Modern Warfare 2 (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

De instabiele politieke wereld in Rusland, maakt van dat land en haar grote nucleaire arsenaal een geliefkoosd doelwit. Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste Modern Warfare, moet Sergeant “Soap” MacTavisch met Task-force 141, een nieuw team van elite soldaten, een nieuwe terroristische beweging zien te tackelen. Deze nieuwe beweging wordt geleid door een zekere Makarov. Deze Makarov is een voormalig handlanger van Zakhaev, de snoodaard uit de eerste Modern Warfare. De missies spelen zich onder meer af in Rusland, Afghanistan en Brazilië.

avatar van Florsi Florsa
Hopelijk wordt de campaign weer net zo goed als die van MW.
Dat was pas genieten.

avatar van KKOPPI
Dit wordt ZO vet

Imperial Figure
Heb zo'n gevoel dat MW2 het eerste deel zal overtreffen zowel in single-player als online multi-player, kan bijna niet wachten.

avatar van jellecomicgek72
Dit wordt 1 van de Beste shooters ooit denk ik!!!!

avatar van paulisdik
Waarom heet het geen Call of Duty meer?

avatar van Florsi Florsa
Omdat Call of Duty zuigt.

avatar van Thomas83
De eerste trailers en screenshots zijn veelbelovend. Deze ga ik zeker spelen als hij uit is. Deel 1 was de beste single player-ervaring in een shooter als deze ooit. Op het gebied van het plot nog aardig vernieuwend, en ook de nieuwe wapens gaf het spel wat nieuws. Vrees dat de vernieuwingen in deze eerste van de ongetwijfeld vele vervolgen zullen ontbreken grotendeels, maar dan nog kan het altijd een hele mooie spelervaring worden. Je weet in elk geval vrij aardig wat je in huis haalt.

avatar van Bahamut Zero
Imperial Figure schreef:

Het wordt een heel karwei, maar ik hoop dat je gelijk hebt. Toch blijft COD4 voor mij toch de beste. Dit spel zal op veel aspecten overeenkomen met COD4, het wordt dus afwachten of hier nieuwe elementen in zitten die de gameplay beter uit kunnen laten komen dan COD4

avatar van Martijn
De singleplayer zal in ieder geval beter zijn, het spawnen van de vijanden zal niet meer voorkomen.

jellecomicgek72 schreef:
ik hoop ook dat het afgelopen is met die F*cking Campers!

Dat blijf je houden, dat is nou eenmaal het nadeel van online play, persoonlijk heb ik geen problemen met campers maar meer met juggernauts en last standers.
Die perks mogen ze er van mij wel uit halen maar dat zie ik niet gebeuren en dat is jammer maar het is nou eenmaal zo.

avatar van Thomas83
Daarom vind ik online spelen tegen vreemden ook niet zo boeiend. Speel je tegen bekenden dan heb je niet last van dat soort figuren. Of kun je ze in het echt een draai om de oren geven.

Imperial Figure schreef:

Dat ken ik niet. Wat zijn Juggernauts en last standers?

Imperial Figure
Jelle je hebt cod4 wel eens in online mode gespeeld toch? in ieder geval je hebt iets wat perks heet, die perks zijn bedoeld voor het verbeteren van je wapen of je eigen lichaam (bijvoorbeeld: meer health of bestand zijn tegen traangas, je wapen sterker maken door middel van de deep impact en bullet penetration perks etc.)
Een juggernaut is een perk die zorgt voor meer health (maakt de persoon 2 keer sterker) en deze perk is vooral gigantisch irritant in search & destroy.

En de perk last standing zorgt ervoor dat wanneer je neergeknald wordt nog niet meteen dood bent, je ligt dan op de grond en hebt een pistool in je hand.
Ik heb 100 keren gehad dat ik in search & destroy iemand neerknalde maar die dus last stand aan had staan, en zoals veel cod boy fans weten zijn er gigantisch veel lui die goed zijn in last stand, die perk is zo irritant dat ik eens een keer de neiging had om mijn cod4 schijfje het raam uit te gooien .

avatar van Awake78
Ik vond die Martyrdrom juist irritant, die heeft me echt heel wat keren een loer gedraaid.
Maar die juggernaut heb ik (in gewone MP-modes) niet zo'n moeite mee. Als iemand die heeft, heb jij toch gewoon een andere goede perk? Of je knalt gewoon met een Rocket Launcher, daar helpt zelfs juggernaut niet tegen

avatar van nightremix
martydom vind ik persoonlijk ook heel iritand en die Rocketlauncher trouwens ook !! juggernouts en laststanders vind ik ook iritand, maar... ik speel veel harcore headquarters, en als ik dan op shipment speel gebruik ikzelf ook last stand..
Maar over MW2 gesproken. Het lijkt me veel belovend als je kijkt naar de trailers, maar ook omdat COD4 zo'n succes was en dat ze het nu moeten overtreffen. Dus ik denk dat MW2 een heel goed spel gaat worden. qua campain en qua online.

avatar van Awake78
Mee eens, maar toch denk ik dat ze een fiks aantal kopers gaan verliezen omdat ze niet meer de term 'Call of Duty' gebruiken.
Kijk, wij snappen het allemaal wel, maar hoeveel gasten kopen zo'n spel alleen om de naam Call of Duty - en nu dus niet? Ik ben echt benieuwd.
Als ik tegen mijn neefje van 15 'Modern Warfare' zeg kijkt ie me aan alsof ik Chinees praat. Daarentegen - Call of Duty kent m'n vriendin zelfs....

