Modern Warfare 2 (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

avatar van Thomas83
Ook veel mensen die positief zijn over shooters op consoles heb ik horen toegeven dat je op de console zonder muis een stuk minder snel kunt reageren. Dit maakt de gameplay per definitie al minder in mijn ogen, want een shooter draait immers om reflexen en precisie. Een echt moeilijke shooter spelen op een console zou dan niet eens moeten kunnen eigenlijk. Want dan is het gewoon niet meer bij te houden.

SvV_Ying
Kijk echt uit naar deze game. COD4 is voor mij nog steeds het beste spel op de PS3 en dan vooral vanwege de sterke multiplayer, hoop echt dat deze net zo verslavend is online.

Pas in November.. en Operation Flashpoint 2 pas in Oktober.. -_-

avatar van Devil$hadowNL
Deze word wel leip

Thomas83 schreef:

Correctie, jij kunt het niet bij houden. Moet je mijn reflexen op de PS3 eens zien na een paar uur keihard knallen, richten doe je automatisch, het is de kunst om als eerste de trigger over te halen (of de R1 knop in te drukken). Zeg nooit dat een controller geen goede reactie heeft, heb je uberhaupt wel een PS3 of een x360?
Zelfs een beetje noob kan aardig schieten als ie er wat uurtjes op heeft zitten.

Maar weet iemand al hoe duur de Prestige Editie is (kun je ook kiezen of je de nachtkijker erbij neemt of niet?)

Ik ken Thomas al lange tijd hier en hij is altijd al pro pc geweest en zag het niet in schieten op de console. Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat hij de laatste jaren nauwelijks of niet shooters op de console heeft gespeeld want het speelt grandioos. En of schieten op de pc nu wel of niet iets gedetailleerder is zal me worst wezen. Beiden hebben hun charme. En geloof maar dat er zat pittige shooters op de console zijn waarvoor je ook skills nodig hebt en die ook kan hebben door gewoon ook shooters op console te spelen.

Beide beweringen zijn waar. Ja als je een PC op de ps3 zou aansluiten of tegen elkaar zou laten spelen denk ik ook dat de PC zou winnen door de muis (zeker met sniper) Maar de console heeft tegenwoodig handige buttons om snel je crosshair te kunnen verplaatsen. Shooters zijn denk ik niet alleen pc only.

Daarnaast is een PC dan niet per definitie beter omdat het sneller is, omdat op een console iedereen dit 'gebrek' heeft.

Ik vind toch persoonlijk dat pc beter is voor shooters.
Heb nu al 2 jaar een xbox360 en heb daar al aardig wat op gespeeld en ook online maar toch mis ik mijn muis voor het richten, ben het nu al goed gewoon. Consoles vind ik wel handiger kwa andere toetsen dan.
Elk zijn smaak zeker e.
Blijf toch serieus benieuwd naar dit spel:)

joeri592
er is een dikke kans dat ik 10 november in de winkel sta voor deze game, is er hier iemand die de special edition gaat kopen, hij is het goedkoopst te krijgen voor 169 euro! YouTube - Modern Warfare 2 Prestige Edition Unboxing (Official) hier zie je wat er allemaal inzit, heeel vet!! maar wel wat te duur

avatar van mieltjoes
Belachelijk vind ik het, in Amerika kost de Prestige Edition 150 Dollar, ik had dus zo'n 120 euro verwacht, maar nee hoor, het wordt flink duurder, dat wordt flink sparen, ik moet Operation Flashpoint 2, MW2, en assassin's creed 2 kopen, en als call of duty fan kan ik niet achterblijven met alleen een metalen doosje, dat wordt dus flink dokken, een heeeel groot gat in mijn portemonnee in ieder geval.

Iemand nog wat te vertellen over de prestige edition?

SvV_Ying
mieltjoes schreef:

Iemand nog wat te vertellen over de prestige edition?

