Modern Warfare 2 (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

avatar van solidKevin
Nooit echt, maar het is een verhaal. Als het aan hem lag dan was COD nog slechter dan het nu al is.

avatar van smoke4life1987
Modern Warfare 2 is verre weg het meest verslavende , frustrerende , maar vooral ook het beste spel ooit gemaakt !
Er is dan ook geen enkel spel die mij zo heb kunnen boeien als dit spel !
Wat ik ook speel ik val altijd weer terug bij Modern Warfare 2 !
Er zal dan ook geen spel zijn die kan tippen aan dit spel behalve Modern Warfare 3 !
( laten we dat hopen natuurlijk )

avatar van jellecomicgek72
En dan Modern Warfare 3 al in je top10 zetten

1,0
Wat een klootespel zeg. En het word helemaal tot aan de hemel toe geprezen, en waarvoor!?

De consoleport naar de pc is slecht, de granaten blijken allesvernietigende bommen des doods te zijn, jij moet een heel magazijn leegschieten op een vijand die daarna nog steeds rechtop staat, terwijl jij met twee kogels dood lijkt te zijn!?

Nee, niks voor mij. Geef mij maar iets wat meer tactisch is als Battlefield of Ghost Recon.

Ik wil het liefst deze gebruikersaanwijzing hanteren voor mijn exemplaar... Jammer dat het geleend is.

Hoe Modern Warfare 2 naar z...

davidbmaster schreef:
wie wil er CoD MW 1
CoD WaW
CoD BO
van me overnemen want het is de slechte aankopen die ik deed.

Als het de meest slechte aankopen ooit zijn, waarom had je daar dan drie spellen voor nodig om erachter te komen...?

avatar van jespertje12
goeie game ik hoop dat modern warfare nog beter wordt!!

avatar van jespertje12
jespertje12 schreef:
goeie game ik hoop dat modern warfare 3 nog beter wordt!!

avatar van fabblwaps
Je kunt ook gewoon je originele bericht editen.

davidbmaster
Dark Lord Andrew schreef:

vrienden en clan dwingen soms de aankoop van een gamer maar daarom blijft het kut games maar heb ze verkocht met winst gelukkig zodat het toch een beetje nog iets goed aan is dat ik ze kwijt ben.

Pastichio Rocker
Ben jij echt 22, want je spelt als een kleuter...

avatar van solidKevin
Hij is vergeten een komma tussen de tweeën te doen .

avatar van Thorak
Ik zie inderdaad héél wat meer fouten dan een komma hoor.
Met een vluchtige blik zie ik al minimaal 10 taalfouten in dat korte stukje tekst...
Maar als 30+er is de Nederlandse taal tegenwoordig toch al moeilijk te volgen hoor; leestekens, vervoegingen en meervoudsvormen lijken tegenwoordig gewoonweg totaal niet meer te bestaan. Daarnaast zijn er heel veel nieuwe spellingen en nieuwe woorden bijgekomen. Zo schreven wij vroeger nog 'echt' en 'school', tegenwoordig is het geloof ik 'egt' en 'sgool' of zelfs 'skool'...
Vroeger was iets ook gewoon 'leuk' of 'saai', tegenwoordig is het 'kk leuk' of 'kk saai' (wat het dan ook moge zijn).

Of zou het toch allemaal door de mentaliteit van tegenwoordig komen?

avatar van Evil Eye
Een meer positieve noot: David's spelling heb ik toch stukken slechter gezien. Misschien is ie langzaam aan het verbeteren?

Thorak: klopt, zelf probeer ik altijd zo goed en netjes mogelijk te spellen. En kk is een afkorting van een welbekende ziekte. Toont die mentaliteit dus goed aan.

avatar van solidKevin
De laatste tijd weer aan het doen en het is toch wel vermakelijk op zijn tijd. Veel spelen met de F2000 en de Intervention en dan zit de lol er wel in.

avatar van jirachi04
Thorak schreef:
Ik zie inderdaad héél wat meer fouten dan een komma hoor.

Of zou het toch allemaal door de mentaliteit van tegenwoordig komen?

Ik zou het niet weten waar het vandaan komt. Een davidbmaster-type is er waarschijnlijk mee begonnen en de rest is erachteraan gewandeld.
En misschien is het een soort luiheid dat vooral onder jongeren geldt waarbij men geen motivatie heeft om een enkele toets meer in te drukken of alles moet snel gebeuren , alles moet nog gezegd worden over die bioscoop , over het broertje die weer in de kamer staat of die domme 'coole' Engelse zinnen/quotes. (waarvan ik echt totaal niet snap wat er zogenaamd vet aan is)Dat moet natuurlijk gebeuren voordat mam of pap naar boven komt en zegt dat ze moeten gaan slapen.

avatar van SonnyHolmes
De beste oorlog spel tot nu toe echt dit is pas een spel.
Het lijkt net alsof je in een hele lange film zit en dat vind ik prachtig.
Ik vind de verhaal gewoon goed maar daar speel je cod niet voor nee het gaat om de actie.
Maar het is ook leuk dat er af en toe een gedeelte van een missie stealth is.
Dus mw2 zeker een top 10 spel.

avatar van Boznaldo
#SonnyHolmes

ik hoef nix meer te zeggen hij verwoord het prima!

Ik kan dit spel oppikken vooe een tientje. Waard of niet? (zeker nu MW3 net uit is)

avatar van Boznaldo
Silent schreef:

ik zeg doen!!

