ik ook verder niets over vertellen. Ookal had ik liever gewild dat ze in plaats van 2 oude maps nog 2 nieuwe maps erbij deden want deze maps kan ik ook in cod4 spelen die uiteraad veel beter is dan MW2. Deze maps kun je beter niet kopen. Tenzij je echt staat te springen om 3 nieuwe maps te spelen maar ik zou zeggen: koop het niet want je bent er binnen 3 dagen op uitgekeken omdat de maps toch niet zo tof zijn uiteindelijk, en na een tijdje ga je ook vanzelf terug naar de oude maps van mw2 omdat die toch toffer zijn. Je kan voor die 14 euro beter een PSN of XBOX live arcade game halen want deze mappack kopen is zonde van je geld.

Echt nog nooit een spel gezien met zoveel bugs. Er klopt niks van. Campaign is ook heel erg saai. Multiplayer is hetzelfde als cod4 maar dan verbugged. Special ops geeft alleen maar verbindingsproblemen en niet alleen bij mij. Maar alsnog een 1 omdat ik de graphics goed vind.

avatar van LimeLou
I thought we won this war..

Modern Warfare 2. Een game met een behoorlijke status. Het wordt door honderden fanbases en clans als een soort God beschouwd en kent een zeer geliefde multiplayer. Ik ben zelf gericht op een Singleplayer-ervaring en ik baseer hier mijn ervaringen en stem daar ook op. Call of Duty was vroeger een van mijn favoriete gamereeksen, maar dat stopte een beetje met Call of Duty 3. Ook de keuze om deze game 'Modern Warfare 2' zonder Call of Duty ervoor te zetten is wel handiger, maar je krijgt wel veel idioten die dit spel Call of Duty 5 en 6 noemen. Voor het geval jullie het niet weten, de volgorde van de CoD games gaan ongeveer zo:

Call of Duty>> Call of Duty 2>> Call of Duty 3>> Call of Duty 4 : Modern Warfare>> Call of Duty: World at War>> Modern Warfare 2

Het eerste uur van de game is fantastisch, het gaf mij het gevoel alsof ik weer in een te gekke achtbaanrit kwam zoals ik gewend ben van Infinity Ward. De training was vrij simplistisch en een beetje onnodig aangezien de standaardbesturing gewoon beschreven staat in de handleiding. De dingen die om me heen gebeuren waren erg indrukwekkend. Soldaten doen push-ups, er word gesport en je ziet een groep nerveuze Afghaanse militairen. Het gevoel voor realisme is piekfijn in deze game. De wapens zijn oké. Ze gaven me niet een gevoel van macht zoals in F.E.A.R. Maar dat maakt opzich niet zo veel uit, want ze hebben allemaal een eigen 'feel' en de herlaadtijden zijn lekker snel.

Verhaal was nogal onoverzichtelijk en vaag. Maar ik begreep het wel op het einde. Het was niet bijster origineel en voelde een beetje als het misvormde kleine broertje van het eerste deel. Niet alleen was er meer kracht in het eerste deel, ook valt er weinig over de karakters te zeggen. Toen bijvoorbeeld een goede oorlogsvriend van je gedood werd, deed het me niks eigenlijk. Het was me allemaal een beetje te veel overkill. Je blaast die shit weer op en knalt alles en iedereen naar de klote en voor de rest zet ik mijn hersens op nul. Dit is niet ongewoon voor FPS, maar MW2 kopieeërt alle basiselementen van het eerste deel en tja... het voelt oncompleet. Het ligt vast aan mij ,maar mijn broer vond de game ook teleurstellend. De terugkomst van Captain Price vond ik wel weer lachen, maar toen hij in elkaar werd geslagen door Shephard (niet te verwarren met Mass Effect, haha) deed het me nogal weinig. Deze hele game geeft me geen speciale prikkelingen die ik verwacht bij een game. Geen gevoel van 'dit is echt vet!' of 'dit verbaasd me' zoals Modern Warfare 1 dat wel deed met me. De game probeert te verassen maar laat me met dezelfde gezichtsuitdrukking achter bij het einde als in de rest van de game.

