Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)

Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 2 - Campaign Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

avatar van Awake78
Heb die Javelin een tijdje geprobeerd maar raakte er geen pepernoot mee (kan aan mij liggen). Toen maar weer lekker overgegaan op de Stinger

avatar van dikkedarm
Als je pc crasht en dus opnieuw moet beginnen met MW2 houdt Steam dan toch je achievements/perks/ranks vast ? Of moet je dit ergens zelf backuppen? Ben benieuwd naar jullie antwoord...

polopolo150 schreef:
Killcams kan je toch skippen?

Ja dat weet ik, maar ik wil vaak zien hoe ik gedood word zodat ik aan die fout kan werken.

Gisteren echt een kut dag gehad. 3 Matches zagen er gisteren zo uit:

Kills----------Deaths

10 - 18
3 - 9
4 - 7

Bij de 4e match krijg ik bijna een hart aanval. Ik had voor het eerst sinds de 3 vorige matches ''emergency airdrop'' dus ik had 7 killstreak - 0 deaths. Dan sein ik op een open veld waar de 4 pakketjes moeten komen, maar dan valt alles op een dak waar ik niet kan komen! Toen ik zag dat er 2x AC130, 1 Helikopter en 1 Centry Gun bij zat, was het genoeg geweest! En dan al die noobs die kills jatten en die vieze campers. Op campen en kills stelen moet de doodstraf staan !

avatar van Florsi Florsa
Jij lijkt me echt zo'n type die van de Tweede Wereldoorlog houdt.

Hoe weet je dat

avatar van Martijn
Hoe kun je nou zeggen dat iemand je kills jat. Hij molt jou en vervolgens de tegenstander?

Moet hij maar wachten tot dat jij klaar bent totdat hij weer mee mag doen met schieten. Als iemand niet schiet, en jij gaat dood ben je vast boos dat je teamgenoot niet geholpen heeft, doet hij dat wij dan steelt hij je kills.

Oke, ik heb soms ook wel eens dat ik denk, hee dat was mijn kill. Maar zo gaat het andersom ook, dat je punten er bij krijgt ten koste van een teamgenoot, en omdaar nou strafpunten voor te gaan geven is wel de allergrootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Het gaat er niet om wie de kill maakt, het gaat erom dat de tegenstander neer gaat!

Vet spel, ik word ook steeds slechter. Avg is nu ongeveer 20 death's 3 kills. In de multiplayer.

avatar van polopolo150
Assume schreef:

Ja, 2 dagen na de release kreeg ik de spel, ik speeld eerst de Single Player, en daarna de multiplayer. Ik werd aardig goed in multiplayer en ik kreeg heel veel kills en maar heel weinig death's. Ik speelde de spel ook non-stop totdat ik op level 20-30 kwam. Toen weer wat minder. Blijkbaar hebben andere mensen nu ook alle truukjes en etc gevonden bij MW2. Nu zie ik mensen van level 70 vaker in de online matches staan... tja.

Dat ze lvl 70 zijn zegt niks. Ik sta met lvl 25 regelmatig boven de hoge levels in score.

polopolo150 schreef:

Je hebt echt geen trucjes nodig om nu level 70 te zijn hoor. Ik ben nu ook level 60 en ik heb een complete week niet gegamed omdat ik met Assassin's Creed 2 bezig was. Als je regelmatig en goed speelt, d.w.z. in de top 3 finished, en gericht challenges probeert te halen kun je heel snel levellen.

avatar van polopolo150
MikeMannuh schreef:
Je hebt echt geen trucjes nodig om nu level 70 te zijn hoor

Ik bedoelde meer om sneller bij Level 70 te komen. Natuurlijk kom je vanzelf ook wel bij Level 70. Maar er zijn nu eenmaal truuks om iemand sneller te doden dan de andere. (moet je wel geluk hebben dat de MW2 host niet is bugged A.K.A Magic Bullets)

Glacius schreef:

Klopt... meestal sta ik ook boven de hoge levels in de score lijst. Maar er zijn eenmaal mensen die je niet op skills bekjken maar op levels.

