Modern Warfare 2 (2009)

Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 2

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

Aazhyd schreef:
Maar ieder zijn ding.

Absoluut. En begrijp me niet verkeerd - ik snap best waarom veel mensen er lol aan beleven. Ik ben zelf echter niet zo competitief ingesteld en heb ook geen zin om veel tijd te besteden aan het beter worden in dergelijke games. (heb ik overigens ook met andere genres en hun online aspect - ik noem bvb maar een RTS zoals Starcraft 2). Soms is dat overigens ook best jammer - zo vind ik Overwatch erg cool uitzien en ben ik best een fan van Blizzard, maar ik krijg me er gewoon niet toe overgezet om het ook effectief te gaan spelen. (zelfde overigens ook hier weer met hun MOBA game Heroes of the Storm).

Maar goed - net zoals Ajax&Litmanen1 kan ik dus gelukkig wel nog genieten van de sp. (ik vind het dus ook daadwerkelijk erg jammer dat bvb ook een Titanfall 1 of de nieuwe Star Wars Battlefront geen sp bevatten - hadden die wel een campaign waar ik een paar uurtjes in zou kunnen stoppen en een soort van zombies / wave mode of whatever dan had ik ze zeker ook in huis gehaald).

avatar van LikeAJedi
Zojuist de Mw2 campaign remastered, op hardened difficulty uitgespeeld. Écht een fantastisch spektakel.

Sowieso vind ik dat de Call of Duty campaigns over het algemeen ondergewaardeerd zijn, maar met name deze campaign kan na mijn mening niet genoeg geprezen worden. Het is echt een ontzettend goed geschreven oorlogs verhaal met een verscheurende plottwist. Ik heb de campaign sowieso in 2009 al een keer uitgespeeld, maar na 11 jaar zit hij natuurlijk niet meer vers in het geheugen. Dus had wel weer eens zin in een Call of Duty oorlogs verhaal. Price, Soap, Ghost, Roach, Foley, Makarov en Shepherd. Allemaal stuk voor stuk toffe personages. De game laat je ook echt voelen alsof je midden in een oorlog zit en je gaat echt geven om je team waarmee je samen werkt. Vandaar dat de plottwist, wanneer Shepherd in eens Roach en Ghost neerknalt en dan het emotionele muziekje blijft toch wel hartverscheurend. De muziek is ook iets waar deze game in excelleert. Écht ontzettend toffe muziek zit er in waardoor je alleen nog maar meer in het verhaal wordt getrokken.

Het verhaal zelf is wel relatief kort, want het is maar een campaign van maximaal 5 uur. En dat voor 25€ is het wellicht niet helemaal waard, maar voor mij absoluut wel. Had er wederom net als 11 jaar geleden een geweldige ervaring mee. Was overigens toen ook de aller eerste Call of Duty die ik speelde. Ook is het een mooie opgepoetste versie. Het ziet er allemaal toch nog best goed uit voor een remaster uit 2009.

avatar van LikeAJedi

Het verhaal zelf is wel relatief kort, want het is maar een campaign van maximaal 5 uur en dat voor 25€ is het wellicht niet helemaal waard, maar voor mij absoluut wel. Had er wederom net als 11 jaar geleden een geweldige ervaring mee. Was overigens toen ook de aller eerste Call of Duty die ik speelde. Ook is het een mooie opgepoetste versie. Het ziet er allemaal toch nog vrij goed uit, voor een game uit 2009. Grafisch zijn er absoluut slechtere remasteres.

MW2 is altijd wel een van mijn favoriete shooter games geweest. Meestal heb ik het niet op remasterd versies, maar ze hebben wel hun best gedaan en meer veel detail aangebracht, maar het verschil met een game van 10 jaar geleden vind ik nou ook weer niet heel erg groot. Voor mij persoonlijk totaal overbodige versie. Misschien met de MP dat ik het nog een kans had gegeven

avatar van Aazhyd
De campaigns van de MW-serie vond ik meestal verschrikkelijk. Alles scripted, bijna nul vrijheid. Ik deed ze puur om ze gehad te hebben en daarna te vergeten.

LikeAJedi schreef:

Tijd terug ook de remasterd campaign uitgespeeld, op Veteran. Heerlijk genieten idd en een hele fijne oppoetsbeurt, ziet er uitstekend uit. De missies zijn voor mij stuk voor stuk episch en klassiekers, maar dat komt vooral door een stuk nostalgie. Het origineel heb ik meerdere keren gespeeld (campaign) en met vrienden een keer een weekend lang alle medals bij de spec ops co-op missies gehaald. MP van deze game heb ik vrijwel nooit gespeeld.

De laatste CoD (campaign) moet ik ooit nog een keer doen, maar alle overige CoD campaigns heb ik in de loop der jaren wel gedaan en dit blijft voor mij de tofste.

avatar van JacoBaco
Deze game is binnen de CoD franchise een meesterwerk. En puur als shooter is deze game sowieso een parel. Een fantastische campaign en Spec-Ops co-op is ook echt geweldig. En ik haalde mijn eerste platinum trophy voor MW2. Dus ook dat maakt de game voor mij extra speciaal. De campaign is (in CoD) altijd kort. Je kan er zonder te haasten in 6 a 7 uur doorheen knallen. En dan komt vaak de gedachte van nou, heb ik hier €60,- voorover? Want ik weet dat er mensen zijn die alleen de campaign willen spelen en eventueel die Spec-Ops. Mensen zoals ik bijvoorbeeld. Althans destijds. Ik ging alsnog MP spelen vanaf MW3 (2 jaar later).

Waarom geen 5 sterren? Hmm,.. ik denk toch vanwege een heel flauw principe dingetje. De korte campaign in mijn geval. Speelde geen MP. Oké, doe je in de campaign wat extra's dan komen er een paar uur bij, maar wat zijn die extra's? Laptopjes zoeken? Nou, dat is helaas geen hobby van me

Ik ga die remaster ook maar eens doen!

avatar van JacoBaco
Nog niet gekocht en dan ineens gratis als je Playstation Plus hebt . Deze maand bij PS Plus | Power up your play | PlayStation Plus