Net wat je zegt, belachelijke prijs, dus niet kopen wat voor fan je ook bent. 160 euro dat is meer dan 350 gulden! voor een spel

Het gaat uiteindelijk toch om het spelletje op de disc en meestal zijn de extra's leuk om 1 keer naar te kijken. Bovendien kan je als je 100 euro bespaart weer 2 andere vette games kopen.

avatar van mieltjoes
Tsja, ik twijfel ook nog erg, maar ik hoef maar 3 games te kopen die ik nu al zou kunnen betalen, heb eergisteren een nieuwe computer gekocht en ik twijfel nu tussen de pc en de ps3 versies, ik heb een paar nieuwe spellen geprobeerd en de graphics zijn echt geweldig mooi, ook al heb ik een grote plasma aan de muur hangen, ik denk dat de PS3 langzaam een beetje achter gaat lopen, maar dat duurt nog wel even. Modern Warfare wordt denk ik een PS3 game voor mij. Ook al zal mijn PS3 het eerder begeven als mijn computer.

Je hebt echt geld teveel of je spoort niet als je 160 euro voor een game editie gaat betalen.

avatar van Naomi Watts
Als er een leuke wannahave bij zit best wel leuk voor een keer.

avatar van jellecomicgek72
Jep, een Gameitem ofzo.

Dan nog niet...
Mijn enige SE aankoop was de stalen box met Halo 3 met extra's en artwork enzo en die kostte nauwelijks meer. Ik meen 68 euro ofzo.

Voor 160 euro heb je 3 games. Extra's zijn 1x leuk en zon boekje blader je 1x door en als je dat gedaan hebt speel je weer de game en die had je ook voot 60 euro kunnen krijgen.

avatar van Awake78
Als je er goed over nadenkt is 60 euro ook duur. In ieder geval veel geld. Maar je krijgt er wel wat uurtjes (lees:dagen) pret van.

Qua SE's was ik alleen van Gears 1 + 2 en Mass Effect. Maar ook die waren geen vermogen vergeleken bij deze. Ik geloof iets van 70 euro of zo.

avatar van ReMyTje86
Ajax&Litmanen1 schreef:
Dan nog niet...

Maar Ajax dan kan je vriendin zien in het donker.

Als je te lui bent om de lampen aan te doen is dit wil grappig ja. Ik vind het zelf een leuke hebbedingetje. Alleen ik zelf hoef hem niet.

avatar van mieltjoes
Ja, wel geinig, alleen doe je er misschien 1x wat mee, dan kom je erachter dat batterijen ook geld kosten en dan doe je er nooit meer wat mee, dan kun je 'm op dat plastic hoofd zetten....

Op play.com kun je deze ook kopen maar zonder die nachtkijker, is toch wat goekoper (90,99 €) want die nachtkijker lijkt me toch maar niks.

avatar van Naomi Watts
Mijn over buurmeisje is pretty hot, ik neem die editie maar in overweging . Moet zelfs COD 4: Modern Warfare nog gamen .

Imperial Figure
Naomi Watts schreef:

COD4 moet je nog spelen dus, man dat is de topper der toppers zowel in online mode als in single-player campagne, schaam je naomi

avatar van Naomi Watts
Vrienden roepen het ook al een tijdje tegen me. Ik ga er na de vakantie mee beginnen, hopen dat de MP niet te veel van mijn social life opslokt.

avatar van ReMyTje86
Daar heb je over buurmeisje voor

avatar van mieltjoes
Ik koop de hardened-edition denk ik maar. En je moet zowieso Cod4 hebben gespeeld voordat je hier aan begint vind ik.
Wie die niet heeft gespeeld loopt achter, bij Cod WaW vind ik de MP wel goed, en je bent er ook wel even mee bezig, maar niet zoals met CoD4, daar ben je echt uren per dag mee bezig, alles gaat daar veel sneller, de potjes vliegen voorbij, het echte oorlogsgevoel!!

Vooral ook de moderne wapens spreken mij aan, het echte werk!

joeri592
word dit de hoes??

avatar van Awake78
Hmmmm, denk het niet. Hoop het eerlijk gezegd ook niet want ik vind deze niet zo....Beetje onpersoonlijk

avatar van mieltjoes
Nee, denk het niet, ik kijk even op de site van Infinity Ward.

avatar van mieltjoes
Nee, dit is niet de cover, misschien tegen november wel dat weet ik niet. De MP-trailer was ook cool, die kwam ik toevallig tegen.

avatar van Awake78
Ja heb ik ook gezien laatst. Echt vet dat je vanuit de lucht je tegenstanders ziet lopen en kan bombarderen. Hoop niet dat dat oneerlijk wordt of het evenwicht uit de MP haalt. Voor de rest zag het er (natuurlijk) geweldig uit.

Edit: Hé sinds vandaag een nieuwe box-art!