MikeMannuh
Haha, dat zijn meestal de mensen die zelf geen skill hebben. Helaas zit deze game vol met dat soort mensen. Het speelplezier wordt mij redelijk ontnomen door het aantal trieste mensen die in een hoekje gaan zitten wachten totdat er iemand langskomt gerend.

Ik haal toch een punt van mn cijfer af. Het slechte en bekrampte level design dat zoveel hoekjes en schuilplekjes bevat voor campers, gepaard met slechte spawns maken de multiplayer vreselijk. De maximum player cap van 8 spelers in FFA helpt hier ook niet bij. Als er 5 van de 8 mensen aan het campen zijn gaat je gameplay de vuilnisbak in. De irritaties die hier uit voorkomen worden nog eens extra versterkt door het ontbreken van dedicated servers. Waren deze aanwezig had je gewoon op clanservers kunnen spelen, mods kunnen instellen, levels kunnen uitzoeken, eigen levels kunnen maken enzovoorts enzovoorts. Erg jammer. Het begon erg veelbelovend en leuk, maar het wordt verziekt door de spelers zelf.

Hopelijk brengen ze snel een mappack uit met grotere levels. De enige modes die nog enigszins leuk zijn om te spelen op het moment zijn TDM en HC TDM.

avatar van Awake78
Grotere levels ok, maar als ik helemaal ben omgelopen in Derail om zo'n irritante sniper van het dak af te knallen en er spawnt uiteindelijk precies een gastje 20 meter voor mijn voeten, knalt me af en ik moet weer vooraan beginnen om vervolgens weer 3 minuten te lopen (rennen) om weer die sniper proberen te elimineren heb ik het ook snel gehad met lange levels (lange zin, sorry).

Ambush of Strike (CoD4) - dát waren pas goed gestructureerde levels. Voor ieder wat wils, sniper konden los gaan en korte stukken voor de Rambo's. Lachen toch.

MikeMannuh schreef:

Dat benauwde begon ik ook heel snel al te ervaren, daarom speel ik steeds minder FFA en ga over op TDM Hardcore deze levels zijn over het algemeen groter en wat rustiger. Ook komt hier het tactische verhaal om de hoek kijken en kan je wat makkelijker je challenges uitspelen.

In FFA is het een kwestie van campen/predator strike/harrier / AC130. Nr 1 wint met 30 kills de rest blijft gefrustreerd achter [met 5 a 10 kills].

Het haalt toch niet de "gameplay" kwaliteit van COD4 hoe mooi het er ook uit ziet.

:?
dikkedarm schreef:
Iemand ??

Bij MW1 moest je het zelf doen, hier denk ik ook (aangezien er ontelbare lvl 70 hacks bestaan)

avatar van dikkedarm
Dit heb ik gevonden en ff vertaald...

Officiële Steam MW2 Rank Backup

Na het wachten op een week of zo Steam hebben me verteld dat ik kon mijn rang hersteld en dit is hoe je het doet als je rang wordt teruggezet. Hopelijk helpt andere als ik nu voorbij de rang ik verloren en dus is het geen nut voor mij niet meer.

Quote: Een recente game crash of systeemfout kan uw multiplayer statistieken naar terugdraaien naar een eerdere datum of opnieuw volledig. Echter, om je statistieken te beschermen tegen deze, zijn back-ups voor je stats vaak opgeslagen op uw Call of Duty: Modern Warfare 2 map in Stoom.

In het geval van het terugdraaien of reset, kunt u de locatie van uw Modern Warfare 2 installeren map:

Standaard Locatie:

C: \ Program Files \ Steam \ SteamApps \ common \ Call of Duty Modern Warfare 2 \ Open de \ spelers \ map multiplayer Uw profiel wordt regelmatig bijgewerkt als een. Stat * en * back-upbestand.