De levels zijn wel een pluspunt. De nette, Amerikaanse buurten kwamen goed over en dat vliegtuiglevel! Jezus Christus, wat een hard level! Ik voelde me zelfs een beetje misselijk na dat level, wat hard en gewelddadig! Totaal niet wat ik gewend ben van een luchtige gamingreeks. Ik zal niet zo snel het beeld vergeten waarbij je uit de lift stapt en een groot publiek neerschiet. Met vrouwen, jongeren en ouderen er ook nog bij. Het gaf me een naar, misselijk gevoel, en was een van de beste CoD-momenten ooit! (niet op een vrolijke manier dan)

Ik hoorde ook veel kudos over de muziek van Hans Zimmer. Nou ik vond het af en toe wel mooi klinken maar ik heb sowieso weinig met John Williams, Hans Zimmer etc. Veel te bombastisch en Hollywood-achtig. Het pastte op zich wel bij Call of Duty, maar het stond gewoon veel te veel bij de voorgrond. De vijanden zijn ook niet geloofwaardig. Je hoort ze bijna nooit iets Russisch schreeuwen en ze zijn altijd erg onopvallend. In tegenoverstelling tot de schreeuwende Japanners in World at War. Ook vond ik het een beetje dom dat je iets van 3 keer Shephard achterna moet rennen en hem proberen te doden, alleen om hem te zien sterven door een lullig mesje dat in zijn oog gegooid werd.

Mijn uiteindelijke ervaring met Modern Warfare 2 was vermakelijk, maar het had zoveel meer kunnen zijn dan alleen een verbetering van de eerste Modern Warfare. Maar dat is mijn mening, he

*2.5

avatar van Donkerwoud
Ik ben geen groot liefhebber van shooters maar deze Modern Warfare 2 deed het toch aardig. De game is niet veel meer dan een onderhoudend pulpverhaal dat de meest idiote oorlogssituaties aan elkaar koppelt en de speler continu midden in de actie gooit. Voor mij ligt de schoonheid in hoe de huidige generatie games ons echt meer dan ooit in de spelsituaties werpt. Hoewel deze game vele malen minder gelaagd is dan een MGS 4 deed de manier van presenteren er me wel aan herinneren. Grafisch van een hoog niveau en qua gameplay bevat het veel kleine details die het spelplezier vergroten. Ook de multiplayer is onderhoudend genoeg, maar daar heb ik minder mee gespeeld dan het wellicht had verdiend. Zelden zo blij geweest om een game te lenen van een collega met het idee er geen lol uit te halen en dan toch een fijne tijd ermee te hebben.

avatar van bettafish14
wat ik bij deze game heb voor gevoel is dit: Ik was eerst zo blij toen ik het hoorde dat deze uitkwam.
Ik wist zeker dit word gewoon mijn lieverlings game, maar zo mag het niet zijn.
Ik vind cod4 stukken beter, omdat die een leukere singleplayer heeft en leukere multiplayer.
Ik vind deze game een beetje teveel actie bevatten.
Ik vind dit spel eentonig vergeleken bij cod 4.
Maar ik vind dit geen sleche game, totaal niet alleen nu ik merk dat ik na een jaar hem eigenlijk zat ben en ik dat gevoel niet had bij cod 4.
sorry voor de mensen die hem geweldig vinden.
tis geen slechte game hoor, dus begrijp me niet verkeerd,maar zo denk ik erover.

avatar van Maiky
Een game die ik normaal niet zo snel zal kopen. Maar als je een jongere broer hebt die wel gevoelig is voor dit soort oorlogspelletjes, dan is de verleiding groot om je eens te verdiepen in het fenomeen dat Activision zo groots neer wilt zetten. Nou ja, verdiepen... Laat ik het maar bij de single player houden, want dat multiplayergedoe is bij dit soort games niet (meer) voor me weggelegd.