10 eurootjs is een koopje en zoals je leest in veel berichtjes is bijna iedereen dik tevreden met deze game.

Dus waar wacht je op scoor die game en knallen maar.......

1,0
Mijn broertje zei dat ik dit moest spelen.

Maar wat een vreselijk spel. Online is het een complete chaos, ik hou niet van chaos terwijl ik aan het gamen ben. Ik heb het ook al na 30 minuten pure frustratie uit geflikkerd.

De singleplayercampagne. Na de tweede missie uitgezet. Welke zieke psychopaat vind het nou weer leuk om inschuldige mensen vol te pompen met lood. Ik weet dat het maar nep is, maar het moet je dus echt wel wat doen als je mensen elkaar nog ziet wegslepen om te helpen en te overleven, waarna ze allebei alsnog neergeschoten worden. Het maakt me misselijk.

Alleen sommige special ops missies zijn wel te pruimen. Dan heb ik het alleen over de stealth missions. De rest is weer tactloos button smashing. Belachelijk.

Ik snap niet waarom dit zo populair is. Er zijn zoveel geweldige films om originele shooters op te baseren en ze blijven maar dezelfde repetitieve shit op de markt brengen. Ik zou wel eens een goeie jurassic park of star wars fps willen hebben. Het is me niet gegund door de varkens die de game-industrie besturen. Creativiteit is tegenwoordig niet veel meer waard. SCHANDE!

0,5 voor die vermakelijke stealth missies en 0,5 voor de soundtrack door Hans Zimmer.

Dark Lord Andrew schreef:
Je wordt hiervoor vantevoren gewaarschuwd en krijgt dan ook de mogelijkheid om dit te skippen...

Thorak schreef:

Ja, er stond een graphic content warning. Geen 'kill dozens of innocent people in this level, do you want to continue (sure you will!)?'

avatar van Thorak
Tja je had het kunnen verwachten; in een spel waarin het de bedoeling is om meer mensen neer te schieten dan Stallone in Rambo III, een melding als dit krijgen wil nogal wat zeggen.
Tja het is redelijk grof, maar het gaat ook om een oorlogsspel en dit soort dingen gebeuren nou eenmaal in oorlogen. En zoals je al zei, het is maar een spel!
Je hebt een avatar van Halloween, daar worden ook onschuldige mensen in vermoord...

avatar van Aazhyd
Dat deel van de single player is zelfs uitgebreid in het nieuws geweest. Ik heb hem ook geskipt, want dat boeit me niet. Ik vond de meeste levels in de SP maar suf. Om iedere hoek kom je weer een horde mannetjes tegen, die maar blijven spawnen.

avatar van patenpac
Thorak schreef:

Om nu heel eerlijk tegen je te zijn ja je hebt gelijk het is maar een spel. EEN SPEL. Dat betekent dat dit echt niet moet zijn zoals het in werkelijkheid is. En willen ze echt laten zien hoe het in werkelijkheid is moeten ze ook laten zien dat een vrouw verkracht wordt door 7 soldaten en dat er bij kinderen de vingers worden afgesneden of dat ze hun eigen ouders moeten vermoorden. Het is en blijft inderdaad maar een spel, niet de realiteit.

Bij de launch was het zeker wel leuk. Grafisch verslechterd ten opzichte van World at War.
Ik vind het een erg saai spel, dat komt wel door de community zelf.
Het is altijd "NOOB FUCK U!!!! GO FUCK U MOM!!!", het niveau van een 11-jarige.
De trickshooters vind ik ook echt irritant. Als ik dan bijvoorbeeld de M4A1 gebruik gaan ze helemaal los omdat ik geen Intervention gebruik.
Ze willen ook altijd de perfecte Killcam voor hun Youtube daardoor blijven ze maar doorspringen en rondjes draaien, ook al worden ze dan maar neergeschoten of de objective opgeblazen waardoor het team verliest.

Singleplayer niet uitgespeeld maar zat bij het begin nog wel redelijk in elkaar.
De Spec Ops is erg leuk met een vriend erbij.
Multiplayer begon snel saai te worden.

Ik zal de community maar uit mijn mening halen aangezien dat niet de schuld is van de game.

+ Spec Ops
+ Singleplayer

- Multiplayer, erg saai na een tijdje.

Nee.
Ik speel modern warfare nu zo'n 1-1.5 jaar, en ik zie allemaal dingen die mij ontzettend irriteren:
- KillCam
- Overpowerd wapen
- Silencer op je sniper, dan moet je 2x schieten.
- team indeling
- Cheaters/hackers.
- en je speelt dit spel voor kills, niet voor teamwork of iets in die richting.
dat komt puur door de killstreak rewards.

Zo kan ik nog wel wat opnoemen.

Dan krijgt mw2 toch nog 2.5 punten voor de singelplayer, want dat vond ik wel heel mooi.
Maar ik speel nu toch liever Bad Company 2.

avatar van Niinoke
Kort vraagje
Ik heb vroeger mw2 rot gespeeld op de PS3, totdat het gehackt werd, je was inneens prestige 10, je kon heel hoog springen en snel lopen.
Nu wil ik mw2 terug op de xbox kopen om er gewoon terug van te kunnen genieten.
Is dit hetzelfde geval op de xbox met al die hack-shit, of zijn er op de xbox geen problemen (hoooop echt van niet)

avatar van solidKevin
Voor zover ik weet kun je nog gewoon normale potjes vinden bij de MW2 van de Xbox.

avatar van LimeLou
ECHT GAY POEPSPEL AIDS