Uw oorspronkelijke profiel bestand zal beginnen met: md202ef8d
Uw back-profiel bestand zal beginnen met: md202ef8d.bak

Om te herstellen van uw verloren gegevens, kunt u het volgende doen: Ga naar het profiel en de back-up. Stat-bestanden met de meest recente "Date Modified" in Windows Beweeg uw oorspronkelijke profiel. Stat file naar een nieuwe locatie (Een nieuwe map maken en plaatsen hier moet worden fine). Wijzig de naam van uw back-up bestand door het verwijderen. "Bak" van de bestandsnaam.

Zodra u klaar bent met dit, start Stoom en re-test van deze kwestie. Als u verdere hulp het oplossen van uw spel crasht, technische ondersteuning voor deze titel vereist wordt afgehandeld door een derde partij support afdeling - Volg de link hieronder voor instructies om de ondersteunende diensten voor deze titel: Titel: Call of Duty: Modern Warfare 2 contact Gelieve Laat het ons weten als u nog problemen ondervindt, of als u nog vragen of opmerkingen.

Maw: het systeem is hetzelfde gebleven. Bij bv een format ben je het alsnog kwijt dus het wordt niet opgeslagen op een centrale server.

avatar van gamesz
Idd mikemannuh, rot MP is t. FFA krijgt een dikke 0,5*, alleen headquarters en team DM is wel te doen, een 2,5 voor de gehele MP. SP een 4,5, spec ops een 4. Totaal een 3,5, toch jammer want de MP moest voor de vele speeluren gaan zorgen, maar dat zit er voor mij niet in. Gelukkig hebben we world at war nog.

avatar van TonyTHorror
Ik kan niet anders dan het eens zijn met de frustaties die de MP losmaakt. Die campers zijn gelukkig niet de serieuze gamers en zullen het spel dan ook niet meer maanden spelen.
Zoals je zovaak ziet duurt het even voordat er een bepaalde groep overblijft die het wél serieus speelt.

Vaak zat dat ik een game leave terwijl ik op een goede score sta maar m'n deaths vind door toedoen van campers, het plezier is er dan gewoon af.
Leuke manier van gamen ook, waar doen die campers het voor? Een spel spelen om vervolgens 10minuten in het zelfde hoekje te wachten op mensen die langs komen, is dat soms leuk.. ?

Triest volk, gelukkig zijn er ook nog zat toffe matches die mij toch weer aan het spelen houden, skills zijn weer beetje omhoog gehaalt aangezien ik het laatste jaar online BF:BC heb gedaan was het weer erg wennen, zal binnenkort andersom ook weer zo zijn wanneer BF:BC2 uitkomt.

Cijfer gaat van 4.5 naar een 4, niet lager omdat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed komt, de maps zijn erg tof zodra je ze kent en ondanks de fustraties blijf ik het spelen.

Bij de PS3 vind ik het wel jammer dat je zovaak met weinig mensen in een game zit. Hebben meer mensen hier last van?

Voorheen werden games automatisch aangevuld tot 6 vs 6, maar in MW2 zit ik vaker 2 vs 2 te spelen in TM. Da's wel klote, zeker bij de grotere maps. Ook bij MW2 veel vaker gebeurd dat een game eindigd doordat de tijd op is, i.p.v. het kill limiet is bereikt.

Heb deze game nu nog niet online gespeeld maar ik snap niet dat zoveel mensen zeiken op campers.
Hoe je het nu draait of keerd ze zijn er allemaal en iedereen die online speelt zal het ook al wel eens gedaan hebben ook mss niet lang maar toch.
Als je zo dan toch stoort aan campers probeer dan gewoon een manier te vinden die het hun lastig maakt.
Heb vroeger jaren online gespeeld dagelijks en campers kun je rap da baas want ze doen altijd het zelfde dus heb je hun vree rap door en gouden regel voor camper is toch gewoon flashen ofwel met enkele er naar toe en goed samen werken.
Maar stop toch met zeiken van campers ze horen er bij net zoals rushers en al de rest en dat maakt het spel compleet.
De makers voorzien voor iedereen wel iets wat ze bevalt of een goed plaatsje voor te campen.