Modern Warfare 2 heeft dus subjectief gezien een aantal zaken tegen. Zo heb ik erg weinig met het machogedrag van het Amerikaanse leger. Dat valt mijn inziens te snel in stereotypisch gedrag. (Nu moet ik opmerken dat ik bijna zeker weet dat dit in het echte leven ook zo zal zijn, dus dat moet dan maar.) Brommende mannenstemmen die tijdens de laadschermen wel eens vertellen hoe de zaken in elkaar steken zijn dus onvermijdelijk. Net zoals al die hight tech frutseltjes die je onder het laden ziet. Het zegt me niets en het doet me niets. Net zoals het verhaal. Bij vlagen probeerde ik flarden tekst te volgen, zowel tijdens het spelen als tijdens het laden, maar ik had geen flauw idee waar ze het over hadden. En eerlijk gezegd vond ik het allemaal wel prima. Waarom ik het dan toch speelde? Ach, laten we het maar houden op een gezonde portie nieuwsgierigheid. En gewoon, omdat het kan.

De game blinkt uit in spektakel, maar dat gegeven komt in conflict met de manier waarop het verhaal wordt verteld en de de duur van de game. (Om een korte speeltijd te voorkomen, rekte ik de game kunstmatig uit door 'm op de een na hoogste moeilijkheidsgraad te spelen.) Infinity Ward heeft namelijk zoveel ideeën in deze game willen stoppen dat het geheel een allegaartje is van bijeengeraapte actiescènes. Hierdoor voelt het wat fragmentarisch aan. De game had minstens een punt hoger gescoord als alles meer als een geheel aanvoelde, zoals dat bij Half-Life 2 het geval is. Desondanks betrapte ik me regelmatig op een open mond. Men trekt alles uit de kast. Een speedboat achtervolging en een achtervolging te voet over de daken van een of ander Zuid-Amerikaans land, bijvoorbeeld. Of de momenten waarop je een ijswand beklimt of een luchtaanval uitvoert trekken de game qua niveau naar een hoger plan. Uitermate verrassend was ook het moment dat je in de ruimte zweefde. Hier sprak een erg interessante emotionele lading uit. Jammer dat dat maar een fractie van de game was. (Anderzijds, hoe kun je dit nog meer in de game betrekken?)
Zeer interessant waren ook de momenten waarop je gedeeltelijk werd uitgeschakeld. Met name de slotscène is een klein meesterwerkje. Het is dus niet altijd droog van A naar B lopen en alles kapot schieten dat beweegt: alles wordt mooi aangekleed met diverse situaties. De game wisselt bescheiden stealth af met nietsontziende, chaotische vuurgevechten. Infinity Ward weet zeer sporadisch een authentiek oorlogsgevoel op te wekken (voor zover ik dat kan beoordelen, tenminste). Wat ik bedoel is dat men bij vlagen op emotioneel vlak wat dieper weten door te dringen in de ervaring van de speler. Daarvoor niets dan hulde.

De diversiteit is dus enorm, maar dat gaat uiteindelijk wel ten koste van opbouw en dosering, waardoor de hele game aanvoelt als een Greatest Hits die van Infinity Ward's ideeëntafel vandaan zijn gekomen. Dat de community daar niet mee zit, mag duidelijk zijn. De multiplayer, zo kan mijn broer beamen, is waar je deze game voor speelt. En ik geloof best dat die goed is - maar ik ben niet de persoon die daar in geïnteresseerd is. Met de teller op 8 uur en 45 minuten zag ik de aftiteling over het scherm rollen. Ruim 70% van de game heb ik op de bijna hoogste moeilijkheidsgraad gespeeld, totdat het me wat te moeilijk werd en ik geen zin had om er extra moeite in te steken. Want zoals gezegd: dit is niet helemaal mijn soort game.

