Modern Warfare 2 (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

avatar van patenpac
Dit is denk ik de enigste game die ik aan 1 stuk door langer dan 3 maanden heb gespeeld.
Graphics en gameplay zitten wel goed. Het verhaal vind ik iets minder maar dat is in deze game niet zo van belang. MP vond ik wel heel leuk. De verbindingen waren goed, de communicatie en ik ergerde me niet echt in deze game (behalve de nukes en choppers).
Ook het quick scopen is hierop werkelijk leuk om te doen.

avatar van rocketzero
jellecomicgek72 schreef:
blijft gewoon een heel matige game, net zoals die Black Ops rotzooi, oohhh jaaa deze jaar komt weer een nieuwe call of duty spel uit maarja na paar maandjes spelen gooi je hem weer de kast in,, call of duty is volledig uitgemolken rotzooi

rocketzero schreef:

avatar van Dragonslayer
Nou lees ik net dat mw3 GEEN dedicated servers voor de pc zal hebben

Nou begin ik toch wel het vertrouwen in mw wat kwijt te raken Dacht dat ze nou wel van die fout geleerd hadden. Maar ik heb ook vaak in het nieuws gelezen dat mw3 een nieuw multiplayersysteem zal bevatten. Dus of het net zo'n wanproduct wordt als mw2 met z'n IWnet is nog maar de vraag.

avatar van Ageingrebel
rocketzero schreef:

vindt..... Oh dear.

avatar van Aazhyd
Heb dit weer eens gespeeld na een tijdje wat anders te hebben gedaan, en ik krijg de indruk dat het aantal spelers online (PC) flink is afgenomen. Het duurt steeds langer om een pot vol te krijgen. Bij CoD4 is dit nog steeds geen probleem. Zijn de MW2-spelers naar Black Ops verhuisd?

Als Shooter/Action krijgt het van mij een 2,0. Als Shooter/Science Fiction zou het van mij een 3,0 krijgen.

Heeft iemand misschien de map packs en wilt die sharen met mij op ps3? pls

Game-King schreef:
Heeft iemand misschien de map packs en wilt die sharen met mij op ps3? pls

Waarom zouden wij nu willen sharen?
Die map packs kosten voor ons 15 euro dus voor jou ook 15 euro.
Mensen die sharen mogen van mij geband worden op het PSN.
ps: Sharen is eigenlijk ook illegaal dus zou ik niet vragen om te sharen op een forum als dit.

NLbart schreef:

Vanwaar 3,0 voor Shooter/Science Fiction?
De omgevingen en het verhaal is toch vrij realistisch en weinig Science Fiction?

patenpac schreef:

Waarom zouden wij nu willen sharen?
Die map packs kosten voor ons 15 euro dus voor jou ook 15 euro.
Mensen die sharen mogen van mij geband worden op het PSN.

Sharen is legaal.

Game-King schreef:

Sharen is legaal.

Het eerste dat je te zien kreeg toen je een PSN account aanmaakte is dat je nooit je wachtwoord mag zeggen tegen iemand anders. Als je dan nog eens map packs van 15 euro gratis krijgt lijkt me dit niet echt legaal. Sharen kun je eigenlijk vergelijken met illegaal games van het internet te downloaden. Sharen is dus gelijk aan "file sharing" en dat is illegaal.
Dus ik versta je echt niet met "sharen is legaal"

patenpac schreef:

Dus ik versta je echt niet met "sharen is legaal"

Je verstaat me niet? Oké: SHAREN IS LEGAAL! kun je het nu lezen? Jezus, ps3 heeft toch niets voor niets ingesteld dat je aan 3mensen kunt sharen, dat betekend dat ze het zelf toestaan. (nogmaals: SHAREN IS LEGAAL)

avatar van patenpac
Ik wil hier geen ruzie maken op dit forum maar sony laat het niet toe aan 3 personen om te sharen of al die zever. Je kan een map pack meerdere keren downloaden omdat je problemen kunt hebben met de download zelf of met bv. de ps3. Een voorbeeld? Indien je ps3 kapot is en de harde schijf is aangetast en niet meer bruikbaar is, moet je een nieuwe ps3 kopen. Met je PSN account kun je dan nog altijd de map packs downloaden zonder dat je terug moet betalen. Sony heeft dit niet gedaan zodat je kunt file sharen (wat dus wel degelijk illegaal is) maar heeft dit gedaan om ervoor te zorgen dat de ps3 gebruikers geen meerdere keren moet betalen voor hetzelfde item.

Sony zelf zegt letterlijk:

Game sharing is a direct violation of the Terms of Service

Aazhyd schreef:
Sony zelf zegt letterlijk:

Bedankt dat je het hem ook even duidelijk wil maken.

patenpac schreef:

Vanwaar 3,0 voor Shooter/Science Fiction?

Als je dat niet door hebt, ben ik bang dat wij niet over hetzelfde spel praten.

NLbart schreef:

Als je dat niet door hebt, ben ik bang dat wij niet over hetzelfde spel praten.

Oké sommige dingen zijn inderdaad overdreven zoals de o zovele slow motion momenten, maar voor de rest zit het toch "vrij" realistisch in elkaar niet?

davidbmaster
arcade shooter niks realistisch aan MW 2 of de CoD serie allemaal nep.

Neeuuhh... niet echt.

avatar van patenpac
De verhalen zijn inderdaad wel verzonnen en al maar het is toch ook weer niet dat het hele spel met laser guns en waterkanonnen ofzo gespeeld wordt?
Ik vind persoonlijk dat de verhaallijnen van de COD serie vrij goed in elkaar zitten en dat de meeste toch vrij realistisch overkomen. Behalve Black Ops, die vind ik persoonlijk iets te raar in elkaar zitten.

avatar van solidKevin
Het verhaal van Black Ops is wat moeilijker dan je gemiddelde COD. Grootste reden waarom ik de story van BO beter vind dan die van MW1 en 2 bij elkaar.

avatar van AvMerode
solidKevin schreef:

Treyarch is dan ook beter met sfeer en verhaallijn dan infinity ward, altijd al geweest met de COD serie.
Ben alleen benieuwd wat MW3 gaat opleveren omdat er 3 ontwikkelaars mee bezig zijn waaronder ervaren Raven Software.
Raven Software is dan ook producent zodra Treyarch een COD in handen krijgt, waar denk je dat de zombie mode wegkomt.

Infinity Ward plus Raven Software word volgens mij pas echt een explosief geheel.

avatar van solidKevin
Ik ben pas overtuigd als de MP langer dan een half jaar leuk blijft.

davidbmaster
wie wil er CoD MW 1
CoD WaW
CoD BO
van me overnemen want het is de slechte aankopen die ik deed.

solidKevin schreef:

beter dan mw1 haha zkr niet

avatar van solidKevin
MW1 heeft een flinterdun verhaaltje.

avatar van Aazhyd
Wat maakt het verhaaltje nou weer uit? Ik wil gewoon wat leuke actie.
En geen treintje dat door een pretpark rijdt.

Aazhyd schreef:
Wat maakt het verhaaltje nou weer uit? Ik wil gewoon wat leuke actie.
En geen treintje dat door een pretpark rijdt.

Dus als het aan jouw lag dan speel je een clown met flapschoenen in het leger die het circus moet vernietigen met een gun. Ja een beetje verhaal mag wel.

Wanneer had COD dan wel een boeiend verhaal.