Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)

Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 2 - Campaign Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

roman123 schreef:
Sinds black ops uit is speelt mw2 op de 1 of andere manier chiller ofzo, minder schreeuwerige kiddies, minder noob tubes, minder campers...het kan aan mij liggen maar lijkt wel alsof veel vervelende kids masaal overgestapt zijn naar black ops

Het ligt niet aan jou, het is gewoon zo!

avatar van Dragonslayer
Vind ik niet. Elk potje domination zit nog altijd vol noobtubers.

avatar van bettafish14
wat ik bij deze game heb voor gevoel is dit: Ik was eerst zo blij toen ik het hoorde dat deze uitkwam.
Ik wist zeker dit word gewoon mijn lieverlings game, maar zo mag het niet zijn.
Ik vind cod4 stukken beter, omdat die een leukere singleplayer heeft en leukere multiplayer.
Ik vind deze game een beetje teveel actie bevatten.
Ik vind dit spel eentonig vergeleken bij cod 4.
Maar ik vind dit geen sleche game, totaal niet alleen nu ik merk dat ik na een jaar hem eigenlijk zat ben en ik dat gevoel niet had bij cod 4.
sorry voor de mensen die hem geweldig vinden.
tis geen slechte game hoor, dus begrijp me niet verkeerd,maar zo denk ik erover.

Dragonslayer schreef:
Dit is misschien erg laat om mee aan te komen, maar is er iemand die het opgevallen is dat als je de map-packs gekocht hebt het echt véél langer duurt voor je in een match gegooid wordt?

Klopt, ik had eerst de resurgence map-pack gehaald en toen duurde het in het begin idd minuten voordat ik in een match kon komen.Ook kreeg ik die nieuwe maps echt haast nooit. Die mappacks zijn nep, ik zweer het. Als Black Ops mappacks krijgt ga ik ze ook zeker niet halen.

jellecomicgek72 schreef:

Ik heb al spijt dat ik black ops zelf heb gehaald. Maar het valt me inmiddels op dat nadat ik MW2 heb opgestart het eerst erg lang duurt voor je het eerste potje in kan. Hij gaat gaat net zolang zoeken tot finding games <150 ping. Maar zodra ik 1 potje in ben duurt het zoeken niet meer zolang tot ik het spel afsluit en weer op nieuw opstart.

Dragonslayer schreef:

Bedoel je met lang een paar seconden meer of echt hele minuten?

Game-King schreef:

Bedoel je met lang een paar seconden meer of echt hele minuten?

Als ik cod mw2 opstart (pc-versie) en ik wil in mn eerste game... dan duurt het ongeveer 2-3 minuten voor ik ergens in wordt gegooid... zodra dat gebeurt is duur het de volgende keren niet langer dan een paar seconden.

avatar van JacoBaco
Best makkelijk om een Platinum trofee te halen voor deze game. Moet nu alleen nog een paar missies Black Ops en dan is ie binnen! Maar ik denk dat veel mensen hem al hebben.

JacoBaco schreef:

Nou....dat valt vies tegen!

avatar van JacoBaco
De meeste (bij andere games) vind ik ook overdreven lastig. Speel de game uit op very hard zonder geraakt te worden of doe een 2000 hit combo en soms zijn er gewoon teveel trofeeën en dan begin ik er niet eens aan. Maar die Black Ops missies op veteran zijn erg lastig. Vooral de laatste 3.

Vind het een erg goed spel.
Goeie single player, ook al was deze niet erg lang.
En ook MP online is erg vet!
Tevens vind ik het geluid in de game erg goed.
Wel jammer is dat de verbinding vaak wegvalt en dat als je met meerdere spelers offline wilt spelen dit niet kan worden gedaan in bijvoorbeeld team deathmatch.
Het zal erg vet zijn als makers van schietspellen weer een game maken waarin je samen met vrienden thuis door de storymode kan/ online spelen/of tegen bots.
Verder zijn er natuurlijk veel meer sterke punten aan dit spel. Vandaar mijn beoordeling.

avatar van The Blue Boy
roman123 schreef:

Sinds Black Ops uit is begin ik me te realiseren hoe lekker dit eigenlijk speelt.

The Blue Boy schreef:

Dat merk ik ook!

The Blue Boy schreef:

Sinds BO uit is begin ik me te realiseren hoe nep de score van MW2 is.

DarthSolidKevin schreef:

Sinds BO uit is begin ik me te realiseren hoe nep de score van MW2 is.

Bedoel je leaderboard of xp die je krijgt per kill?

Nee ik bedoel die 4,12 *

DarthSolidKevin schreef:
Nee ik bedoel die 4,12 *

Hoezo dat dan?

avatar van JacoBaco
Ach joh, hij's gek. Wat veel belangrijker is: Ik moet voor Spec Ops alleen nog de missie Armor Piercing op veteran halen en mn platinum trofee is binnen!

avatar van Feyenoord100jaar
Blijkbaar hebben Game-king en JacoBaco nog nooit de multiplayer van dit spel gespeeld

avatar van JacoBaco
Maar dat wil nog niet zeggen dat het gemiddelde van een 4,12 voor deze game overrated is. MW 2 was er nou eenmaal eerder en als je hem ook nu nog erg goed vind, dan ga je toch niet vanwege BO, MW 2 ineens met 1,5 of 2 punten omlaag halen?

Feyenoord100jaar schreef:

10th Prestige level70, dus ga niet zeggen dat ik de multiplayer nog nooit heb gespeeld.

JacoBaco schreef:

Ik heb dat ook niet gedaan. MW2 heeft de slechtste MP van alle shooters die ik ooit heb gedaan.

avatar van JacoBaco
Ok, als jij dat zo ervaart, dan kan dat. Maar de sp en de so moet je toch wel briljant vinden. Een 4,12 is wel verdient vind ik en zeker niet nep in ieder geval.

avatar van Feyenoord100jaar
Special Ops briljant? Wederom een meningsverschil

De single player was verreweg het beste onderdeel van deze game alleen jammer dat die zo kort was. Als ik alleen de sp moest beoordelen zou dat een 4,5 zijn. Maar de multiplayer is zo slecht, ongebalanceerd dat ik er geen hoog cijfer voor kan geven. Het is wel verslavend dat wel, maar als je ziet dat sommige wapens verlaagd worden maar ze niks doen aan de ump betuigd weer wat voor een zakkenrollers ze daar bij IW zijn.

avatar van JacoBaco
De mp bepaalt eigenlijk wel de houdbaarheid voor zo'n game, dus relevant is het wel. Maar uitgaande van mijn ervaringen die ik had met de sp en met so, kom ik toch wel op een 4,5. De mp vind ik niet zo heel irritant, maar ik begrijp voor sommige de frustratie die het met zich meebrengd.

Ik vind de SO niet zo boeiend eigenlijk. Is alleen leuk als je het met iemand doet die het een beetje kan. Alleen is er geen doen aan.

avatar van JacoBaco
Ik heb ook samen met iemand (die het goed kan) alle missies zitten spelen en beide thuis op onze eigen Playstation + headset. Memorabel. Mn platinum trofee is inmiddels binnen.

Nice . Ik heb er niet zo heel veel. Heb ik toaal geen zin om dat nu nog te halen .

Wat is er zo moeilijk aan de SO? Ik heb ze met een vriend in 1 dag allemaal op 3 sterren gehaald. De meeste haalden we wel in 1x.

NLbart schreef:

Ik ben niet zo goed......