Het geluid is fantastisch; vooral over een goede koptelefoon knalt het allemaal lekker weg. De graphics waren niet van het niveau Uncharted 2. Een onnodige opmerking, daar dat niet van belang is. Waarom ik het wel even aangeef, is dat het in mijn ogen in het voordeel van de game werkt. Niet dat de graphics 'minder' zijn, want het ziet er gewoon goed en acceptabel uit met heel aardige animaties. Beetje standaard wellicht, maar dat is prima. Als alles zo enorm gedetailleerd zou zijn, was ik de helft van de tijd bezig de toerist uit te hangen. En over het algemeen is dat in oorlogssituaties niet de gewenste houding.

In de chaos van de gevechten wist ik zelden op wie ik moest schieten, maar Ghost bleef me toch het meeste bij. Maar dat besefte ik pas op een nogal vurig moment in de game. Het is slechts een van een handjevol momenten die me nog bij zullen blijven. Ik ben niet overtuigd om meer van dit spul te spelen, en ook voel ik me niet geroepen om de multiplayer te doen. Modern Warfare 2 was voor mij een leuk tussendoortje dat zeker niet slecht is, maar ook niet de topper is die Activision suggereert. Maakt ook niet uit. Ben blij dat veel mensen hier online plezier aan beleven, en Infinity Ward mag zo door blijven gaan met de serie. Willen ze echter echt mijn ziel winnen, dan moeten ze toch wat meer gaan bieden dan deze opzet. Desondanks, een zeer bescheiden 3*.

avatar van Nqouy
Mw2.. Veel gespeeld.. heeeel erg veel met name de multiplayer.
Hoogste van het hoogste gehaald, prestige 10 lvl 70.
Maar vind ik hem nou wel echt zo heel erg goed? ja de singleplayer zeker! geef mij maar moderne tijd, ik vind die ouwe meuk zoals in World At War maar niks.

Single player kan ik kort over zijn, heb zo'n 10 uitgespeeld op alle niveau's. erg leuke missies en lekker veel actie, goede fijne wapens en natuurlijk geweldige graphics! beter heb ik ze niet gezien bij een cod.
De special ops vond ik zelf een leuke toevoeging maar heb ik verder niet uitgespeeld.

Multiplayer, heel erg mee vermaakt en ook maandenlang gespeeld zonder om te kijken naar mn andere games.
Maar ook momenten zwaar zitten ergeren, de campers, noobtubers en quickscopers haalden me het bloed onder de nagels vandaag.
Veel dingen waren gewoon dik overpowered zoals de killstreak 'pavelow' en bij de wapens was dat de ump45.
Wie bij infinity ward de commando perk heeft uitgevonden mogen ze ook direct opsluiten en nooit meer loslaten.
Je word toch helemaal gek van die rondrennende noobs die met perks marathon,lightweight en commando en iedereen onderweg ff vanaf 10meter knifen?
Gelukkig is dat bij black ops eruit, en mag hopen dat het bij een eventuele mw3 ook niet meer terug komt.
Ook de boosters waren om gek van te worden, alleen maar van die blagen die zonodig een game moeten verpesten met een oneerlijke nuke. Who The F*ck heeft ook die tactical insertion uitgevonden?? helaas zit die ook weer in black ops, niet in ffa maar wel in tdm waar ze nu naar verhuisd zijn wel in mindere mate maar toch.. t blijven trieste mennekes.
Oke nu heb ik weer even mn gal kunnen spuwen!

Heeft de multiplayer ook goede dingen? Ja natuurlijk anders heb ik het ook niet helemaal grijs gespeeld!
Buiten alle minpunten heeft het een geweldige gameplay, graphics en geluid en ook de online connection is prima in orde, zeker in vergelijking met black ops.