Imperial Figure schreef:

aaah.. bedankt voor de uitleg.

avatar van Awake78
Nou wat ik jullie brom....

Daar snap ik dus echt helemaal niks van. Al snap ook niet waarom ze Call of Duty hebben weg gelaten.

avatar van Naomi Watts
Een verzoek/eis van Infinity Ward die de reeks "eigen" willen maken. Na de kaskraker CoD 4 mogen ze ook wel wat eisen. Bovendien vonden ze dat de wisselende diensten in de CoD reeks tussen hun en Treyarch een negatieve invloed hadden op hun imago.

Daar kan ik mij ook wel wat bij voorstellen.

avatar van jaspertje3
jellecomicgek72 schreef:
ik hoop ook dat het afgelopen is met die F*cking Campers!

Campers, of de Nederlandse vertaling tentenbouwer, verpesten voor mij heel veel online. Maar gelukkig heb je de killcam, dus die spelbedervers kunnen nooit lang op 1 plek verblijven.

Nóg vervelende zijn de glitches, als mensen op onbereikbare plekken kunnen komen, of "onder 't level" of zo. Bah.
Ik geloof dat bij Killzone 2 de users die glitchen worden geband, als ik 't goed gehoord heb.

En mortyrdom mogen ze van mij heeeel snel afschaffen.

avatar van Awake78
Ja maar toch is Campen soms ook een kunst. Als je goed kunt omgaan met een sniper vind ik toch ook altijd wel respect (ik dus niet whahaha...).

En volgens mij kan een camper nooit zoveel kills halen als iemand die gewoon rambo-stijl door de levels banjert. Dan kom je toch veel meer gasten tegen die je aan je kill-saldo kunt toegoeven?

Je gaat dan ook meer dood natuurlijk maar immers, het aantal keer doodgaan telt niet mee (alleen bij gelijke stand).

In sommige games online kun je campen nog snappen maar het is lastig maarja er moet van iedere soort gamers online zijn e
Heb wel de Modern warface zelf niet veel online gespeeld maar het was wel goed en had nie veel last van campers en ik kon me wel vrij snel goed meevechten maar zal komen van jaren online te spelen zeker:

Verder ben ik wel zeer benieuwd naar dit spel

Rujar schreef:

Infinity Ward is erg professioneel en uiteindelijk behoort de cod reeks ook tot hun maar tjah activision wou de reeks zo snel mogelijk achterelkaar klaarhebben en zet er een minder professioneel team bij en dat is treyarch.
cod world at war is extreem verslavend neem mij niet kwalijk maar het is totaal niet origineel en uiteindelijk kloont treyarch de stijl van infinity ward, maar toch verkoopt de treyarch cod's net zo goed als de infinity ward cod's en krijgt dezelfde respect van cod fans, maar uiteindelijk hoort infinity ward die volledige cod respect te krijgen dus dat zal infinity ward ook wel hebben gedacht, vandaar dat de cod titel eruit mist.
Tenminste dat is wat ik zou denken als ik bij het infinity ward team zat.
En er zijn zeer veel modern warfare liefhebbers, cod4 modern warfare word vaak gespeeld door luitjes die gek zijn op team based shooters zoals rainbow six, ghost recon etc. en dat zijn vaak geen cod fans dus uiteindelijk heeft infinity ward hun eigen fan base als je het zo bekijkt.

avatar van Martijn
Campers zijn niet irritant omdat ze veel kills hebben, want dat hebben ze vaak toch niet, 1 van de redenen dat ze campen. Het irritanten aan campers is dat ze altijd maar in die domme hoekjes blijven zitten (het liefst met 2 claymores om de hoek.)

Mensen die juggernaut nemen zijn niet zo handig, die extra damage perk (naam kwijt) is bijna onmisbaar. Daar kan een beetje extra hp toch tegen op.

Er komt vast wel een flinke reclame campagne waardoor iedereen straks ook deze titel kent.

avatar van Awake78
Volgens mij komt er nu in Gamekings iedere week een 'aanbidt Modern Warfare 2-kwartiertje'. Jezus, die gasten steken hun lof niet onder stoelen of banken. Iedere week wordt er weer gezegd dat dit spel de vetste ervaring ooit wordt, of de beste shooter, in-your-face actie, de bruutste graphics etc etc.

Maar ja, ze hebben wel gelijk .......

Respect voor campers. Liefst lig ik ook op de loer meet een sniper, alleen ik kan dat geduld gewoon niet opbrengen. Vind het sowieso raar dat men deze groep irritant vind. Hoort er bij vind ik. Net alsof er regels voor oorlog gelden.

Ravnoss
Game waar ik misschien wel het meest naar uit kijk. Call of Duty 4 was waarschijnlijk voor mij de grootste game verrassing van de afgelopen 5 jaar. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen blijft me een raadsel, maar na drie eerdere matige delen die nergens echt boven het maaiveld uitstaken zette ze ineens de beste shooter ooit neer. Nu maar hopen dat mijn torenhoge verwachtingen waargemaakt worden.