Dead01 schreef:

Je hebt de game dus niet gespeeld en mijn post (en anderen die volgden) blijkbaar ook niet gelezen. Deze game is niet als andere PC shooters. Dit komt ten eerste door het nieuwe systeem wat ze hebben gecreëerd, waarbij je maar met maximaal 8 mensen FFA kan spelen. Als er daarvan 5 mensen een tentje opgezet hebben heb je gewoon geen gameplay meer.

Het feit DAT er zoveel mensen campen komt door het level design. In de vroegere CoD's waren de levels redelijk groot, maar nu zijn ze zeer klein, waardoor er ALTIJD wel tientallen mensen langs je camp plekje gerend komen. Deze mensen kunnen dus ook nog eens de game winnen! Dat is in mijn ogen gewoon slecht design.

Daarnaast is deze game zo vaak over de toonbank gevlogen dat er gewoon een MEGA grote hoeveelheid van idioten online spelen, wat het spelen van andere game modes zoals CTF, Domination, S&D etc. onmogelijk maakt, omdat deze meeste mensen hier ook gewoon gaan campen zodat ze de meeste kills krijgen, in plaats van zich te richten op het uiteindelijke doel van de gamemode.

Ik zou de game zelf maar eens spelen voordat je andere mensen gaat vertellen wat ze wel of niet moeten doen. Ik durf te wedden dat jij ook wel de haren van je hoofd wil trekken als je de ongelofelijke triestheid terugziet op de killcam waarmee sommige mensen hun kills krijgen.

Man de meeste games online heb je altijd campers met hoeveel je speelt dan.
Al speel je 4 tegen 4 en is het ene team puur camping kun je winnen maar de meeste gaan eerst campen omdat het makkelijk is maar als je goed bent dan zijn campers makkelijke doelen.
Heb deze game nog niet gespeeld de vorige mss 3 u online maar als je jaren online speelt dan weet je wel wat het is en heb vooral amry gespeeld.
En ja soms is lastig maar er is altijd een oplossing om een lastige camper te killen en hoe je aan je kills komt is toch elk zijn eigen zaak.
Vind het gewoon storen dat vele echt blijven zeiken over campers, zoek gewoon de best mogelijke oplossingen en werk samen als team dan kom je heel verder en haal je de meeste kills want dat telt voor jou toch het meeste blijkbaar

Teveel hackers online die niet dood kunnen. Meestal zijn ze erg slecht en zien ze je niet. Dan komt er mannetje op me af rennen ik schiet hem 6x op zijn hoofd en hij blijft leven. Opeens komt die met mesje en snijd die me. Ongeveer 1 op de 3 doet dit.

Ford KAduuk

Hebben alle versies last van dit probleem? Ik heb de PS3-versie gespeeld, maar daar heb ik (nog) geen hackers kunnen vinden.

Martijn schreef:

Volgens mij heb jij stront in je ogen het gaat vooral om de campers.
En mensen die vaak (express) kills stelen ook ja, staat er toch bij?

- mensen die wachten tot dat iemand gewond is en dan schieten.

Dat is gewoon vies en levenloos.

avatar van NextGen94
Er valt bijna niks te zeggen dan dat dit de topshooter van het jaar word! want mass effect 2 en lost planet 2 komen waarschijnelijk pas in 2010 uit en dat worden ook topshooters. maar modern warfare 2 is toch echt wel de koning van 2009 zeker weten!

avatar van Ageingrebel
wo2-freak schreef:

Volgens mij heb jij stront in je ogen het gaat vooral om de campers.
En mensen die vaak (express) kills stelen ook ja, staat er toch bij?

- mensen die wachten tot dat iemand gewond is en dan schieten.

Dat is gewoon vies en levenloos.

Ik speel enkel nog Hardcore, als je dan snel genoeg bent om te wachten tot iemand gewond is en hem vervolgens af te maken, dan verdien je het moet ik zeggen.