De maps waren helaas erg camp vriendelijk maar ik vond ze wel erg leuk om te spelen, favoriet waren bij mij karachi, skidrow en favela.
De sniper maps afghan, derail & estate lagen mij totaal niet en sloeg ik liever over.
Mw2 heeft verder veel spelmodes waar ik veel plezier mee heb gehad
Mijn favorieten waren toch wel domination, demolition en natuurlijk team deathmatch, en af en toe een potje search & destroy kon mij ook wel bekoren.
Wapens vond ik zelf toch wel vrij uitgebalanceerd met uitzondering van de ump45 en de snipers wanneer ze als shotgun gebruikt werden (quickscoping).
Ik speelde zelf enkel met assault rifles gewoon omdat ze zo lekker accuraat waren. ik heb ze allemaal al wel een tijdje gebruikt maar voor mij was de ACR toch wel de favoriet. ook de Tar21
speelde wel lekker, alleen stuiterde hij alle kanten op bij het schieten haha.
Bij primary gebruikte meestal de 1887 akimbo, pff ja die was ook wel aardig overpowered naar mijn mening.
Bij de perks waren toch wel marathon (lekker rennen zonder eindeloos L3 in te blijven drukken)
Stopping power (vaak heel erg nuttig in maps als invasion) en ninja (altijd fijn om niet die zware kisten van je te horen stampen)
Killstreaks hield ik standaard simpel, UAV,Care package & Sentry gun of Predator missile.
Ik kreeg regelmatig een choppergunner of AC130 uit mn care package dus hogere killstreaks instellen vond ik vrij overbodig.

Tot zover mijn ervaring met Mw2, vreemd genoeg heb ik MW2 geen één keer meer uit het hoesje gehaald sinds Black ops is uitgekomen.. is Black ops dan zoveel beter..? mwha nee Mw2 is beter qua gameplay en graphics, maar Black ops spelen is toch meer fun, en ik erger mij minder aan bepaalde dingen.
Ook de recente verhalen over de gehackte lobby's doen mij niet echt motiveren om maar weer eens Mw2 onder het stof vandaan te halen.
Ik kijk al wel reikhalzend uit naar Mw3, tot die tijd leef ik me wel lekker uit in Black ops.

avatar van Mitakcor
Soap: "Dogs. I *hate* dogs."
Price: "These Russian dogs are like pussycats compared to the ones in Pripyat."
Soap: "It's good to have you back, old man."
Price: "Roger that."

Heerlijke soldatenpraatjes, ben daar altijd dol op. De personages zijn ook fantastisch, vooral Soap en Price. Ook Ghost mag er zeker wezen. Denk dat de single player daarom ook interessanter is geworden, want er zitten tussen een paar saaie missies die ik met tegenzin had gespeeld. Maar over het algemeen is het zeker een heerlijke shooter.

De Special Ops vind ik een groot pluspunt. Altijd super om met vrienden verschillende missies uit te voeren en steeds dichter bij de 69e ster te komen. Natuurlijk zitten er wel een paar kutmissies tussen maar dan is het juist leuk om met vrienden steeds een nieuw plan te bedenken hoe we het nou moeten flikken. Dat hebben de ontwikkelaars van deze Modern Warfare echt goed gedaan.

Online heb ik nog niet gespeeld, want ging eerst vol voor de platinum trofee die alleen invloed heeft op de single player en de Special Ops. Ongeveer binnen drie weken uitgespeeld, had wel sneller gekund als de Special Ops missie 'Wetwork' niet in de weg stond... Absoluut een shooter die zelfs voor shooterhaters leuk kan zijn. Roger that.

avatar van JacoBaco
Hard bezig om de game nog eens op Veteran uit te spelen. Het is heel goed te doen, maar maak vooral geen slordigheidsfoutjes. En al word je maar in je kleine teen geschoten, je bent meteen morsdood. Het grootste probleem is eigenlijk dat de game vaak ronduit gemeen is en je geduld wordt hierdoor flink op de proef gesteld. 1. Vijanden blijven oneindig terugkomen als je niet verder gaat. 2. Ik zat minstens een half uur vast in het Whiskey Hotel level. Ik had een checkpoint bereikt, maar elke keer als ik daar begon werd ik erg vaak weer binnen een halve seconde doodgeschoten of ik werd 5 a 10 seconde later alsnog overhoop geschoten. Het is een open stuk en je wordt beschoten vanuit het hotel. Het is gewoon 90% geluk en 10% vaardigheid. Dit soort dingen verpesten echt je goede humeur. Dit zelfde probleem had ik trouwens ook nog in de missie Loose Ends. Maar los van deze enorme nadelen is Veteran super intens en daar hou ik van. En dan ook nog met de muziek van Hans Zimmer erbij!

En na Veteran doe ik de grootste uitdaging. The Student Surpasses the Master

Zojuist de game uitgespeeld, op de normale difficulty Wat een chaos maar heb me prima vermaakt. Wel erg vergelijkbaar met hoe ik op zijn tijd een domme actiefilm of een ritje in een achtbaan leuk vind Qua shooters heb ik liever meer stealth of snipen en wat meer tijd om adem te halen. Ook mijn eerste aanraking met Call of Duty, maar krijg niet direct zin om meer van deze franchise te spelen. Heb nog wel WW2 uit 2014 in de backlog zitten, die zal ik tzt wel spelen, dus wellicht dat dan mijn mening wat verandert De game was ook erg lineair met weinig bewegingsvrijheid, maar dat zal ook te maken hebben met dat het een game uit 2009 is. Wat de game wel tof doet is hoe je NPC teammaatjes meedoen, kreeg echt het gevoel onderdeel te zijn van een team.

Heb getwijfeld tussen 3 en 3,5* maar mijn stemmen doorkijkend hoort deze krap an thuis in het rijtje met 3,5* ..Heeft ook te maken met dat je aan alles ziet dat dit een kwalitatief hoogwaardige game is die met liefde is gemaakt. De aftiteling met het Infinity Ward museum is 1 van de tofste die ik ooit gezien heb!

avatar van Duke Nukem
De campaign is helemaal scripted, niets vrijheid dus en veel filmpjes tussendoor die je helemaal uit het ritme halen. Je teamleden lopen constant in de weg of blokkeren de doorgang. Toch blijf je spelen, het verhaal zuigt je erin. Wel vervelend dat je de hele tijd je teamleader moet volgen. Vaak was ik al veel verder doorgedrongen in de vijandelijke linie, en dan moest ik dus wachten of terug gaan omdat de teamleader was achtergebleven of een andere weg wou opgaan. Ook het breachen van de deuren met het daaropvolgende quicktime-event waarbij je de hostages moet beschermen en de bad guys moet killen, wordt al heel snel vervelend.

Online multiplayer dan. De maps zijn overzichtelijk en goed ingedeeld. De sessies worden nog goed gevuld voor een spel uit 2009, en worden vooral bevolkt door high rank players die je in stukken schieten nog voordat je iets heb gezien. Heel leuke is dat je met twee spelers via split screen Special Ops kunt spelen. En je kunt ook tegen elkaar spelen. Je hebt de keuze uit: team deathmatch, search and destroy, sabotage, domination, headquarters, capture the flag en demolition. Er zijn maar liefst 16 maps beschikbaar.

Het verbaast me eigenlijk hoeveel mij is bijgebleven van deze campaign, ook al heb ik deze voor het laatst zeker 10+ jaar geleden gespeeld. Dit geld ook voor Modern Warfare 1 overigens. Dat geeft dan weer aan dat het gewoon best wel memorabel is.

De graphics update in de remaster zijn wederom erg mooi gedaan, ook al blijft het oude randje wel intact. Ik kan niet helemaal thuisbrengen wat er nu precies ouder voelt tegenover de nieuwe delen die ik heb gespeeld, want in alles voelt het gewoon als COD, maar je merkt echt wel progressie in gameplay in de loop der jaren.

Verder keren er een hoop toffe personages weer terug en blijft de campaign tof en lekker simpel knallen. Maar stiekem is het allemaal iets minder spannend dan zoals ik het mij herinnerde. Maar dat risico heb je met oude games herspelen.